  • 31. Data: 2010-04-07 08:34:22
    Temat: Re: Polowanie na jeleni
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "cranky" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >
    > No i właśnie o to mi chodzi - albo wlepiamy mandaty wszystkim źle
    > parkującym, albo wcale! Kretynizmem jest czepianie się tylko wybranych -
    > zależniości który paragraf udało się wczoraj zrozumieć.

    Mnie też to irytuje, ale nie ma prawa które by regulowało tego typu procesy,
    a tylko powołując się na Prawo możemy dochodzić swoich praw.
    Jak możesz "jurydować"*) takie działanie?

    Artur(m)

    *) - neologizm?:)

  • 32. Data: 2010-04-07 08:45:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Ale poprzednik pyta o co innego: dlaczego *NIE* dają mandatom
    > za coś, czego NIE WOLNO!!!
    > W tej samej kategorii, co ważne (parkowania).
    > Bo - przyznasz - parkować tak, że zostawia się <1m przejścia dla
    > pieszych również nie wolno, prawda?
    > Starał się dostać manadat, a tu nici ;)

    No tak, ale jeżeli jesteś "normalny" i nie szukasz mandatu,
    to jeżeli przestrzegasz obowiązujących przepisów,
    to sprawa staję się całkowicie bezprzedmiotowa.
    Nieprawdaż?

    Artur(m)

  • 33. Data: 2010-04-07 09:27:07
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a to para mieszana była? ;) ;)

    No nie przesadzaj. W dzisiejszych czasach mieszana nie musi być:).

  • 34. Data: 2010-04-07 11:30:25
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > Bo widzisz - SM nie jest niby od utrzymania porządku, ale samorządy
    > traktują SM jako narzędzie do zarabiania pieniędzy. Niestety.

    Jak policzę sobie opłacalność takiego interesu to SM chyba dawno powinna
    zadebiutować na giełdzie ;-) Co prawda są pewne wydatki na początek (lokal,
    samochody, umundurowanie), no i potem pensje, ale wystarczy codziennie parę
    mandatów po 100-200 PLN (a jak się trafi to i "rodzynków" za 500 PLN) i już po
    paru dniach jest się na plusie. Zwłaszcza w dużych miastach z problemami
    komunikacyjnymi. A w razie czego aby zwiększyć stopę zwrotu odpowiedni urzędnik
    dołoży

  • 35. Data: 2010-04-07 11:52:13
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    GB pisze:

> [...]
    > komunikacyjnymi. A w razie czego aby zwiększyć stopę zwrotu odpowiedni urzędnik

    Idźmy dalej - kupmy im takie sprytne urządzenie do robienia zdjęć
    piratom drogowym :) Koszt - powiedzmy kilkadziesiąt tysięcy zł.
    Przeszkolić osoby do obsługi i jedną do weryfikacji zdjęć. Z pierwszej
    ręki wiem, że takie urządzenie zwróciło się u nas w niecałe pół roku. I
    teraz zarabia...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 36. Data: 2010-04-07 12:20:14
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Przeszkolić osoby do obsługi i jedną do weryfikacji zdjęć. Z pierwszej
    > ręki wiem, że takie urządzenie zwróciło się u nas w niecałe pół roku. I
    > teraz zarabia...

    To jest nasza wola.
    Chcemy ich dofinansowywać.
    Mogliby nawet cuda sprzętowe kupić, i zbankrutować
    bo nikogo by nie złapali, bo wszyscy jeździliby zgodnie z przepisami
    Alebyśmy zrobili ich w konia.
    Nieprawdaż!

  • 37. Data: 2010-04-07 14:40:02
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Artur(m) pisze:

> [...]
    > Mogliby nawet cuda sprzętowe kupić, i zbankrutować
    > bo nikogo by nie złapali, bo wszyscy jeździliby zgodnie z przepisami

    Prawdaż. Ja ich w ten sposób nie dofinansowuję - jak na razie udało mi
    się uniknąć. Właśnie - uniknąć: jeżdżę zasadniczo raczej przepisowo.
    Parkuję asekuracyjnie tak, żeby nie mieli powodu do interwencji. Ale SM
    wykorzystuje często szczególne miejsca i sytuacje do wystawiania mandatów.
    Na przykład: jest sobie szeroka jezdnia dwukierunkowa z linią przerywaną
    na środku, która to w pewnym miejscu przechodzi w ciągłą (a do
    skrzyżowania jeszcze z 20-30 m). No i SM w pewnym momencie zaczęła
    wystawiać mandaty za parkowanie tam, gdzie ciągła linia. Nie miało to
    nic wspólnego z utrzymaniem bezpieczeństwa. Większość z parkujących
    stara się zachować jakąś rozsądną odległość od skrzyżowania, a tu taki
    mało znany przepis o linii ciągłej. Ale nie - zakazu zatrzymywania tam
    nie postawią...

    Pozdr,

  • 38. Data: 2010-04-07 14:59:49
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > To jest nasza wola.
    > Chcemy ich dofinansowywać.

    Używanie określenia "chcemy" w tym kontekście to słabo trafiona zabawa słowna.
    Moim chciejstwem byłoby raczej mieszkanie w mieście które ma np. obwodnicę i
    sensownie zaprojektowaną sygnalizację. Nie muszę szaleć na jezdni i 50-ka
    spokojnie by mi wystarczyła. Jak widać za dużo wymagam jak na miasto powyżej 1/2
    miliona mieszkańców w środku Europy w XXI wieku.

    Natomiast to co teraz mam do wyboru: albo przepisowa jazdę przez n skrzyżowań
    które są tak usynchronizowane że na 50km/h mam czerwoną falę, albo przygazowanie
    momentami do 70-80 plus minięcie którychś świateł na etapie światła
    "późnopomarańczowego" ;-) Mogę Cię zapewnić że żaden z tych wyborów nie jest
    czymś czego naprawdę chcę (mimo że za każdym razem to ja decyduję co robię).

    A co powiedzieć o ludziach którzy zawodowo muszą przejechać dziennie setki
    kilometrów i skrupulatnie spełniając wszystkie mniej i bardziej sensowne zakazów
    po prostu nie zdążyli by się wyrobić w 24h na dobę? Naprawdę, wśród łamiących
    przepisy większość robi to z mniejszej lub większej konieczności, buraki w
    stuningowanych Golfach to (przynajmniej w mieście) zdecydowana mniejszość.

  • 39. Data: 2010-04-07 17:27:25
    Temat: Re: Parkowanie na skrzyzowaniu, bylo: Polowanie na jeleni
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 22:18:27 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jakby mnie o to pytali, to bym zdecydowanie odpowiedział, że od tego
    > który "głębiej" wchodzi w jezdnię spośród:
    >
    > 1. linii przecięcia pasa drogowego drogi poprzecznej, czyli krawędzi
    > pobocza, chodnika, śmieszki rowerowej, torowiska czy co tam "puścili"
    > dalej od osi drogi; przypomnę, że definicja skrzyżowania dotyczy *DRÓG*
    > a *nie* jezdni!
    A to zielone przy drodze to pobocze, rów który zarósł czy już może łaka?
    <ciach>

    > się orientować "szybko w czasie jazdy", skoro parkuje, więc powinien
    > się rozejrzeć nieco po okolicy.
    > Czy możemy się umówić, że tego przypadku (np. torowisko przy jezdni,
    > zaczynające "rozwidlenie" 10m wcześniej niż krawędź drogi poprzecznej
    > w miejscu przeciecia dróg lub początek łuku krawężnika) nie będziemy
    > rozpatrywali? ;)

    A SM mają dużo czasu na przyglądanie się i mierzenie.
    > pzdr, Gotfryd

    I dlatego stwierdzenia Pana Krzyśka że powinienem wiedzieć dokonale czy
    wolno w danym miejscu parkować albo przesiąść się do MPK uznaję za przejaw
    nieznajomości tematu.

    Bardzo dziękuję Panie Gotfrydzie

  • 40. Data: 2010-04-08 08:44:59
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "GB" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    powyżej 1/2
    > miliona mieszkańców w środku Europy w XXI wieku.

    Ja też.
    Wszyscy,
    ale w kontekście dyskusji nadal uważam, że "chcemy":,
    bo jakbyśmy nie chcieli to nie bedziemy:).

> [...]
    jest
    > czymś czego naprawdę chcę (mimo że za każdym razem to ja decyduję co

    To też nie wina policji a tym bardziej SM

> [...]
    > stuningowanych Golfach to (przynajmniej w mieście) zdecydowana mniejszość.

    Wyższa koniecznoscia mozna wytłumaczyć (prawie) wszystko.

    Pozwolisz, że będę miał odmienne zdanie.

    Pozdrawiam
    Artur(m)