eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPolecany inwerter, przetwornica sinus 12V 230V do zasilania, podtrzymania centralnego ogrzewaniaRe: Polecany inwerter, przetwornica sinus 12V 230V do zasilania, podtrzymania centralnego ogrzewania
  • Data: 2015-10-12 14:48:09
    Temat: Re: Polecany inwerter, przetwornica sinus 12V 230V do zasilania, podtrzymania centralnego ogrzewania
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jedrek" <jedrek@jedrek> napisał w wiadomości
    news:561ba5a6$0$32348$b1db1813$a437145d@news.astrawe
    b.com...
> [...]
    > zamieszać wodą. Więc średni pobór zapewne nie przekracza 70W.
    > Co jest obecnie godne polecenia jako układ podtrzymania tego układu
    > grzewczego z kominkiem gdy braknie na wsi zasilania 230V?
    > Fildetronik polecił mi to:
    > http://fideltronikinigo.pl/sklep/pl/ic/21-ic1200.htm
    > jako urządzenie, które będzie współpracować z silnikami. Gdzie zwykły
    > komputerowy ups prawdopodobnie by się wysypał (stwierdzili, że w ogóle się
    > nie nada), bo wynika, że większość z nich ma na wyjściu coś ala trapezowy
    > przebieg, a rozważane sprzęta generują ponoć piękny sinus.

    -do-de-dietrich-mcr-24-mi/
    > gdzie podano:
    > http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-ups-500w-sin
    us-pro-12v-230v-i5078852398.html
> [...]
    > się być wystarczające do napędzenia tego układu. Cena też zjadliwa :)
    > Zakładam, że na biegu jałowym, gdy na wyjściu brak obciążenia to allegrowa
    > przetwornica 300W mniej żre prądu z akumulatora niż ten fideltronik 840W
    > (zakładając, że ta allegrowa też ma niezłą sprawność koło 90%...)
    > Planuję napędzić to z akumulatora samochodowego 120Ah.
    > Jakieś sugestie? Inne pomysły? Inne, lepsze, trwalsze urządzenia?
    > Urządzenia, które przy braku zasilania zapewnią awaryjne zasilanie dla
    > systemu domowego ogrzewania zasilanego z 230V.

    Zwróć uwagę, czy ta przetwornica ma następujące właściwości (na stronie
    allegro nie napisali o tym):
    - Czy ma zabezpieczenie akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem?
    - Czy ma ograniczenie prądu ładowania akumulatora?
    - Czy uruchomi się sama po rozładowaniu akumulatora i powrocie zasilania?
    - Czy da się ją uruchomić tylko z akumulatora (Cold start)?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba