-
11. Data: 2009-08-06 14:21:26
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>
Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h5efp7$840$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Nie wiem jak jest na EWSD (może Sławek zrobi próbę i nam napisze) i
> jak jest na DGT.
Na obecnym numerze nie mam chyba konfy... ale na poprzednim (co SDI
miałem) mogłem tak samo, jak na Lucynce.
Mam nadzieję, że nie kłamię...
--
"Jak to mówi dobra księga - Uzdrów nas Panie, a będziemy uzdrowieni.
Innymi słowy - daj nam lekarstwo, bo chorobę już mamy"
(C) Tewje Mleczarz, do Boga, wskazując dyskretnie na swoją żonę Gołde.
-
12. Data: 2009-08-06 15:00:40
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>
Użytkownik "Sempiterna" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
news:4a7ae6e9$1@news.home.net.pl...
>
> Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:h5efp7$840$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> Nie wiem jak jest na EWSD (może Sławek zrobi próbę i nam napisze) i
>> jak jest na DGT.
>
> Na obecnym numerze nie mam chyba konfy... ale na poprzednim (co SDI
> miałem) mogłem tak samo, jak na Lucynce.
> Mam nadzieję, że nie kłamię...
Oczywiście, próbę wykonam, bo od dłuższego czasu mam taki zamiar, tylko
stale coś mnie odciąga... :)
No, ale muszę wreszcie się zebrać.
--
"Jak to mówi dobra księga - Uzdrów nas Panie, a będziemy uzdrowieni.
Innymi słowy - daj nam lekarstwo, bo chorobę już mamy"
(C) Tewje Mleczarz, do Boga, wskazując dyskretnie na swoją żonę Gołde.
-
13. Data: 2009-08-06 19:10:35
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: XYZ <j...@m...bin>
On 2009-08-06 16:17, vari wrote:
>> Czyli nie mam Alcatela. A jak mogę sprawdzić inne typy central? Na słuch
>> nie wchodzi w grę :).
>
> Podaj nam numer telefonu bez ostatnich dwóch cyfr (a nawet bez trzech bo nie
> jesteś podpiety do PABX).
> Sprawdzimy i Ci odpowiemy jaki masz typ centrali.
> Właśnie ze słuchu po sygnale wołania do jakiegoś losowo wybranego abonenta
> (chyba się nie pogniewa).
numer to 426814xxx. Centrala (chyba) na ul. Energetyków w Łodzi. Mogę
podać dalsze cyfry mailem gdyby była taka koniecznośći.
>
> To, czy nie masz Alcatela to nie jest pewne. Alcatel produkował dużo typów
> central z czego u nas działają dwa typy (głównie) dużych central w sieci TP.
>
> Nie masz Alcatela S-12J - to już ustaliliśmy dzięki Twym informacjom.
>
> Z tego co piszesz to centrala zachowuje się jakby aktywowano Ci usługę
> "zawieszenie połączenia" a nie "połączenie trójstronne.
> Sprawdzanie na 0-800 jest dobrym postępowaniem.
> Można też na 1 9393 (zawsze się zgłasza akutoamtyczna gadałka).
>
> Spróbuj zrobić tak:
> podnieś słuchawkę i wybierz #43#
> to wyłączy usługę "zawieszenie połączenia".
"Zlecenie przyjęte"
> Teraz zadzwoń na 1 9393 i sprawdź czy FLASH powoduje pojawienie się ciągłego
> sygnału (oczywiscie dopiero wtedy gdy już odezwie się gadułka).
Po naciśnięciu flasha otrzymałem sygnał ciągły. Odłożyłem słuchawkę (nie
nacisnąłem żadnego innego przycisku oprócz R i centrala oddzwoniła.
Mówiłeś, że tak się dzieje na 5ESS. Poza tym sytuacja nie zmieniła się,
po połączeniu z dwiema osobami i naciśnięciu R3 mam zajętość.
> Jeśli teraz FLASH nie działa to znaczy że wcale nie uaktywniono Ci uslugi
> "połączenie trójstronne" a jedynie usługę "zawieszenie połączenia".
Z tego co pamiętam to w TP nazywają ją połączeniem oczekującym.
> Tę usługę na większości central mają do dyspozycji aboenci bez żadnych pism
> do TP.
> Wystarczy ją włączyć *43# i potem używać z FLASHem i przełączac pomiędzy
> rozmówcami 1 i 2.
> Może na niektorych typach central nie jest ona domyślnie dostępna (*43# nie
> włączy jej) i trzeba napisac pismo. Tak zdaje się jest na niektórych
> centralach.
> Być może ktoś źle zrozumiał Twoje zlecenie (oni często prostych rzeczy nie
> rozumieją - mam w swym archiwum pełno niedorzecznych odpowiedzi pisanych
> przez kogoś kto się zna na teelkomunikacji MNIEJ niż przecietny abonent -
> tak wynikało by z tych pism).
> Może ktoś dostał zlecenie włączenia Ci z poziomu terminala CKU właśnie
> "zawieszenie połączenia" (zrobił to co Ty sam mógłbyś poprzez *43# , no
> chyba że akurat na Twojej centrali nie było to defaultowo dostępne).
Wiem, że na mojej centrali było dostępne od dość dawna. TP wydała takie
książeczki informacyjne 3-4 lata temu z niektórymi kodami central i
miałem usłguę pod *43 włączoną od tego czasu.
Rozmawiałem z babką, która dzwoniła, żeby powiedzieć, że sprawdzili na
centrali czy wszytko gra i wydawało mi się, że rozumie o co chodzi. Ale
z drugiej strony dzwoni i pyta się czy usługa już działa a ja muszę jej
uświadomić, co należy zrobić, żeby to sprawdzić. Powiedziała, że
oddzwoni za 10 minut jak sprawdzę.
PS Nie denerwuje was ciągła weryfikacje numeru po połączeniu z błęktiną
linią? Jestem dość aktywnym klientem pod względem zgłoszonych reklamacji
itp. i ciągle pytają się czy dzwonię w sprawie numeru, który
wprowadziłem, pomimo że wprowadziłem PIN. Przecież maszynka mówi, żeby
wprowadzić nr telefonu w sprawie którego dzwonię. Gdybym dzwonił z
problemem dotyczącym innego numeru wpisał bym ten właśnie numer. Tak
samo jest z telefonem kontaktowym np. po zgłoszeniu awarii. TP ma go w
systemie - podawałem kiedyś na kartce ustanawiającej "pełnomocnictwo" w
TP a za każdym razem muszę od nowa podawać! Horror.
-
14. Data: 2009-08-06 19:35:33
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: Ircys <i...@p...pl>
On 6 Sie, 21:10, XYZ <j...@m...bin> pisze...
> po połączeniu z dwiema osobami i naciśnięciu R3 mam zajętość.
to znaczy, że jednak nie masz włączonej usługi - reklamuj.
Ircys
-
15. Data: 2009-08-06 19:51:54
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl>
"XYZ" napisał:
---ciach---
> Testuję wszystko na infoliniach 0800 i błękitnej linii (to znaczy
> sprawdzam, czy będzie słychać wszytkie strony) - czy to może powodować
> problemy?
Tak.
Sprobuj zestawiajac polaczenia z dwoma normalnymi numerami (nie infolinie,
poczta glosowa itd.)
Pozdr.
taugusty
-
16. Data: 2009-08-06 20:06:23
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:h5fc8u$edq$1@news.onet.pl...
>> Testuję wszystko na infoliniach 0800 i błękitnej linii (to znaczy
>> sprawdzam, czy będzie słychać wszytkie strony) - czy to może powodować
>> problemy?
>
> Tak.
U mnie tak z 10 lat temu na E10B bylo cos takiego, ze dla numerow 0800
konferencja dzialala tylko, gdy panowal okres taryfowy T1 i czasem T2 (w
polaczeniach mm). Po godz. 22 nie dzialalo nigdy jak trzeba a w weekendy w
dzien (taryfa T2) czasami. Zby bylo smieszniej niektore 0800 (np.
080061xxx - wowczas byly to numery infolinii 800 okregu Poznan) dzialaly
zawsze.
Gdy wymieniono oprogramowanie dziaialo juz wzystko i zawsze.
Pozdrawiam
SDD
-
17. Data: 2009-08-06 20:42:20
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl>
"SDD" napisał:
>
> U mnie tak z 10 lat temu na E10B bylo cos takiego, ze dla numerow 0800
> konferencja dzialala tylko, gdy panowal okres taryfowy T1 i czasem T2 (w
> polaczeniach mm). Po godz. 22 nie dzialalo nigdy jak trzeba a w weekendy w
> dzien (taryfa T2) czasami. Zby bylo smieszniej niektore 0800 (np.
> 080061xxx - wowczas byly to numery infolinii 800 okregu Poznan) dzialaly
> zawsze.
> Gdy wymieniono oprogramowanie dziaialo juz wzystko i zawsze.
>
> Pozdrawiam
> SDD
EWSD, z ktorymi mam do czynienia (Krakow 429-XX-XX, Zywiec 861-XX-XX) jakies
7 lat temu 3PTY dzialalo we wszystkich mozliwych konfiguracjach tak na
analogach jak i ISDN. Pozniej usluga mi zostala obligatoryjnie wylaczona,
jako ze jej nie bylo w cenniku.
Jak sie pojawila z powrotem to wlasnie w tej wersji, ze nie da sie jej
zestawic dla 0800, poczty glosowej i innych "nienormalnych" numerow.
Bez zmian zostaly rodzaje polaczen zestawionych w konferencje. Moga byc oba
wychodzace, jedno wychodzace drugie przychodzace albo oba przychodzace (z
wykorzystaniem "pukania").
Zniknal natomiast w liniach analogowych sygnal oczekiwania dla abonenta
zawieszonego na holdzie. W sumie sie nie dziwie bo byl on wyjatkowo mocno
piszczacy :P
pozdr.
taugusty
-
18. Data: 2009-08-06 21:29:15
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: XYZ <j...@m...bin>
On 2009-08-06 21:51, taugusty wrote:
> "XYZ" napisał:
>
> ---ciach---
>
>> Testuję wszystko na infoliniach 0800 i błękitnej linii (to znaczy
>> sprawdzam, czy będzie słychać wszytkie strony) - czy to może powodować
>> problemy?
>
> Tak.
> Sprobuj zestawiajac polaczenia z dwoma normalnymi numerami (nie infolinie,
> poczta glosowa itd.)
Hmm, a może być numer Skype (42296xxxx) + zwykły stacjonarny? Znajomi
mogliby się zdenerwować gdybym im co chwilę zawracał głowę moimi testami
:). Zastanawiam się, czy jest jakiekolwiek rozróżnienie na centrali
pomiędzy takimi numerami wykupywanymi np. u operatora VoIP (lub Skype'a)
a zwykłymi, stacjonarnymi numerami?
-
19. Data: 2009-08-06 21:36:06
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl>
"XYZ" napisał:
> Hmm, a może być numer Skype (42296xxxx) + zwykły stacjonarny? Znajomi
> mogliby się zdenerwować gdybym im co chwilę zawracał głowę moimi testami
> :). Zastanawiam się, czy jest jakiekolwiek rozróżnienie na centrali
> pomiędzy takimi numerami wykupywanymi np. u operatora VoIP (lub Skype'a) a
> zwykłymi, stacjonarnymi numerami?
Nie testowalem takiego ukladu. Musisz sprawdzic.
Pozdr.
taugusty
-
20. Data: 2009-08-06 23:15:07
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: XYZ <j...@m...bin>
On 2009-08-06 13:36, vari wrote:
> Na pewnych sztukach S-12J jest błąd oprogramowania, który zawiesza portt
> PSTN.
> Ty dostajesz ciszę i nic nie możesz zrobić. Dopiero gdy wkurzony czekający
> (na Twój koszt) abonent zniecierpliwi się i odłoży sluchawkę to Twój port
> wraca do życia.
Pisząc ostatniego posta (po wyłączeniu zawieszenia połączenia - po
próbie włączyłem je ponownie) testowałem połączenie 3-stronne na 19393 i
0800 zanim jeszcze taugusty i SDD napisali, że to może być problemem.
Teraz chciałem dokonać dalszych testów i ku mojemu zdziwieniu nie ma
sygnału z centrali (neostrada działa). Ciekawe czy te dzisiejsze zmiany
przyczyniły się do tego? A może zawiesił się port (chyba to nie powoduje
rozsynchronizowania DSL?) i IVR błękitnej linii nie odłożyło słuchawki? :D