  • 51. Data: 2012-02-02 07:11:29
    Temat: Re: Polisa OC przekroczenie zadeklarowanej ilości kilometrow
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-01 19:43, kamil pisze:
> [...]

    nikt ci nie wypowie umowy, co najwyżej każą dopłacić różnicę w cenie
    składki. Tak samo jak z podaniem braku szkód - miałem dwie, dali
    60%zniżki, wykryli jedną (bo ufg dało info o jednej) to kazali dopłacić
    różnicę do 50% zniżki, jak (przy innym samochodzie) wykryli drugą to
    chcieli dopłaty 30% (bo przy dwóch szkodach akurat tak mieli)

    > Ja mniej więcej wiem ile jeżdżę co roku i tak deklaruję przeważnie i tak
    > na wyrost. Różnice w cenie o 1 czy 2 kkm są w praktyce pomijalne,
    > najwyżej nie dobiję do limitu, ale gdybym natłukł 30kkm i w coś
    > przydzwonił, a podał w umowie 10 to już pewnie była by podstawa do regresu.

    a ja podawałem zawsze `15-20kkm, przedłużałem umowy w tej samej firmie
    podając nowy aktualny przebieg (a rocznie auto robiło 40-60kkm, choć
    deklarowane było do 20) i nikt się nie czepiał, baa, gdy kierujący moim
    autem spowodował stłuczkę to nikt się nie czepiał przebiegu, wieku
    kierującego (miał <26l, deklarowałem że nie będzie kierującego poniżej
    26 r.ż. ale zapytałem podczas podpisywania umowy - czy jak sporadycznie
    ktoś jeździ to mam zgłaszać? nie...

    > Wtedy marudzić będą właściciele mocnych samochodów, no ale wszystkim nie
    > dogodzisz, a jakieś odzwierciedlenie w statystykach to pewnie ma.

    no właśnie... ciekawe czy ma. Samochody mocniejsze często są lepiej
    zbudowane czy też wyposażone przez co skutki wypadków (leczenie) mogą
    być mniejsze
    Poza tym przyjmując że od czasu do czasu musisz wyprzedzić, to ci z
    najmniejszą mocą są największym zagrożeniem i powinni płacić najwięcej ! :)

    Lukasz

  • 52. Data: 2012-02-02 08:03:51
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "kowtow" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam polise OC w Liberty cos tam
    > Zadeklarowałem na 12 m-cy że przejadę nie więcej jak 10 000 km ale już
    > widzę że przekrocze tę wartość.
    > Jakie konsekwencje przy przedłużaniu polisy?
    > Pozdrawiam
    Najlepiej zadzwoń do liberty i zapytaj. Miałem kiedyś tak w axa.
    Przekroczyłem zadeklarowaną wartość i wpadłem w następny przedział.
    Zadzwoniłem i powiedzieli, że rekalkulacja w takim przypadku nie jest
    konieczna z uwagi na brak istotnego wpływu tego parametru na wysokość
    stawki. Przy przedłużaniu także bez konsekwencji się obyło.

  • 53. Data: 2012-02-02 08:54:03
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > a ja podawałem zawsze `15-20kkm, przedłużałem umowy w tej
    > samej firmie podając nowy aktualny przebieg (a rocznie
    > auto robiło 40-60kkm, choć deklarowane było do 20) i nikt
    > się nie czepiał

    Kurde, to gdzie Wy ubezpieczacie te auta? Ja od 20 lat nie
    miałem jeszcze sytuacji że ubezpieczyciel przy OC pytał mnie
    o jakiś deklarowany przebieg. A ubezpieczałem w 5 albo i
    więcej TU.

  • 54. Data: 2012-02-02 09:48:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > widzę że przekrocze tę wartość.
    > Jakie konsekwencje przy przedłużaniu polisy?

    A to ile wynosi OC w Liberty od auta stojącego cały rok w garażu?

    Marek

  • 55. Data: 2012-02-02 09:51:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup
    >Kurde, to gdzie Wy ubezpieczacie te auta? Ja od 20 lat nie miałem
    >jeszcze sytuacji że ubezpieczyciel przy OC pytał mnie o jakiś
    >deklarowany przebieg. A ubezpieczałem w 5 albo i więcej TU.

    Rynek sie zmienia. Wchodza nowi ubezpieczyciele, maja swoje cenniki,
    czesto przeniesione z innego kraju, i interesuje ich cos wiecej niz
    tylko pojemnosc.

    Akurat pytanie o przebieg wydaje sie bardzo zasadne.

    J.

  • 56. Data: 2012-02-02 11:11:13
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-02 08:54, Robert_J pisze:

    > Kurde, to gdzie Wy ubezpieczacie te auta? Ja od 20 lat nie miałem
    > jeszcze sytuacji że ubezpieczyciel przy OC pytał mnie o jakiś
    > deklarowany przebieg. A ubezpieczałem w 5 albo i więcej TU.

    chyba większość direct'ów tak ma, a ja w innych się nie ubezpieczam bo
    tylko w direktach nie obchodzi ich jaki adres mam w dowodzie, tylko
    gdzie mieszkam/garażuję auto (a auto nadal mam zarejestrowane na Wrocław
    choć mieszkam poza, bo szkoda mi wydawać pieniądze na przerejestrowanie)

    Lukasz

  • 57. Data: 2012-02-02 11:15:18
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    kowtow nabazgrał(a):

    > Mam polise OC w Liberty cos tam
    > Zadeklarowałem na 12 m-cy że przejadę nie więcej jak 10 000 km ale już
    > widzę że przekrocze tę wartość.

    To jedziesz do najbliższego komisu i za 30zł ustawią Ci licznik na taki jaki
    będziesz chciał :)

  • 58. Data: 2012-02-02 11:22:05
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-01 22:30, kogutek pisze:
    > Dobry jesteś. Wiarygodny że ho ho. Nie pamiętasz czy o tysiąc czy o trzy. Może
    > jakiś preparat na pamięć sobie kup. No i to dobre. Nie wierz kogutkowi ale
    > gdyby była szkoda to. I następuje Twoja dowolna interpretacja. Ale że nie
    > jesteś tego pewien to masz usprawiedliwienie.

    jak już napisałem w innym poście deklarację miałem 15000-19999km na
    dwóch autach, ile zrobiłem nie wiem ale między 40 a 60000km. Nikt przy
    szkodzie (a były dwie, jedna moja, druga z innym kierującym <26r.ż.) nie
    zakwestionował przebiegu, wieku kierowcy ani nic innego, wypłaty miałem
    zarówno z oc jako sprawca (2szt.) jak i z AC
    Teraz podpisywałem umowę przez pośrednika i nie zapytał mnie o przebieg,
    jak się później okazało sam wpisał <5000km....

    Lukasz

  • 59. Data: 2012-02-02 11:23:45
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/02/2012 07:54, Robert_J wrote:

    > Kurde, to gdzie Wy ubezpieczacie te auta? Ja od 20 lat nie miałem
    > jeszcze sytuacji że ubezpieczyciel przy OC pytał mnie o jakiś
    > deklarowany przebieg. A ubezpieczałem w 5 albo i więcej TU.

    Ja nie w Polsce, więc mówię wam jak to niedługo będzie też nad wisłą
    wyglądało, szczególnie że coraz więcej międzynarodowych ubezpieczalni na
    rynek wchodzi i wprowadza swoje zasady.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 60. Data: 2012-02-02 11:25:38
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 19:17, Artur Maśląg wrote:

    > Nie, nie są. Ubezpieczalnie dbają o swoich stałych i bezszkodowych
    > klientów - co innego z "młodzieżą" (tu nie chodziło o wiek wprost).

    Dbają tak samo, jak każdy. Zniżki dla nowych klientów i inne cuda skąd
    niby się biorą?

    > Miałeś na myśli gwarancję jakości usługi? Nie, spudłowaleś.

    Usługi czego? Kupuję mleko, płacę i wychodzę, więc jak to?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net