eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipPolityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
    stuttgart.de!news.belwue.de!news.osn.de!diablo2.news.osn.de!195.114.241.41.MISM
    ATCH!feeder.news-service.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!postne
    ws.google.com!j32g2000yqc.googlegroups.com!not-for-mail
    From: "f...@o...pl" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
    Date: Wed, 19 Jan 2011 15:20:47 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 236
    Message-ID: <4...@j...googlegroups.com>
    References: <ih4abu$25q$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@l...googlegroups.com>
    <ih6qkc$6rf$1@news2.ipartners.pl> <ih6ulr$p1e$1@news.onet.pl>
    <7...@i...googlegroups.com>
    <e...@o...googlegroups.com>
    <9...@m...googlegroups.com>
    <6...@k...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 85.89.178.34
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1295479248 26094 127.0.0.1 (19 Jan 2011 23:20:48 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Jan 2011 23:20:48 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: j32g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=85.89.178.34;
    posting-account=6PD3OwoAAAAi1NbtAzr29AcHAAM-PD0B
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Opera/9.80 (X11; Linux x86_64; U; pl) Presto/2.7.62
    Version/11.00,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:93753
    [ ukryj nagłówki ]

    On 20 Sty, 00:14, obeer <s...@g...com> wrote:
    > On 19 Sty, 22:24, "f...@o...pl" <f...@o...pl> wrote:
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On 19 Sty, 21:52, nastach <n...@p...pl> wrote:
    >
    > > > On 19 Sty, 21:34, "f...@o...pl" <f...@o...pl> wrote:
    >
    > > > > On 19 Sty, 16:06, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@nie-lubie-
    >
    > > > > 20 lub 200 punktów wymiany stosuje ustalone przez siebie zasady? - to
    > > > > są tylko zapisy danej firmy - to nie jest bezwzględne prawo! W
    > > > > dokumentacji przywołanego tu AMSIX nie ma wzmianki o tym, iż nie
    > > > > przychylą się do potrzeb partnerów w interesach (to taką relację
    > > > > klient-sprzedawca uznaję za najbardziej dojrzałą).
    >
    > > > Nie chodzi tu o zapisy w umowach tylko o dobre praktyki, które się
    > > > sprawdzają i zostały wypracowane przez IX'y. Jest to spowodowane
    > > > tylko tym żeby zapewnić bezpieczeństwo innym uczestnikom. Szkoda
    > > > jak by jeden uczestnik mógł spowodować awarię u innych uczestników
    > > > IX'a.
    > > > Uwierz mi czym większy IX tym mniej elastyczny.
    >
    > > > > Mamy wolny rynek, a
    > > > > ja wierzę, że to potrzeby klienta wpływają na jego kształt. Wierzę, w
    > > > > moc konkurencji - dlatego jestem ciekawy stanowiska nowego gracza,
    > > > > jakim jest TPIX (lub innych punktów wymiany).
    >
    > > > Polecam link, który wcześniej wklejałem.
    >
    > > > > Właśnie elastyczność, szybkość reakcji i podążanie za potrzebami rynku
    > > > > decydują o rozwoju firm. Mi jako płatnikowi zależy na jak najlepszej
    > > > > jakości usług. Chcę uzyskać maksymalną niezawodność. Nie chcę jednak
    > > > > strzelać z armaty do muchy - chciał bym zastosować jak najprostsze
    > > > > rozwiązanie, gdyż takie działają najlepiej. Problem został opisany w
    > > > > tym celu, by bardziej doświadczeni administratorzy mogli pomóc -
    > > > > odpowiedzi trudno jednak uznać mi za wsparcie ze strony usługodawcy.
    > > > > Zupełnie inaczej firma (dla której pracuję) została potraktowana przez
    > > > > ATMAN'a.
    > > > > Nie rozumiem postawy "gdzie to jest wpiete po Twojej stronie to nas
    > > > > nie interesuje". Gdzie tu interakcja z klientem? Przecież, można
    > > > > nawiązać lepsze relacje z klientem - nawet bez realizacji jego
    > > > > "zachcianek".
    >
    > > > Oczywiście że jest ale nie można spełniać wszystkich zachcianek
    > > > "Bo ja jestem super klient mam dostać co chcę bo się nie wepnę".
    > > > Dla nas jest ważniejsze bezpieczeństwo i niezawodność niż podpinanie
    > > > za wszelką cenę klientów.
    >
    > > > > PLIX miał być rodzajem "głównego" łącza. Taki był plan, ponieważ to
    > > > > jest PLIX! Niestety, tak nie może być.
    >
    > > > Widać nasza strata :-((
    >
    > > > > Spodziewałem się powodzi
    > > > > pomysłów, rozpoznania potrzeb klienta, wsparcia specjalistów. No cóż,
    > > > > należy się z tym pogodzić i podpiąć teraz tak jak dają. Takie
    > > > > życie :-)))
    > > > > Co do TPIX - wygląda na to, że jesteśmy atrakcyjnym klientem dla TP.
    > > > > Nie kontaktowaliśmy się jeszcze w sprawie TPIX'a, ale jeśli nikt się
    > > > > nie wypowie w tej sprawie tutaj to spróbuję uzyskać odpowiedzi na moje
    > > > > pytania i je tutaj zamieszczę.
    >
    > > > TPIX ma taką samą umowę dla wszystkich uczestników, jak widać w ich
    > > > dokumencie jeden mac-address na porcie.
    >
    > > > Pozdrawiam
    >
    > > "Widać nasza strata :-(("    - to nie tak :-)
    > > Rozwój Internetu - czyli i PLIX'a! - jest w interesie każdego z nas,
    >
    > Cieszę się, że tak nas postrzegasz :)
    >
    > > oraz firm dla których pracujemy. Do tego dążymy. Tak zarabiamy.
    > > Nie widzę tylko merytorycznego stwierdzenia, np.:
    > > - nie mamy możliwości technicznych, nasz sprzęt tego nie wspiera, ale
    > > kliencie pracujemy nad tym, może tak kiedyś się da
    >
    > Bo prawda jest taka, ze technicznie da się to zrobić po naszej
    > stronie.
    > Nie raz i nie dwa już o tym myśleliśmy i nawet chcieliśmy poluzować
    > nasze założenia, jednak za każdym razem przychodziły nam na pamięć
    > sytuacje gdy nasi klienci powodowali "drobne" awarie.
    > Jedna z nich na przykład spowodowała, że niektóre portale na
    > kilkanaście minut zniknęły z tablicy światowego bgp.
    > Weź pod uwagę jedną rzecz: jesteśmy profesjonalnym ixem i tego
    > profesjonalnego podejścia od nas wymagają uczestnicy korzystający z
    > dostępu do PLIXa.
    > Ostatnią rzeczą jaka przychodzi nam do głowy jest robić na złość
    > firmom, które łożą na nasze utrzymanie.
    >
    > Wiele pomysłów naszych klientów wdrazamy, chociaż czasem nie są do
    > końca po naszej myśli, np. Porty 100Mbps + colo switcha 1u w cenie
    > 500pln, mimo, że od samego początku twierdziliśmy, że minimalny port
    > do podpiecia się w PLIXie to gigabit.
    >
    > Niemniej dla nas i naszych uczestników najważniejsze jest żeby PLIX/
    > Internet działał i tutaj musimy być tym złym policjantem, który na
    > niektóre rzeczy pozwolić nie może dla bezpieczeństwa "społeczeństwa"
    > czyli w naszym wypadku uczestników PLIXa.
    >
    > > - lub: kliencie {szanowny :) } mylisz się, tak się nie robi, jesteś w
    > > błędzie, to jest do niczego, ponieważ... (tu mi się podobał pierwszy
    > > post Sylwestra: merytorycznie stwierdził, że dane rozwiązanie może
    > > zrywać sesję BGP)
    > > - kliencie, zróbmy tak: ty osiągniesz swoje cele jeśli zrobisz to i
    > > to, kupisz to i tamo, my zrobimy też coś, by łatwiej Ci było osiągnąć
    > > dany cel
    > > - inaczej: kliencie, super pomysł! masz port na rok za darmo :->
    >
    > W większości przypadków pomagamy uczestnikom PLIXa jak tylko możemy.
    > Z drugiej strony oczekujemy, że będą dostosowywać swoje myślenie i
    > działanie nie tylko do tego jak im jest wygodniej, a jak bezpieczniej
    > i pewniej będzie dla wszystkich.
    >
    > Ja ie mam nic przeciwko vrrp/carpom, jak już pisałem, sam wielokrotnie
    > takie rozwiązania implementowalem u wielu naszych uczestników, to
    > naprawdę da się zrobić w sposób taki, aby było jak najmniej bolesne
    > dla operatora.
    >
    > Oczywiście inne duże IXy są dla nas wzorem, gdyż one mają często dużo
    > więcej problemów z którymi sobie radzą a do nas to nie trafia,
    > niemniej z ciekawostek mogę napisać, ze kilka lat temu zanim udało nam
    > się uporządkować publiczny vlan PLIXowy, urządzenia pewnego producenta
    > z Tajwanu, po wpieciu portem accessowym do PLIXa wieszały się
    > fizycznie i bez hard resetu nie wstawały.
    > Piszę to po to, by pokazać, że pozornie proste i nie szkodzące nikomu
    > pakie mogą oddziaływać na innych w tym samym vlanie w różny sposób.
    >
    > Generalnie zasada jest taka: mamy ponad 100Gbps ruchu. Jeśli ktoś
    > swoim działaniem spowoduje, że ten ruch w PLIXie przestanie lecieć, to
    > wszyscy będą mieć problemy.
    >
    > My wybieramy mniejsze zło. Nawet jeśli miało to być kosztem rezygnacji
    > jednego klienta z usługi. Nam zależy na tym, by wszyscy mieli stabilną
    > usługę.
    >
    > Możemy odpytać każdego z ponad 160 uczestników PLIXa, czy się zgadzają
    > na takie rozwiązanie jakiego się domaga Sławek. Jeśli nie będzie
    > obiekcji, to wdrożymy to od jutra.
    >
    > Mam nadzieje, ze przybliżyłem istotę problemu.
    >
    > Ps. Przeczytajcie dokładnie regulamin TPIXa. Tajemnicą poliszynela
    > jest, że tworzył go w dużej mierze nasz były już pracownik. Zobaczcie
    > jakie są tam zapisy odnośnie ilości maców na porcie etc. Zerknijcie
    > też na czas reakcji na awarie i porownajcie to z tym co na co dzień
    > oferujemy w PLIXie. Może wtedy zrozumiecie, czemu jesteśmy tacy
    > "staroświeccy" w podejściu dotyczącym bezpieczeństwa wszystkich w
    > PLIXie.
    >
    > Sylwester

    Kurcze - bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź. To jest wystarczające
    dla mnie. Już powoli traciłem nadzieję na merytoryczną dyskusję.
    Pozdrawiam serdecznie
    Rafał Jackiewicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: