    From: XYZ <j...@m...bin>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Połączenie trójstronne w TP
    Date: Thu, 06 Aug 2009 21:10:35 +0200

    On 2009-08-06 16:17, vari wrote:

    > Podaj nam numer telefonu bez ostatnich dwóch cyfr (a nawet bez trzech bo nie
    > jesteś podpiety do PABX).
    > Sprawdzimy i Ci odpowiemy jaki masz typ centrali.
    > Właśnie ze słuchu po sygnale wołania do jakiegoś losowo wybranego abonenta
    > (chyba się nie pogniewa).
    numer to 426814xxx. Centrala (chyba) na ul. Energetyków w Łodzi. Mogę
    podać dalsze cyfry mailem gdyby była taka koniecznośći.

    > To, czy nie masz Alcatela to nie jest pewne. Alcatel produkował dużo typów
    > central z czego u nas działają dwa typy (głównie) dużych central w sieci TP.
    >
    > Nie masz Alcatela S-12J - to już ustaliliśmy dzięki Twym informacjom.
    >
    > Z tego co piszesz to centrala zachowuje się jakby aktywowano Ci usługę
    > "zawieszenie połączenia" a nie "połączenie trójstronne.
    > Sprawdzanie na 0-800 jest dobrym postępowaniem.
    > Można też na 1 9393 (zawsze się zgłasza akutoamtyczna gadałka).
    >
    > Spróbuj zrobić tak:
    > podnieś słuchawkę i wybierz #43#
    > to wyłączy usługę "zawieszenie połączenia".
    "Zlecenie przyjęte"

    > Teraz zadzwoń na 1 9393 i sprawdź czy FLASH powoduje pojawienie się ciągłego
    > sygnału (oczywiscie dopiero wtedy gdy już odezwie się gadułka).
    Po naciśnięciu flasha otrzymałem sygnał ciągły. Odłożyłem słuchawkę (nie
    nacisnąłem żadnego innego przycisku oprócz R i centrala oddzwoniła.
    Mówiłeś, że tak się dzieje na 5ESS. Poza tym sytuacja nie zmieniła się,
    po połączeniu z dwiema osobami i naciśnięciu R3 mam zajętość.

    > Jeśli teraz FLASH nie działa to znaczy że wcale nie uaktywniono Ci uslugi
    > "połączenie trójstronne" a jedynie usługę "zawieszenie połączenia".
    Z tego co pamiętam to w TP nazywają ją połączeniem oczekującym.

> [...]
    > włączy jej) i trzeba napisac pismo. Tak zdaje się jest na niektórych
    > centralach.
    > Być może ktoś źle zrozumiał Twoje zlecenie (oni często prostych rzeczy nie
    > rozumieją - mam w swym archiwum pełno niedorzecznych odpowiedzi pisanych
    > przez kogoś kto się zna na teelkomunikacji MNIEJ niż przecietny abonent -
    > tak wynikało by z tych pism).
    > Może ktoś dostał zlecenie włączenia Ci z poziomu terminala CKU właśnie
    > "zawieszenie połączenia" (zrobił to co Ty sam mógłbyś poprzez *43# , no
    > chyba że akurat na Twojej centrali nie było to defaultowo dostępne).
    Wiem, że na mojej centrali było dostępne od dość dawna. TP wydała takie
    książeczki informacyjne 3-4 lata temu z niektórymi kodami central i
    miałem usłguę pod *43 włączoną od tego czasu.

    Rozmawiałem z babką, która dzwoniła, żeby powiedzieć, że sprawdzili na
    centrali czy wszytko gra i wydawało mi się, że rozumie o co chodzi. Ale
    z drugiej strony dzwoni i pyta się czy usługa już działa a ja muszę jej
    uświadomić, co należy zrobić, żeby to sprawdzić. Powiedziała, że
    oddzwoni za 10 minut jak sprawdzę.

    PS Nie denerwuje was ciągła weryfikacje numeru po połączeniu z błęktiną
    linią? Jestem dość aktywnym klientem pod względem zgłoszonych reklamacji
    itp. i ciągle pytają się czy dzwonię w sprawie numeru, który
    wprowadziłem, pomimo że wprowadziłem PIN. Przecież maszynka mówi, żeby
    wprowadzić nr telefonu w sprawie którego dzwonię. Gdybym dzwonił z
    problemem dotyczącym innego numeru wpisał bym ten właśnie numer. Tak
    samo jest z telefonem kontaktowym np. po zgłoszeniu awarii. TP ma go w
    systemie - podawałem kiedyś na kartce ustanawiającej "pełnomocnictwo" w
    TP a za każdym razem muszę od nowa podawać! Horror.