  • Data: 2009-10-15 20:43:48
    Temat: Re: Polsat dołączy do Cyfry+ i "n"
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hb7hpd$q6e$1@news.onet.pl...
    > mkowalczuk wrote:
    >
    > Śpiewasz na nutę dobrze mi znaną z branży telco - tam też każdy
    > zasiedziały operator ma problemy z zainwestowanymi wcześniej pieniędzmi
    > :-)
    >

    > A tak poważniej, popatrzmy na konkurencyjność rynku operatorów (nie
    > nadawców) telewizyjnych. Wszystkie kablówki mają ustawowo nałożony
    > obowiązek "Must carry". Jeżeli Polsat jest naziemnie odbierany w Pcimiu
    > Górnym, to każda kablówka w Pcimiu ma obowiązek dostarczania sygnału
    > POlsatu w pakiecie podstawowym.
> [...]
    Tyle, że ja nie o wydumanych misjach, pomysłach itd, a o zasadach prawa, o
    których powinno się zawsze i ciągle pamiętać, aby np. nagle nie musieć
    odkryć, że Twa emerytura jest wypłacana w walucie Konga czy jakiejś innej
    równie egzotycznej i pewnie mało wartej:-/

    Każda decyzja to łańcuszek zdarzeń. Każda. Dziś akceptuj jedno małe
    ustępstwo: zmianę zasad koncesji (nawet jeśli udzielonej z dzisiejszego
    punktu widzenia mało uczciwie), a juro dowiesz się czym to skutkuje.

    Sztuka polega na tym, by w chwili podpisywania umów przewidzieć wszystko co
    może mieć znaczenie w czasie jej trwania.

    Nie bronię Polsatu, choć mam wykupiony pakiet tego operatora. Jednak jeśli
    nagle pojawi się w C+ to stwierdzę, że w chwili podpisywania umowy zostałem
    wprowadzony w błąd i mam ich gdzieś, bo nie uprzedzili, że będą dostępni i u
    konkurencji ;-) Przewrotne twierdzenie, ale sądzę, że wiele osób w takiej
    sytuacji zrobi podobny myk. Kto za to zapłaci? Polsat? Nie sądzę. Paru
    prawników już pewnie cieszy się, że przyniosą dochody Polsatowi za przepis,
    a nie za robotę:-/

    A potem błędzie jak z Eureko. I śmiesznie i strasznie. Tyle, że odpraw ci co
    to zawalili już nie oddadzą. Wam zaś łatwo poprzychodzi godzeniem się z
    takim stanem "normalności" :-(