  • Data: 2008-04-19 12:03:46
    Temat: Re: Polbox odchodzi do krainy niesko?czonych transfer?w
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Apr 2008 15:48:52 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Dlatego wlasnie napisalem - ze mozna sie bylo zalogowac na obie
    > maszynki.
    >
    > Aczkolwiek nie pamietam szczegolow zwiazanych z gandalfem, uzylem go
    > moze z raz lub dwa.

    Jak już się Wam zbiera na wspominki...
    Gandalf to był jakiś taki uniwersalny gateway - można się było do niego
    łączyć po TCP/IP, DECnecie, X.25 i bodaj także tym IBM-owskim protokołem,
    którego używał EARN/BITNET. Nazwa się wzięła od kanadyjskiej firmy
    <http://en.wikipedia.org/wiki/Gandalf_Technologies>, która to produkowała, i
    chyba od tego czasu NASK zaczął nazywać hosty imionami bohaterów "Władcy
    Pierścieni" (frodo, bilbo, sam, pippin, merry, boromir, morgoth i chyba coś
    jeszcze). Jasio Motoszko i Irek Neska pewnie pamiętaliby szczegóły.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O