  • 71. Data: 2018-04-23 20:13:48
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-04-23 o 11:06, Trybun pisze:

    >Pewnie już nie będzie darł się o logowanie. Sklasyfikowałbym ten
    >problem jako Twój lokalny i niebyły. Yanosika eksploatuję od lat,
    >zmieniały się systemy i telefony ale nigdy taka usterka mi nie
    >ujawniła się.

    Cos sie zmienilo ostatnio - dawniej mogl dzialac bez logowania wcale,
    od niedawna rejestracja obowiazkowa.
    Ale loguje automatycznie.

    >Wiem, że na 100% ta opcja zupełnie nie sprawdza się w 3mieście. Poza
    >miastem zdarza się, że to jakoś zadziała ale zdarza się też, że
    >Yanosik skieruje w objazd braku korka :-)

    Sprawdzic na targeo czy korka nie bylo. Te dane musza sie pewien czas
    do nawigacji przebijac.

    Co nie zmienia faktu, ze sie nie sprawdza :-)

    J.

  • 72. Data: 2018-04-23 20:15:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Apr 2018 16:24:14 +0200, w <5addec8f$0$691$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No chyba, ze wcale nie sa takie madre i patrza tylko na stan aktualny
    > :-)

    Są. Przynajmniej Naviexpert. Automapa zresztą ma podobny algorytm.

  • 73. Data: 2018-04-23 20:58:54
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 19:59, Marek S pisze:

    > TMC w Polsce wystartował w 2010 roku. Jednakże z racji tego, że to w
    > samych założeniach przestarzała technologia (gdzieś użyłem porównania,
    > że to tak jakby w nastąpił powrót z obecnych serwisów WWW do technologii
    > WAP).

    Tutaj masz taki WAP, i ?

    Rozwiązania internetowe rozwijają się dynamicznie, nie ma monopolu
    > dostępu do rynku, każdy ma smartfona i sieć w nim więc era TMC w
    > naturalny sposób upadła.

    Ale jakie rozwiązania ? TMC może być dostępny przez internet. A te
    nawigacje nie wiadomo z czego korzystają. Wydaje się, że właśnie z
    jakiegoś monopolistycznego rozwiązania. Bo jak pytam czy istnieje system
    to nie potrafisz odpowiedzieć.

  • 74. Data: 2018-04-23 22:33:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 19:14, Marek S pisze:

> [...]
    > szczycie. Nawigacja kieruje mnie mimo to na obwodnicę a ja nic nie wiem
    > o zdarzeniu więc słucham się jej. Tymczasem droga równoległa do
    > obwodnicy jest zupełnie przejezdna. Co chwile ktoś nią śmiga. Dosłownie
    > jedynie barierka oddziela tę drogę więc nie sposób nie widzieć co się na
    > niej dzieje. Gdybym wyszedł z auta przed wjazdem na obwodnicę, podszedł
    > na most nad nią, zobaczył co się dzieje i następnie popatrzał na w/w
    > drogę, to nie miałbym żadnych wątpliwości którędy jechać i
    > zaoszczędziłbym przynajmniej 1h na widocznym odcinku drogi. Zatem o

    Zatrzymaj się, przelicz drogę którą chciałbyś jechać i zobacz ile minut
    jazdy Ci zaprognozuje (choćby GM).
    Skoro mówisz, że wie o korkach, to powinieneś zobaczyć różnice.
    A potem wrzuć nam screeny z trasą.

  • 75. Data: 2018-04-23 22:35:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 19:11, Alf/red/ pisze:

    > Miał taki wystartować z 5 lat temu (hasło TMC), ale się rozeszło po
    > kościach.

    Kto tak powiedział?
    TMC jak najbardziej działa, np. I-go z niego korzysta.

    Tyle że Markowi nei chodzi o powiadamianie o korkach, tylko o dokładną
    analizę, ile czasu zajmie przejazd danym korkiem, a ile innym.
    To już jest dużo wyższa szkoła jazdy.

  • 76. Data: 2018-04-23 22:36:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 19:59, Marek S pisze:

> [...]
    > WAP). Rozwiązania internetowe rozwijają się dynamicznie, nie ma monopolu
    > dostępu do rynku, każdy ma smartfona i sieć w nim więc era TMC w

    Nic nie upadło, TMC nie musi oznaczać trasferu przez radio, obecnie
    większość korzysta z transferu przez net, ale nadal z TMC.
    Zadziwiająco dobre dane podaje.

  • 77. Data: 2018-04-23 22:42:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 19:54, Marek S pisze:

    > Yanosika stopowałem uruchamiałem nawet ze 3x na zmianę z Googlami by
    > zweryfikować czy któraś z nich nie da innej opcji. Nic się nie zmieniło.

    Ale w googlach możesz wprowadzić punkt pośredni, albo przesunąć trasę i
    zobaczyć ile jego zdaniem pojedziesz Twoim objazdem.
    Jak tego nie zrobisz, to nie wiesz gdzie leży przyczyna, że Cię na niego
    nie kieruje.

    > No jak nie skoro stoję w korku i gapię się na niego?

    W danym miejscu stoisz, ale może potem Ty pojedziesz, a na objeździe byś
    stanął i to na dłużej.

    > Przypuszczam, że nawet więcej niż godzinę. Zrobiłem pełną ilustrację
    > obrazującą co się działo tamtego dnia.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/13x9c2otDQFc2zu87cNc
    nGHZK7L9tpa48/view?usp=sharing

    Google wiedziało o korku, pokazało wypadek?
    A yanosik?

    > Jechałem z p1. Yanosik kazał mi zjechać w p2. Nie byłem świadomy co się
    > na obwodnicy dzieje więc posłuchałem się. Gdy tylko na zjeździe p2
    > znalazłem się, zobaczyłem iż nikt się nie porusza na obwodnicy lecz było
    > za późno by wycofać auto.

    To samo pytanie co powyżej.

  • 78. Data: 2018-04-23 22:46:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 20:04, Marek S pisze:

    > W to wierzę i nie dziwię się.

    > I mimo wyczyszczenia ustawień i przeinstalowania Yanosika nadal za
    > każdym odpalaniem żąda od Ciebie zalogowania się???

    Nie, tego żądał tylko za pierwszym razem.
    Za to często nie umie znaleźć gps dla odmiany.
    Nawet gdy inne programy akurat go używają, to przełączenie na yanosika
    powoduje wyłączenie gps.

    > W innej gałązce dyskusji rozrysowałem mapę obrazującą jak było. Każda
    > inna droga byłaby lepsza, nawet przez Kaszuby dookoła województwa.

    Ok, ale takie dane muszą trafić do mapy, to się nie dzieje w 1 sekundę.
    Dlatego pytam, czy na mapach widziałeś, że obwodnica stoi, a mimo to
    wyznaczona została trasa przez nią?

  • 79. Data: 2018-04-23 23:08:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 22:33, Cavallino pisze:

    > Zatrzymaj się, przelicz drogę którą chciałbyś jechać i zobacz ile minut
    > jazdy Ci zaprognozuje (choćby GM).
    > Skoro mówisz, że wie o korkach, to powinieneś zobaczyć różnice.
    > A potem wrzuć nam screeny z trasą.

    Test mogę wykonać, ale potrzebuję pomocnika. Czy ktoś mógłby mieć
    wypadek we wskazanym przeze mnie miejscu i czasie? :-D W przeciwnym
    razie będę miał kłopot z powtórzeniem obserwacji.

    Ale jest pewien trop. O tym kolizji na obwodnicy dowiedziałem się dzień
    później od kogoś. Yanosik tego nie zasygnalizował. Rysował jedynie
    czerwoną linię do miejsca zdarzenia a potem niebieską. Google rysowały
    totalny zator również do tego miejsca. Stąd wiedziałem o tym, że coś się
    dzieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 80. Data: 2018-04-23 23:15:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 23:08, Marek S pisze:

    > Ale jest pewien trop. O tym kolizji na obwodnicy dowiedziałem się dzień
    > później od kogoś. Yanosik tego nie zasygnalizował. Rysował jedynie
    > czerwoną linię do miejsca zdarzenia a potem niebieską.

    W starej mapie czerwona linia oznacza wolną jazdę, a nie totalny korek.
    O to chodzi?

    > Google rysowały
    > totalny zator również do tego miejsca. Stąd wiedziałem o tym, że coś się
    > dzieje.

    Ale kiedy rysowały, dzień później?
    Czy w momencie zdarzenia, gdy tam jechałeś?
    A jeśli w momencie zdarzenia - czy wytyczyły Ci trasę przez ten korek,
    mimo że zaznaczyły odcinek jak nieprzejezdny?