  • 31. Data: 2008-04-17 20:53:07
    Temat: Re: Polbox odchodzi do krainy nieskończonych transferów
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Miroslaw Jaworski <m...@i...pl> wrote:

    > Kto pamięta awarie na centrali TP na Pięknej 19, gdzie oczywiście
    > nie było UPSów i klimatyzacji i gdzie konkurencja niejednokrotnie
    > tłumnie spotykała się podczas awarii zasilania? :)

    Tak to było jeszcze całkiem niedawno tj. pare lat temu. :)

    > Tych stojących w Cyberii między Krakowskim Przedmieściem a Harendą? :)

    Siermiężne terminale 5250 w holu CIUWu, praca na tym to było coś... :)

    Krzysiek, pierwsze stałe łacze w PMie to było jakieś 9600bps, podłaczone
    do NASKu? Który to rok był 1993/94?

    --
    ŁT

  • 32. Data: 2008-04-17 21:39:07
    Od: Miroslaw Jaworski <m...@i...pl>

    On Thu, 2008-04-17 at 20:51 +0000, Lukasz Trabinski wrote:

    > Tak to było jeszcze całkiem niedawno tj. pare lat temu. :)

    Hmm, nie robię w instalacjach od jakichś 8 lat. Wydawało mi się,
    że w związku z rozwojem infrastruktury P19 nie mogła zbyt długo
    mieć tak dużego znaczenia jak kiedyś... chcesz powiedzieć, że się
    myliłem? :)

    --
    Miroslaw "Psyborg" Jaworski
    GCS/IT d- s+:+ a C++$ UBI++++$ P+++$ L- E--- W++(+++)$ N++ o+ K- w-- O-

  • 33. Data: 2008-04-17 22:29:14
    Od: wer <b...@n...pl>

    Maciej Anczura pisze:

    > Pewnie terez będzie ciężko dojść, ale czy to przypadkiem nie było tak,
    > że CIUWowy dialup w założeniu miał być dostępny tylko dla pracowników UW,
    > ale l/p ciuw/ciuw trochę za bardzo wypłynęło? ;)

    Był dostęp dla wszystkich co mieli konto na IBM S390. Dla pracowników
    były 2 numery, a dla reszty 10 numerów. Większość kont mieli studenci,
    było tego ok. 1994 r. 4 - 5 tyś kont.

    wer

    P.S. Ech te noce na modemie, żeby połączyć się z plearn i ten terminal
    3270 :)

  • 34. Data: 2008-04-17 22:30:22
    Od: wer <b...@n...pl>

    Miroslaw Jaworski pisze:

> [...]
    > z Internet Technologies ( m.in. @it.com.pl ) i ProNet Communications,
    > produkty grupy w Polsce sprzedawane były pod marką "Internet Partners".
    >
    > Ponadto GTS CE ( Central Europe; Polska była tylko jednym z krajów,
    > w których GTS ) kupił E-Bone i jako jedyny w pl sprzedawał do niego
    > dostęp, sam został kupiony przez KPNQwest; ten ostatni ogłosił
    > bankructwo, GTS odkupili Rosjanie ( Grupa Menatep, która miała również
    > Jukos ). Niedawno GTS kupił Energis; teraz Rosjanie realizują zysk
    > i sprzedają GTS sam już w tej chwili nie wiem komu :)

    Sprzedają holenderskiemu funduszowi inwestycyjnemu (z pewnych kręgów są
    informacje, że ten fundusz należy też do Rosjan). Swoją drogą ci co
    kupują już raz mieli udziały w GTS.

    wer

  • 35. Data: 2008-04-17 22:39:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Maciej Anczura <s...@k...org> writes:

    > Pewnie terez będzie ciężko dojść, ale czy to przypadkiem nie było tak,
    > że CIUWowy dialup w założeniu miał być dostępny tylko dla pracowników UW,
    > ale l/p ciuw/ciuw trochę za bardzo wypłynęło? ;)

    Nope, jak ktos chcial to mogl miec konto na plearnie bez najmniejszego
    problemu. Swoja droga, niczego zlego w tym chyba nie bylo?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2008-04-17 22:44:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miroslaw Jaworski <m...@i...pl> writes:

    > Tych stojących w Cyberii między Krakowskim Przedmieściem a Harendą? :)

    Tych w budynku CIUWu: bardzo nie pamietam, ale moze frodo i glownie
    sam.nask.org.pl.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2008-04-17 22:45:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > Krzysiek, pierwsze stałe łacze w PMie to było jakieś 9600bps,
    > podłaczone do NASKu? Który to rok był 1993/94?

    Rok uruchomienia 1992, rzeczywiscie 9600 async.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2008-04-18 06:30:25
    Temat: Re: Polbox odchodzi do krainy niesko?czonych transfer?w
    Od: Miroslaw Luc <m...@n...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    : Miroslaw Jaworski <m...@i...pl> writes:

    : >> Przed TPSA i komutowanymi byl m.in. NASK (juz nie pamietam dokladnie,
    : >> ale chyba niejaki gandalf dawal dostep terminalowy do kilku maszyn
    : >
    : > Tych stoj?cych w Cyberii mi?dzy Krakowskim Przedmie?ciem a Harend?? :)

    : Tych w budynku CIUWu: bardzo nie pamietam, ale moze frodo i glownie
    : sam.nask.org.pl.

    Mala poprawka:
    frodo.nask.org.pl - konta akademickie
    sam.nask.com.pl - konta komercyjne

    :-)

    --
    -Mirek

  • 39. Data: 2008-04-18 08:38:36
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba wer napisała na pl.internet.polip:

    > Sprzedają holenderskiemu funduszowi inwestycyjnemu (z pewnych kręgów
    > są informacje, że ten fundusz należy też do Rosjan). Swoją drogą ci co
    > kupują już raz mieli udziały w GTS.

    Myślicie, że jako posiadacz multimo powinienem się tym przejmować?

    Marcin Kocur

  • 40. Data: 2008-04-18 10:51:06
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

> [...]

    > że w związku z rozwojem infrastruktury P19 nie mogła zbyt długo
    > mieć tak dużego znaczenia jak kiedyś... chcesz powiedzieć, że się

    Ostatni raz tam byłem z 3-4 lata temu, wygladało tak samo, z tym że
    rzeczywiście zbliżał się remont... Swoją drogą na 42p w LIM, tam gdzie
    się większość przeniosła, warunki dla sprzętu też są niewiele lepsze.

    --
    ŁT