  • 11. Data: 2009-08-06 14:21:26
    Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h5efp7$840$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Nie wiem jak jest na EWSD (może Sławek zrobi próbę i nam napisze) i
    > jak jest na DGT.

    Na obecnym numerze nie mam chyba konfy... ale na poprzednim (co SDI
    miałem) mogłem tak samo, jak na Lucynce.
    Mam nadzieję, że nie kłamię...

  • 12. Data: 2009-08-06 15:00:40
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Sempiterna" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na obecnym numerze nie mam chyba konfy... ale na poprzednim (co SDI
    > miałem) mogłem tak samo, jak na Lucynce.
    > Mam nadzieję, że nie kłamię...

    Oczywiście, próbę wykonam, bo od dłuższego czasu mam taki zamiar, tylko
    stale coś mnie odciąga... :)
    No, ale muszę wreszcie się zebrać.

  • 13. Data: 2009-08-06 19:10:35
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-06 16:17, vari wrote:

    > Podaj nam numer telefonu bez ostatnich dwóch cyfr (a nawet bez trzech bo nie
    > jesteś podpiety do PABX).
    > Sprawdzimy i Ci odpowiemy jaki masz typ centrali.
    > Właśnie ze słuchu po sygnale wołania do jakiegoś losowo wybranego abonenta
    > (chyba się nie pogniewa).
    numer to 426814xxx. Centrala (chyba) na ul. Energetyków w Łodzi. Mogę
    podać dalsze cyfry mailem gdyby była taka koniecznośći.

    > To, czy nie masz Alcatela to nie jest pewne. Alcatel produkował dużo typów
    > central z czego u nas działają dwa typy (głównie) dużych central w sieci TP.
    >
    > Nie masz Alcatela S-12J - to już ustaliliśmy dzięki Twym informacjom.
    >
    > Z tego co piszesz to centrala zachowuje się jakby aktywowano Ci usługę
    > "zawieszenie połączenia" a nie "połączenie trójstronne.
    > Sprawdzanie na 0-800 jest dobrym postępowaniem.
    > Można też na 1 9393 (zawsze się zgłasza akutoamtyczna gadałka).
    >
    > Spróbuj zrobić tak:
    > podnieś słuchawkę i wybierz #43#
    > to wyłączy usługę "zawieszenie połączenia".
    "Zlecenie przyjęte"

    > Teraz zadzwoń na 1 9393 i sprawdź czy FLASH powoduje pojawienie się ciągłego
    > sygnału (oczywiscie dopiero wtedy gdy już odezwie się gadułka).
    Po naciśnięciu flasha otrzymałem sygnał ciągły. Odłożyłem słuchawkę (nie
    nacisnąłem żadnego innego przycisku oprócz R i centrala oddzwoniła.
    Mówiłeś, że tak się dzieje na 5ESS. Poza tym sytuacja nie zmieniła się,
    po połączeniu z dwiema osobami i naciśnięciu R3 mam zajętość.

    > Jeśli teraz FLASH nie działa to znaczy że wcale nie uaktywniono Ci uslugi
    > "połączenie trójstronne" a jedynie usługę "zawieszenie połączenia".
    Z tego co pamiętam to w TP nazywają ją połączeniem oczekującym.

> [...]
    > włączy jej) i trzeba napisac pismo. Tak zdaje się jest na niektórych
    > centralach.
    > Być może ktoś źle zrozumiał Twoje zlecenie (oni często prostych rzeczy nie
    > rozumieją - mam w swym archiwum pełno niedorzecznych odpowiedzi pisanych
    > przez kogoś kto się zna na teelkomunikacji MNIEJ niż przecietny abonent -
    > tak wynikało by z tych pism).
    > Może ktoś dostał zlecenie włączenia Ci z poziomu terminala CKU właśnie
    > "zawieszenie połączenia" (zrobił to co Ty sam mógłbyś poprzez *43# , no
    > chyba że akurat na Twojej centrali nie było to defaultowo dostępne).
    Wiem, że na mojej centrali było dostępne od dość dawna. TP wydała takie
    książeczki informacyjne 3-4 lata temu z niektórymi kodami central i
    miałem usłguę pod *43 włączoną od tego czasu.

    Rozmawiałem z babką, która dzwoniła, żeby powiedzieć, że sprawdzili na
    centrali czy wszytko gra i wydawało mi się, że rozumie o co chodzi. Ale
    z drugiej strony dzwoni i pyta się czy usługa już działa a ja muszę jej
    uświadomić, co należy zrobić, żeby to sprawdzić. Powiedziała, że
    oddzwoni za 10 minut jak sprawdzę.

    PS Nie denerwuje was ciągła weryfikacje numeru po połączeniu z błęktiną
    linią? Jestem dość aktywnym klientem pod względem zgłoszonych reklamacji
    itp. i ciągle pytają się czy dzwonię w sprawie numeru, który
    wprowadziłem, pomimo że wprowadziłem PIN. Przecież maszynka mówi, żeby
    wprowadzić nr telefonu w sprawie którego dzwonię. Gdybym dzwonił z
    problemem dotyczącym innego numeru wpisał bym ten właśnie numer. Tak
    samo jest z telefonem kontaktowym np. po zgłoszeniu awarii. TP ma go w
    systemie - podawałem kiedyś na kartce ustanawiającej "pełnomocnictwo" w
    TP a za każdym razem muszę od nowa podawać! Horror.

  • 14. Data: 2009-08-06 19:35:33
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 6 Sie, 21:10, XYZ <j...@m...bin> pisze...
    > po połączeniu z dwiema osobami i naciśnięciu R3 mam zajętość.

    to znaczy, że jednak nie masz włączonej usługi - reklamuj.

    Ircys

  • 15. Data: 2009-08-06 19:51:54
    Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl>

    "XYZ" napisał:

    ---ciach---

    > Testuję wszystko na infoliniach 0800 i błękitnej linii (to znaczy
    > sprawdzam, czy będzie słychać wszytkie strony) - czy to może powodować
    > problemy?

    Tak.
    Sprobuj zestawiajac polaczenia z dwoma normalnymi numerami (nie infolinie,
    poczta glosowa itd.)
    Pozdr.
    taugusty

  • 16. Data: 2009-08-06 20:06:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak.

    U mnie tak z 10 lat temu na E10B bylo cos takiego, ze dla numerow 0800
    konferencja dzialala tylko, gdy panowal okres taryfowy T1 i czasem T2 (w
    polaczeniach mm). Po godz. 22 nie dzialalo nigdy jak trzeba a w weekendy w
    dzien (taryfa T2) czasami. Zby bylo smieszniej niektore 0800 (np.
    080061xxx - wowczas byly to numery infolinii 800 okregu Poznan) dzialaly
    zawsze.
    Gdy wymieniono oprogramowanie dziaialo juz wzystko i zawsze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2009-08-06 20:42:20
    Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl>

    "SDD" napisał:

> [...]
    > zawsze.
    > Gdy wymieniono oprogramowanie dziaialo juz wzystko i zawsze.

    EWSD, z ktorymi mam do czynienia (Krakow 429-XX-XX, Zywiec 861-XX-XX) jakies
    7 lat temu 3PTY dzialalo we wszystkich mozliwych konfiguracjach tak na
    analogach jak i ISDN. Pozniej usluga mi zostala obligatoryjnie wylaczona,
    jako ze jej nie bylo w cenniku.
    Jak sie pojawila z powrotem to wlasnie w tej wersji, ze nie da sie jej
    zestawic dla 0800, poczty glosowej i innych "nienormalnych" numerow.
    Bez zmian zostaly rodzaje polaczen zestawionych w konferencje. Moga byc oba
    wychodzace, jedno wychodzace drugie przychodzace albo oba przychodzace (z
    wykorzystaniem "pukania").
    Zniknal natomiast w liniach analogowych sygnal oczekiwania dla abonenta
    zawieszonego na holdzie. W sumie sie nie dziwie bo byl on wyjatkowo mocno
    piszczacy :P

    pozdr.
    taugusty

  • 18. Data: 2009-08-06 21:29:15
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-06 21:51, taugusty wrote:
> [...]
    >
    > Tak.
    > Sprobuj zestawiajac polaczenia z dwoma normalnymi numerami (nie infolinie,

    Hmm, a może być numer Skype (42296xxxx) + zwykły stacjonarny? Znajomi
    mogliby się zdenerwować gdybym im co chwilę zawracał głowę moimi testami
    :). Zastanawiam się, czy jest jakiekolwiek rozróżnienie na centrali
    pomiędzy takimi numerami wykupywanymi np. u operatora VoIP (lub Skype'a)
    a zwykłymi, stacjonarnymi numerami?

  • 19. Data: 2009-08-06 21:36:06
    Od: "taugusty" <t...@n...poczta.onet.pl>

    "XYZ" napisał:

> [...]
    > :). Zastanawiam się, czy jest jakiekolwiek rozróżnienie na centrali
    > pomiędzy takimi numerami wykupywanymi np. u operatora VoIP (lub Skype'a) a

    Nie testowalem takiego ukladu. Musisz sprawdzic.
    Pozdr.
    taugusty

  • 20. Data: 2009-08-06 23:15:07
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-06 13:36, vari wrote:
    > Na pewnych sztukach S-12J jest błąd oprogramowania, który zawiesza portt
    > PSTN.
    > Ty dostajesz ciszę i nic nie możesz zrobić. Dopiero gdy wkurzony czekający
    > (na Twój koszt) abonent zniecierpliwi się i odłoży sluchawkę to Twój port
    > wraca do życia.
    Pisząc ostatniego posta (po wyłączeniu zawieszenia połączenia - po
    próbie włączyłem je ponownie) testowałem połączenie 3-stronne na 19393 i
    0800 zanim jeszcze taugusty i SDD napisali, że to może być problemem.
    Teraz chciałem dokonać dalszych testów i ku mojemu zdziwieniu nie ma
    sygnału z centrali (neostrada działa). Ciekawe czy te dzisiejsze zmiany
    przyczyniły się do tego? A może zawiesił się port (chyba to nie powoduje
    rozsynchronizowania DSL?) i IVR błękitnej linii nie odłożyło słuchawki? :D