    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Poleasingowiec - czy ma sens?
    Date: Sun, 1 Jan 2017 21:18:06 +0100

    On 2017-01-01 18:32, Majka wrote:
    > Witam.
    > Szkoda mi wydawać kilka tysięcy na nowy laptop. Rozglądam się więc za używanym
    poleasingowym laptopem ze średniej półki, za około 1000 zł, np. Lenovo T420 lub T430.

    slusznie

    > Czy ta grafika pozwoli na podłączenie i używanie telewizora typu 4K i przeglądanie
    na nim www oraz oglądanie filmów?

    bedzie trzeba kombinowac - albo stacja dokujaca albo przejsciowka z dp
    lub mdp, dp\mdp generalnie obsluguje 4k w 60hz, intel hd 400o tez
    powinien dac sobie rade bez wiekszych problemow

    > 2. Wielkość RAM.
    > Oglądane przeze mnie Lenovo T420 i T430 mają system Widnows 7. Występują z ram 4GB
    lub 8GB, procesor i5 (2520M W T420 i 3320M w T430).
    > Karta graficzna w obu zabiera sobie maksymalnie (i chyba nie ciągle, nie zawsze)
    1,8GB.
    > Co wybrać? Warto dopłacać ok. 150 zł za powiększony ram?

    imho 8GB to rozsadne minimum, w obecnych czasach 4GB zaczyna byc ciasnawe

    > Teraz mój starowieńki Asus ma Atoma N270 1.6gHz i 1GB ram.
    > Pewnie przejście na 4 Gb ramu mnie przewróci, ale czy warto (do czego?) przy moim
    użytkowaniu brać 8GB ram?

    zdecydowanie tak - nawet jezeli nie wykorzystaja go aplikacje to
    wykorzysta system

    > 3. System WIN7
    > a) czy można tu migrować do WIN10? Jest to jeszcze możliwe gratis? i czy warto?

    mozna, ale trzeba klamac

    > b) czy na polisingoiwcach z instalowanymi ponownie systemami są partycje recovery
    do odzyskiwania/reinstalacji systemu?

    zazwyczaj nie

    > c) ile zajmuje na dysku używany przez jakiś czas WIN7? (pytanie powiązane z punktem
    4. z wielkością dysku)

    20GB + programy

    > 4. Hałas - poziom dB, oraz wielkość:
    > czy komputery z HDD są głośne? Dużo głośniejsze od tych z SSD?

    nie, sa za to znacznie badziej odporne na upadki i o niebo szybsze

    > dla mnie to ważne.
    > Wielkość ma najmniejsze znaczenie - teraz mam w ASUSIE 4 (cztery!) GB dysk twardy
    SSD, z czego system winXP zajmuje 1,25GB. ASUS jest bezgłośny.
    > Do wyboru mam w ThinkPadach SSD 120 lub 128GB, lub 320 GB tradycyjny.

    uzywany ssd samsunga 250GB kosztuje mniej niz 300 zlotych

    > 5. Używając przeglądarki (w tym filmy czasem na ekranie telewizora 4K), oraz Exela
    czy zauważę lub usłyszę różnicę między:
    > - procesorami i5 2520M vs 3320M

    niespecjalnie

    > - grafikami HD 3000 vs HD 4000

    hd4000 jest szybsza ale w tym zastosowaniu roznicy nie bedzie

    > - ilością ramu 4 vs 8 GB

    tak, zwlaszcza przy kilku oknach

    > - dyskami SSD vs HDD

    zdecydowanie tak

    > Czy coś z tego ma znaczący wpływ:
    > - usb: 4x2.0 vs 2x2.0+2x3.0

    usb 3 zdecydowanie brac

    > - co da eSATA w T420 lub brak eSATA w T430?

    mozliwosc podlaczenia dyskow zewnetrznych po esata, w praktyce rzadko
    uzywane

    > - display port vs mini display port

    podlaczenie ekranow wysokiej rozdzielczosci, te same porty, roznia sie
    wtyczka

    > Oglądane komputery, nad zakupem których się zastanawiam:

    osobiscie bralbym drozszego