  • 41. Data: 2012-02-01 22:36:53
    Temat: Re: Polisa OC przekroczenie zadeklarowanej ilości kilometrow
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/01/2012 06:24 PM, kamil wrote:

    > Tak samo w dniu podpisywania mam Focusa 1.6, ale jak wstawię tam miesiąc
    > później 2.5 turbo z RSa, wypadało by ubezpieczalnie powiadomić żeby
    > przekalkulowała składkę.

    Czy jak zamiast 25 kkm zrobię 5 kkm i poinformuję ubezpieczyciela to mi
    przekalkuluje i zwróci nadwyżkę?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 42. Data: 2012-02-01 22:38:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/01/2012 06:06 PM, kogutek wrote:

    > mogą mogą. Jak spowoduje straty po przekroczeniu przebiegu to poszkodowanemu
    > wypłacą a potem wystąpią o zwrot kasy. Umowa to umowa. OC ma zabezpieczać
    > poszkodowanego a nie sprawcę.

    Pokaż mi to w ustawie bo tam ta umowa jest opisana.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 43. Data: 2012-02-01 22:43:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 Feb 2012 22:35:53 +0100, AZ napisał(a):
    > O co ta cała dyskusja jak przy zawieraniu mowy nie podajesz aktualnego
    > przebiegu. Najlepiej jest podać 5000 km i z głowy.

    Czasem jednak podajesz. Albo nie podajesz, kupujesz AC, i sami sobie
    odczytaja ..

    J.

  • 44. Data: 2012-02-01 22:47:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/01/2012 08:42 PM, kogutek wrote:

    > Witamy w klubie złodziei i oszustów.

    Czy jak zgłoszę na koniec, że przejechałem 5 razy mniej bo chorowałem to
    mi zwrócą nadpłatę?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 45. Data: 2012-02-01 22:50:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/01/2012 10:43 PM, J.F. wrote:

    > Czasem jednak podajesz. Albo nie podajesz, kupujesz AC, i sami sobie
    > odczytaja ..

    Nie kupuje AC, przy OC podałem, że robię 3 kkm rocznie a robię 30. Teraz
    możecie mnie nazwać złodziejem i oszustem. Ale chyba jak złodziej okrada
    złodzieja to nie jest takie złe?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 46. Data: 2012-02-02 01:18:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Czy jak zgłoszę na koniec, że przejechałem 5 razy mniej bo chorowałem to
    > mi zwrócą nadpłatę?

    A miałeś odpowiednią umowę ? Bo jeśli zobowiązałeś się do nieprzekroczenia
    to zobowiązuje to tylko Ciebie a nie ubezpieczalnię. W przypadku
    przekroczenia można co najwyżej zastanawiać się czy to było zobowiązanie czy
    niezobowiązująca deklaracja i czy ustawa daje możliwość zerwania umowy przez
    ubezpieczalnię w którymkolwiek z tych przypadków czy może tylko np masz
    składkę uzupełnić.

  • 47. Data: 2012-02-02 01:27:13
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Czy jak zgłoszę na koniec, że przejechałem 5 razy mniej bo chorowałem to
    > mi zwrócą nadpłatę?

    Ich spytaj.

  • 48. Data: 2012-02-02 01:35:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/02/2012 01:27 AM, kogutek wrote:

    > Ich spytaj.

    A czemu mam ich pytać skoro tutaj tylu znawców i w odwrotnym przypadku
    znają odpowiedź?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 49. Data: 2012-02-02 01:49:50
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Pokaż mi to w ustawie bo tam ta umowa jest opisana.

    Ustawa nie precyzuje warunków umowy a tylko narzuca pewne zapisy. Ubezpieczam
    się w firmie nie wymagającej przeglądu jeśli nie wyjeżdżam samochodem za
    granicę. Ale pod rygorem utraty ochrony mam firmę poinformować jeśli dokonam
    nie autoryzowanych przez producenta zmian w konstrukcji samochodu. masz coś
    takiego w ustawie? Bo ja mam w umowie. Żadna firma nie może wpisać do umowy że
    odpowiada za szkody zrobione po kielichu. To znaczy odpowiada w stosunku do
    poszkodowanego ale ściągnie wydaną kasę od sprawcy. Bo zapis o pełnej ochronie
    pijanego sprawcy byłby niezgodny z ustawą. Ale możliwe jest zawarcie innej
    umowy która zabezpieczy przed stratami kierowcę alkoholika. Cycki mozna
    ubezpieczyć za odpowiednią stawką to i nie ma przeszkód żeby alkoholik
    ubezpieczył się od regresu o jaki wystąpi ubezpieczyciel w ramach OC. Ale
    tylko kasę wypłaci. Od pierdla takich umów nie ma. Ubezpieczyciel w ramach
    skalkulowanego ryzyka może poza wymaganiami wynikającymi z ustawy umieścić
    inne. Może na przykład zrobić ulgę dla tych co od dłuższego czasu jeżdżą i nie
    robią szkód. Państwa nie interesuje co ubezpieczyciel zrobi z kasą jaką
    dostaje za akwizycję. Może nią podzielić się z klientem. Państwo ma dostać od
    sztuki określoną kwotę.

  • 50. Data: 2012-02-02 01:54:47
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > A czemu mam ich pytać skoro tutaj tylu znawców i w odwrotnym przypadku
    > znają odpowiedź?

    Żebyś się upewnił spytaj. To chyba normalne że jak chce się coś wiedzieć i być
    tego pewnym. To do źródła idzie. Podpisuje się tutaj ktoś Link4 albo inne PZU?
    To żebyś ich spytał jest poprawną odpowiedzią na zadane pytanie.