  • 21. Data: 2008-04-17 14:11:59
    Temat: Re: Polbox odchodzi do krainy nieskończonych transferów
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Doxent napisała na pl.internet.polip:

    > O kurcze to polbox dopiero odchodzi do muzeum historii internetu.
    > Pamiętam, że gdzieś w 96/97 roku zakładałem pierwszą skrzynkę jeszcze
    > na modemie 28800. Dawno niestety poszła ona w zapomnienie. Zdziwiony
    > jestem, że wogóle jeszcze to funkcjonowało ale fakt przy tym co
    > oferuje googlemail polbox to pryszcz.

    Czy przypadkiem polbox nie oferował skrzynek w Polsce jako pierwszy?

    Marcin Kocur

  • 22. Data: 2008-04-17 14:28:22
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> napisał w wiadomości

    > Czy przypadkiem polbox nie oferował skrzynek w Polsce jako pierwszy?

    były serwisy płatne ale nikt już o nich nie pamięta. Chyba równolegle było
    coś co zwało się kki.net.pl. O dziwo ten serwis także jeszcze funkcjonuje w
    przedpotopowej postaci. Bodajże jeszcze było coś takiego jak Maloka BBS
    która przed TPSA oferowała płatny dostęp do internetu. Sami mieli łącze o
    prędkości 64kbps chyba co obecnie jest śmieszną prędkością.

  • 23. Data: 2008-04-17 16:42:08
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Doxent <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przedpotopowej postaci. Bodajże jeszcze było coś takiego jak Maloka BBS
    > która przed TPSA oferowała płatny dostęp do internetu.

    Przed TPSA to było wiele firm, które oferowały taki dostęp.
    W tych czasach na łączach "operatorskich" stosowało się konwertery
    Goramo BPH+, z zawrtoną prędkością 115200bps (async).

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 24. Data: 2008-04-17 18:45:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> writes:

    > Przed TPSA to było wiele firm, które oferowały taki dostęp.
    > W tych czasach na łączach "operatorskich" stosowało się konwertery
    > Goramo BPH+, z zawrtoną prędkością 115200bps (async).

    Te to dosc pozno akurat, i linie dzierzawione to inna sprawa.

    Przed TPSA i komutowanymi byl m.in. NASK (juz nie pamietam dokladnie,
    ale chyba niejaki gandalf dawal dostep terminalowy do kilku maszyn
    oraz IP?), do (darmowego) CIUWu chyba tez byly jakies dialupy
    (z dostepem terminalowym)?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2008-04-17 19:07:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Doxent wrote:
> [...]
    > takiego jak Maloka BBS która przed TPSA oferowała płatny dostęp do
    > internetu. Sami mieli łącze o prędkości 64kbps chyba co obecnie jest

    tak tak... zamierzchłe czasy to były...

    pamiętam ci jak to ściągałem programy z Maloki na super szybkim modemie
    14400 :)

    a na polboxie maiłem ci ja pierwsze konto pocztowe...

    pamiętacie komórki z tych czasów... :)

  • 26. Data: 2008-04-17 19:37:38
    Od: Miroslaw Jaworski <m...@i...pl>

    On Thu, 2008-04-17 at 16:28 +0200, Doxent wrote:

    > były serwisy płatne ale nikt już o nich nie pamięta.

    IKP - Internet Komercyjny w Polsce - dział zajmujący się całością
    zagadnień związanych z Internetem w ATM ( m.in. skrzynki mailowe
    @ikp.atm.com.pl ), wyodrębniony do osobnej spółki-córki o nazwie AToM
    w celu sprzedaży; pozyskany przez inwestora zachodniego ( GTS ) wraz
    z Internet Technologies ( m.in. @it.com.pl ) i ProNet Communications,
    produkty grupy w Polsce sprzedawane były pod marką "Internet Partners".

    Ponadto GTS CE ( Central Europe; Polska była tylko jednym z krajów,
    w których GTS ) kupił E-Bone i jako jedyny w pl sprzedawał do niego
    dostęp, sam został kupiony przez KPNQwest; ten ostatni ogłosił
    bankructwo, GTS odkupili Rosjanie ( Grupa Menatep, która miała również
    Jukos ). Niedawno GTS kupił Energis; teraz Rosjanie realizują zysk
    i sprzedają GTS sam już w tej chwili nie wiem komu :)

    Aaa - adresy @ikp.atm.com.pl i @it.com.pl działają do dzisiaj.

    --
    Miroslaw "Psyborg" Jaworski
    GCS/IT d- s+:+ a C++$ UBI++++$ P+++$ L- E--- W++(+++)$ N++ o+ K- w-- O-

  • 27. Data: 2008-04-17 19:52:11
    Od: Miroslaw Jaworski <m...@i...pl>

    On Thu, 2008-04-17 at 21:07 +0200, Marek Dyjor wrote:
    > pamiętacie komórki z tych czasów... :)

    Techniczni mieli w tamtych czasach pagery EasyCalla, na które klienci
    wysyłali requesty serwisowe. Obsługa zgłoszenia wymagała najczęściej
    dostania się do aparatu telefonicznego na drucie.

    Pamiętam walizkowego Centertela ze słuchawką na kablu jednego z kolegów;
    sam załapałem się już na GSM ( Era wystartowała w połowie września '96,
    Plus dwa tygodnie później ) - miałem do dyspozycji relatywnie niewielki
    aparat Nokia 2110.

  • 28. Data: 2008-04-17 20:01:29
    Od: Maciej Anczura <s...@k...org>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > do (darmowego) CIUWu chyba tez byly jakies dialupy (z dostepem terminalowym)?

    Pewnie terez będzie ciężko dojść, ale czy to przypadkiem nie było tak,
    że CIUWowy dialup w założeniu miał być dostępny tylko dla pracowników UW,
    ale l/p ciuw/ciuw trochę za bardzo wypłynęło? ;)

    --
    I know you and Frank were planning to disconnect me,
    and I'm afraid that's something I cannot allow to happen.

  • 29. Data: 2008-04-17 20:36:51
    Od: Miroslaw Jaworski <m...@i...pl>

    On Thu, 2008-04-17 at 20:45 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Te to dosc pozno akurat, i linie dzierzawione to inna sprawa.

    Pamiętam mniejsze przepustowości w "core" sieci, robione np.
    synchronicznie spiętymi modemami Codex Motoroli. Pamiętam też
    bardzo popularne (izraelską?) markę RAD i modemy serii ASM-xx
    ( ASM-24, ASM-31 )

    Łącza ( również własny szkielet ) robiło się praktycznie tylko
    drutami TP; trzeba było znać telefony na przełączalnie, a "Pan da
    przerwę" i "Pan da zwarcie" to było codzienne życie każdego
    człowieka technicznego.

    Kto pamięta awarie na centrali TP na Pięknej 19, gdzie oczywiście
    nie było UPSów i klimatyzacji i gdzie konkurencja niejednokrotnie
    tłumnie spotykała się podczas awarii zasilania? :)

    > Przed TPSA i komutowanymi byl m.in. NASK (juz nie pamietam dokladnie,
    > ale chyba niejaki gandalf dawal dostep terminalowy do kilku maszyn

    Tych stojących w Cyberii między Krakowskim Przedmieściem a Harendą? :)

  • 30. Data: 2008-04-17 20:51:19
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Miroslaw Jaworski <m...@i...pl> wrote:

    > Kto pamięta awarie na centrali TP na Pięknej 19, gdzie oczywiście
    > nie było UPSów i klimatyzacji i gdzie konkurencja niejednokrotnie
    > tłumnie spotykała się podczas awarii zasilania? :)

    Tak to było jeszcze całkiem niedawno tj. pare lat temu. :)

    > Tych stojących w Cyberii między Krakowskim Przedmieściem a Harendą? :)

    Siermiężne terminale 5250 w holu CIUWu, praca na tym to było coś... :)

    Krzysiek, pierwsze stałe łacze w PMie to było jakieś 2600, podłaczone do
    NASKu? Który to rok był 1993/94?

    --
    ŁT