  • Data: 2009-10-16 08:35:30
    Temat: Re: Polsat dołączy do Cyfry+ i "n"
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hb8522$f1g$1@news.onet.pl...
    > Wiem, bo mam podpisane umowy. Jedną do końca roku, inną do kwietnia. Co
    > prawda jest jedna, podpisywana co miesiąc i tu rzeczywiście jest pewne
    > ryzyko, że nic nie zarobię.
    >
    > A koncesja w tym kontekście może być potraktowana jak umowa. Dlatego jest
    > wydawana (zawierana) na kilka lat, a nie na wieczność.
    >
    > Z drugiej strony - jeżeli platforma satelitarna ma aż taką wartość
    > (przynajmniej w Twoim rozumieniu), to może niech Polsat zrezygnuje z
    > nadawania naziemnego ;-)

    Nie twierdzę, że jeśli koncesja była napisana na zasadzie: od... do bez
    możliwości przedłużenia tego terminu - takie zmiany nie są do przyjęcia.
    Jeśli jednak tak nie było (czego nie wiem), to ewentualne zmiany powinny być
    dokonywane za zgodą obu stron przy uwzględnieniu aspektu na jaki wskazałem:
    że klienci się zezłoszczą i zechcą (co ma często miejsce i wypowiedzą
    lojalki czyli operator coś tam straci). Wbrew pozorom to wcale nie są
    malutkie koszty w skali kraju jak przypuszczam.

    Jeśli jednak mamy do czynienia z sytuacją (a tak to odebrałem), że mimo
    trwania umów narzuca się zmiany lub wycofuje z ustaleń, to chyba normalne to
    nie jest. Zmiany podpisanej umowy kosztują czasem sporo vide sprawa Eureko,
    co tak bardzo Cię zbulwersowało. Powołałem się wtedy na te przypadek by
    wskazać przykład dla łatwiejszego zrozumienia, a nie by zmienić temat!

    Nie wiemy jak to jest od strony aktualnej koncesji. Może jest tam zapis o
    takich możliwościach zmian, a może też (co mogę zrozumieć i co wywoła u mnie
    opisany sprzeciw) Polsat uzna, że mu się to opłaca, bo ma gdzieś klientów,
    którzy ich "wybrali" z powodu choćby F1.

    Od niedawna mam nową lojalkę bo poprzedni odbiornik mi padł, a niczego
    sensownego mi nie zaproponowano w zamian. Mam więc CAM-a i Lyngbox-a.
    Oczywistym więc jest, ze chętnie się uwolnię od umowy pod jakimś pretekstem,
    a jednocześnie podkreślam, iż gdyby nie było okazji, to wcale się z tego
    powodu martwić nie będę, bo byłem zdrów na umyśle podpisując umowę i
    dotychczasową rozwiązywałem w przewidzianym trybie, a nie przy okazji zmian
    regulaminu czy jakiejś istotnej zmiany w działaniach/polityce operatora :-)

    Jestem za tym, by były różne produkty na rynku. Jednemu spakuje to , innemu
    tamto. Jeśli TVP by zrealizowała swe zamierzenia, to być może (z braku czasu
    na oglądanie bzdurnych reklam i równie bzdurnych telenowel czy "dziewczyn
    fortuny" za abonament) bym wybrał inna ofertę. jednak jestem daleki by
    nakazać komuś cokolwiek. Nie usiłuje też przekonać Ciebie. Wskazuje jedynie
    na to, że można mieć i inne poglądy, a dodatkowo uzasadnienie do nich. Jak
    więc będziesz odbierał wynagrodzenie: pamiętaj, że stoję na stanowisku, że
    umowa ma Ci coś gwarantować, a nie być warta tylko tyle ile kosztuje papier
    na ktorym ją spisano. Uznaj proszę też, że uważam, iż jeśli się nawet
    zgodzisz na jej zmianę w trakcie trwania, pod wpływem np. groźby jej
    rozwiązania i utraty pracy, to będę uważał, iż zostałeś oszukany, że ktoś
    wykorzystał swa dominującą rolę i zmusił Cię do jej zmiany, a więc masz
    pełne prawo domagać się naprawienia szkody gdy tylko sytuacja przymusu
    ustanie :-)

    Idę w realu powalczyć o lepszą przyszłość.

    Pozdrawiam:
    mkowalczuk