  • Data: 2009-04-04 22:05:37
    Temat: Re: Policja w pogoni za moto
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-04-04 18:00:05 +0200, "VLX" <v...@p...onet.pl> said:

    > A powiedz mi, skad policja zatrzymujaca na drodze ma wiedziec, czy po prostu
    > nie masz przegladu, czy tez zastrzeliles 5 minut wczesniej kilka osob w
    > kantorze, uciekasz z lupem, a oni jeszcze nie dostali powiadomienia?

    No właśnie, skąd policja miałaby zgadnąć, że niezatrzymujący się do
    kontroli to np. nie:
    - ukrywający się zbrodniarz nazistowski
    - mudżahedin z misją wysadzenia czegoś
    - kumpel Stiviego Wondera na wieczornej przejażdzce
    - seryjny psychopatyczny morderca z piłą łańcuchową w kufrze
    - cyngiel mafii
    - kosmita planujący zagładę ludzkości
    - gówniarz bez prawka
    - palant, co nazbierał dużo punktów.

    Zasadniczo wszystkie opcje są równie prawdopodobne i faktycznie policja
    powinna kasować takich na miejscu, ewentualne pomyłki umieści się
    gdzieś w ramach błędu statystycznego, wszak korzyści społeczne, m.in.
    pod postacią lęku przed władzą są najważniejsze.

    > Chodzi o to, zeby goscie uciekajacy na motocyklach nie stali sie nietykalni.

    A są?

    > A przede wszystkim o to, zeby nikomu nawet nie przyszla do glowy, ze moze sie
    > nie zatrzymac gdy policja probuje go zatrzymac, niezaleznie czy jest to
    > drogowka, czy jadacy z tylu poscig na sygnale. Tego niestety nie da sie wbic
    > ludziom do glowy w szkole.

    Mów za siebie.

    > Kilku musi wyladowac co najmniej w szpitalu, zeby
    > nastepni zaczeli sie zastanawiac.

    Albo w kostnicy. A nie lepiej odrazu kilkuset? Najlepiej w
    zorganizowanej za jednym zamachem akcji. Taaak, to będzie zdecydowanie
    bardziej medialne. Gdyby jednak ci wredni motocykliści w tym czasie
    przypadkie się zatrzymywali, to się wylosuje kilku pechowców - w koncu
    kamery też się mogą popsuć, a sztuka jest sztuka, statystykę się wyrobi.

    > Niestety inaczej w realnym swiecie sie nie
    > da, bo prosby czy tlumaczenie nie przynosza zadnego efektu.

    Noooo, faktycznie, w końcu codziennie się widzi motocyklistów
    spierdalających przed policją, wręcz już to urosło do problemu sportu
    narodowego. O tak, ktoś musi w końcu oduczyć te tysiące wrednych, złych
    motocyklistów (czy tam setki tysięcy, a może i miliony) ignorowania
    stróżów. Prawa znaczy.

    > Nie uwazam sie
    > za osobe bezgranicznie kochajaca wszystkich dookola i uwazam, ze policja i
    > wymiar sprawiedliwosci powinny trzymac krotko ludzi lamiacych prawo, bo
    > czynnikiem odstraszajacym od jego lamania jest przede wszystkim
    > nieuchronnosc kary, a nie jej wymiar.

    Znaczy nie łamiesz żadnych przepisów PoRD? Czy może sam się zgłaszasz
    co tydzień na komisariat i w ramach postawy obywatelskiej regulujesz
    mandaty za popełnione w tym okresie wykroczenia?

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco