  • 11. Data: 2012-02-01 18:24:50
    Temat: Re: Polisa OC przekroczenie zadeklarowanej ilości kilometrow
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 17:23, Robert_J wrote:

    > Fałszywych? Przy zawieraniu była prawdziwa. TU musiałoby udowodnić że w
    > dniu podpisywania wiedział na pewno, że przekroczy tę ilość :-).

    Tak samo w dniu podpisywania mam Focusa 1.6, ale jak wstawię tam miesiąc
    później 2.5 turbo z RSa, wypadało by ubezpieczalnie powiadomić żeby
    przekalkulowała składkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 12. Data: 2012-02-01 18:25:29
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Gówno prawda, warunki ubezpieczenia OC reguluje ustawa.
    > Jedyne co być
    > może mogą (ale wątpię, żeby ten przebieg dotyczył w ogóle
    > OC) to
    > rekalkulować składkę.

    No właśnie, ja też jakoś nigdy się z takim czymś nie
    spotkałem. Zresztą przy AC też nigdy nigdzie mnie nie pytali
    o deklarowany przebieg. Przecież to paranoja jakaś jest :-)

  • 13. Data: 2012-02-01 18:26:54
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 17:25, Robert_J wrote:

    > No właśnie, ja też jakoś nigdy się z takim czymś nie spotkałem. Zresztą
    > przy AC też nigdy nigdzie mnie nie pytali o deklarowany przebieg.
    > Przecież to paranoja jakaś jest :-)

    Więcej czasu na drodze = większe prawdopodobieństwo wypadku, to raczej
    logiczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 14. Data: 2012-02-01 18:30:36
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Tak samo w dniu podpisywania mam Focusa 1.6, ale jak
    > wstawię tam miesiąc później 2.5 turbo z RSa, wypadało by
    > ubezpieczalnie powiadomić żeby przekalkulowała składkę.

    OK, ale OC jest odpowiedzialnością za szkody, które mogę
    wyrządzić komuś, więc nie bardzo widzę wpływ przebiegu na
    ich wielkość :-). Jak przywalę w czyjegoś mietka autem które
    przejechało 200.000 to szkody będą większe niż gdybym walnął
    takim, co ma 100.000? Poza tym nie podawaj skrajnie
    naciągniętego przykładu, bo równie dobrze musiałbym
    informować że założyłem sobie opony innej marki :-).

  • 15. Data: 2012-02-01 18:33:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 17:30, Robert_J wrote:

> [...]
    > przywalę w czyjegoś mietka autem które przejechało 200.000 to szkody
    > będą większe niż gdybym walnął takim, co ma 100.000? Poza tym nie

    Szansa na walnięcie coś jadąc raz na tydzień 5km do lasu jest
    zdecydowanie mniejsza od szansy walnięcia w coś przedstawiciela
    handlowego tłukącego 60k rocznie całe noce za kółkiem.

    > podawaj skrajnie naciągniętego przykładu, bo równie dobrze musiałbym
    > informować że założyłem sobie opony innej marki :-).

    To nie jest przykład skrajnie naciągany, chyba że nie widzisz korelacji
    szybki samochód = szybka jazda = większa szansa wypadku. Większość
    ubezpieczalni na zachodzie już dawno to ze statystyk wywnioskowała i
    stawki kalkuluje głównie na podstawie mocy, wtedy nie ma absurdów przy
    których za mondeo 2.0 płaci się tyle samo, co za 400-konne Evo.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 16. Data: 2012-02-01 18:36:31
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Więcej czasu na drodze = większe prawdopodobieństwo
    > wypadku, to raczej logiczne.

    Szybszy samochód = większe prawdopodobieństwo wypadku ;-). A
    jakoś nie widzę zróżnicowania składek w zależności od tego
    parametru ;-).
    Poza tym to co napisałeś jest lekką demagogią, a co najmniej
    nadużyciem, ponieważ stąd prosta droga do wykazania że
    kierowca z większym stażem stwarza większe
    prawdopodobieństwo wypadku. Obstawiasz że emeryt, który
    jeździ tylko do kościoła w niedziele i na działkę latem
    (oczywiście patrząc tylko do przodu przez okulary -10),
    czyli deklarujący pewnie z 1000 km rocznie, jest mniej
    niebezpieczny od kierowcy, który jeździ zdecydowanie więcej?

  • 17. Data: 2012-02-01 18:39:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 17:36, Robert_J wrote:

    > Szybszy samochód = większe prawdopodobieństwo wypadku ;-). A jakoś nie
    > widzę zróżnicowania składek w zależności od tego parametru ;-).

    To policz sobie OC dla Focusa 1.6 i 2.5RS w kilku ubezpieczalniach. :-)

> [...]
    > patrząc tylko do przodu przez okulary -10), czyli deklarujący pewnie z
    > 1000 km rocznie, jest mniej niebezpieczny od kierowcy, który jeździ

    Ja niczego nie obstawiam, mówię tylko jak to wygląda na zachodzie, gdzie
    ubezpieczalnie liczą składki w oparciu o swoje statystyki. A tam
    zdecydowanie więcej płaci się za 200 koni niż za 100, niezależnie od
    pojemności.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 18. Data: 2012-02-01 18:42:03
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Szansa na walnięcie coś jadąc raz na tydzień 5km do lasu
    > jest zdecydowanie mniejsza od szansy walnięcia w coś
    > przedstawiciela handlowego tłukącego 60k rocznie całe noce
    > za kółkiem.

    Kolejny skrajny przypadek :-). Pomijając pewien odsetek
    wariatów to sądzę, że ktoś jeżdżący raz na tydzień po 5 km
    jest po prostu nieobyty na drodze i często sprawia dużo
    większe zagrożenie swoim nieobliczalnym zachowaniem.

> [...]
    > głównie na podstawie mocy, wtedy nie ma absurdów przy
    > których za mondeo 2.0 płaci się tyle samo, co za 400-konne

    OK, zgadzam się z tym, że prędkość ma wpływ na potencjalne
    zagrożenie wypadkiem. Ale w poście nie mówimy o prędkości a
    o deklarowanym przebiegu :-). Osobiście też uważam że za
    mocne i szybkie auta składka powinna być inna, a póki co nie
    jest. A tu pojawiła się kwestia ilości przejechanych
    kilometrów :-).

  • 19. Data: 2012-02-01 18:42:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-01 17:34:30 +0100, "kowtow" <k...@p...onet.pl> said:

    > Mam polise OC w Liberty cos tam
    > Zadeklarowałem na 12 m-cy że przejadę nie więcej jak 10 000 km

    A jak się nazywała rubryka?
    "Zobowiązuję się, że nie przejadę więcej niż:"?

    Żadnych.

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2012-02-01 18:47:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/02/2012 17:42, Robert_J wrote:

> [...]
    > przebiegu :-). Osobiście też uważam że za mocne i szybkie auta składka
    > powinna być inna, a póki co nie jest. A tu pojawiła się kwestia ilości

    To też jest w pewien sposób naciągane, oboje wiemy że praktyka to nie
    wszystko. Dlatego jeden ma z matematyki 3 chociaż chodzi na korepetycje
    a drugi 5 bez wysiłku, jeden będzie dobrze malować, drugi bazgroli
    choćby całe dnie ćwiczył.

    Poniżej pewnego progu kompletnego łajzostwa drogowego, mama odwożąca
    dzieci do szkoły 3km przez miasto będzie mniej niebezpieczna od PHowca
    zapieprzającego 120 przez wioski bo kolekcja w sklepie wychodzi z mody,
    zarówno jeśli chodzi o prawdopodobieństwo jak i ewentualne skutki i
    koszty wypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil