-
1. Data: 2009-08-06 09:11:57
Temat: Połączenie trójstronne w TP
Od: XYZ <j...@m...bin>
Czy ktoś korzysta z połączenia trójstronnego w TP? Czy potrzeba do tego
specjalnego aparatu, jak przekonywała panienka na BL, czy wystarczy po
prostu flash na klawiaturze?
-
2. Data: 2009-08-06 11:36:01
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
> Czy ktoś korzysta z połączenia trójstronnego w TP? Czy potrzeba do tego
> specjalnego aparatu, jak przekonywała panienka na BL, czy wystarczy po
> prostu flash na klawiaturze?
Ja korzystam. To znaczy mam możliwość (usługa ukaktywniona przez operatora)
ale raczej nie używam.
Jeśli już to sporadycznie.
Nie potrzeba do tego specjalnego aparatu (jeśli panienka by była ciekawa to
mówi że masz odpowiedni aparat).
Wysarczy zwykły aparat telefoniczny, nawet bardzo prosty (bez klawisza FLASH
jeśli jest aparatem przewodowym i widełki fizycznie odłączają linię).
U mnie działa to na zwykłym aparacie przewodowym bez wyświetlacza i FLASHa.
Używam kłapania widełek.
Ale mam też bezprzewodowego Siemensa i tam jest przycisk oznaczony jako R (w
domyśle FLASH) i również tam można z tej usługi skorzystać.
Ważne aby aparat wysyłał DTMF bo po przywołaniu rejestru klawiszem FLASH
centrala poprawnie odbiera tylko wybieranie tonowe.
Na różnych typach cenral różna jest funkcjonalność tej usługi.
Np na Alcatelu S-12J można zestawić połączenie wychodzące, potem użyć FLASH,
zestawiźć drugie wychodzące i połączyć je w konferencję.
Na centrali 5ESS oprócz opisanej wyżej sytuacji można zestawiać połączenie
konferencyjne także gdy jedno z połączeń (to pierwsze) jest przychodzące.
Czyli dzwoni ktoś do nas a my użyamy FLASH dzwonimy jeszcze gdzieś i
zestawiamy konferencję pzy czym jedno mamy przychodzące a drugie wychodzące.
Tego na S-12J nie można.
Nie wiem jak jest na EWSD (może Sławek zrobi próbę i nam napisze) i jak jest
na DGT.
Mogę jeszcze zrobić próbę przy okazji wizyty u znajomego majacego
radiodostęp G4F (obsługuje to DSC firmy DGT) ale nie wiem czy ma domyślnie
to aktywowane.
Użycie usługi na pewno znasz ale dla pewnosci napiszę:
Mamy zestawione połączenie i używamy FLASH (lub inaczej powodujemy chwilowe
przerwanie pętli prądowe linii np klapiąc w widełki PROSTEGO aparatu).
Wowczas u nas pojawia się sygnał ciągły a u drugiej strony specjalny
przerywany sygnał (i ona ma czekać na "dalszy ciąg programu" :-).
Mając ciągły sygnał wybieramy numer do drugiego abonenta.
DOPIERO GDY ODBIERZE POŁĄCZENIE (ważne) informujemy go co i jak (że ma
czekać na dziwnym sygnale), ponownie używamy FLASH i dostajemy znów ciągły
sygnał. Teraz wybieramy cyfrę 3 i wszyscy razem się słyszymy.
To wielkimi lieramijest ważne nie tylko z powodu, że ktoś mógłby być
zaskoczony dziwnym sygnałem i się rozłączyć.
Po prostu dopiero drugi abonent GDY SIE ZGŁOSI powoduje poprawne reagowanie
centrali na następny FLASH i cyfrę 3.
Gdy się nie zgłasza to FLASH zadziała ale wóczas nalezy (i tu nie pamiętam
dokładnie więc zastrzegam że to może nie odpowadać do końca prawdzie) użyć
cyfr 2 lub 1 aby powrócić do pierwotnej rozmowy.
Moment, zaraz to sprawdzę...
Już wiem. Jeśli się nie zgłasza to przynajmniej na 5ESS trzeba wybrać FLASH
i cyfrę 1 by powrócić do poprzedniej rozmowy.
Wybranie innej cyfry powoduje zajętość ale wtdy gdy odłożymy słuchawkę to
centrala od razu oddzwania i mamy połączenie z pierwszym zawieszonym
abonentem.
Najgorzej to wybrać FLASH i bez wybierania żadnej cyfry odłożyć słuchawkę.
Na 5ESS centrala oddzwoni.
Na pewnych sztukach S-12J jest błąd oprogramowania, który zawiesza portt
PSTN.
Ty dostajesz ciszę i nic nie możesz zrobić. Dopiero gdy wkurzony czekający
(na Twój koszt) abonent zniecierpliwi się i odłoży sluchawkę to Twój port
wraca do życia.
Takjest gdy jest on komórkowcem lub ISDNowcem.
Gdy czekający też ma linię analogową, to musi odłożyć słuchawkę i nie
podnosić przez 20 sekund (temporyzacja musi zadziałać).
Wyjątek: dzwoniłeś do niego przez operatora NOM - centrale tego operatora
wykrywszy odłozenie (nawet nalogowej) linii abonenta B (do którego się
dzwoni) - rozłączają w tył natychmiast.
Jeśli chcesz sprawdzić czy masz za centralę - Alcatela S-12J podnieś
słuchawkę i wybierz *40# (lub możesz *42#).
Jeśli to Alcatel S-12J i masz linię analogowa to centrala po trójtonowym
sygnale (nie odkładaj wtedy słuchawki - to nie jest "nie ma takiego numeru)
odczyta Tobie stan licznika (kod 40) lub ilość "impulsów" za ostatnie płatne
wychodzące połączenie (kod 42).
Na centralach innych typów nie dostaniesz tych informacji.
Oczywiscie stan licznika jest stanem od kiedy np załadowano nowe
oprogramowanie lub uruchomiono centralę (nie jest to "w tym okresie
rozliczeniowym").
Coś jak stan licznika energii elektrycznej - od wybprodukowania lub
wyzerowania serwisowego.
Podobnie nie sugeruj się informacjami pod kodem 42 - one mijają się z
faktyczną opłatą za ostatnie płatne połączenie.
W przybliżeniu odpowiadają impulsom z planu taryfowego standardowego bez
różnych "bezpłatnych" moniut.
Poza tym pewne połączenia de facto bezpłatne (takie będą na rachunku i
bilingu) mogą tu być pokazane jako płatne.
vari
-
3. Data: 2009-08-06 11:45:57
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
Uzupełnienie: Niektóre aparaty z klawiszem FLASH mają ustawioną przerwę
skalibrowaną inaczej niż tego wymagaą nasze centrale.
W takim wypadku klawisz FLASH nie zadziała albo ma na tyle długą przerwę że
zdziała jak odłożenie słuchawki i jej powtórne podniesienie.
U nas przerwa FLASH powinna wynosić 100ms (dlatego dobrze ją zastępuje
krótkie kłapnięcie w widełki aparatu gdzie widełki są odłącznikiem linii od
rozmównej części aparatu).
Telefony z USA czy innych krajów (czy produkowane np w Chinach ale na
tamtejszy rynek) mogą mieć FLSH taki że właśnie będzie traktowany jak
odłożenie słuchawki i jej powtórne podniesienie.
Są też aparaty z regulowanym czasem FLASH (np w menu na wyświetlaczu).
W takim wypadku ustawiamy 100ms.
vari
-
4. Data: 2009-08-06 12:06:23
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>
Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h5efp7$840$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Jeśli chcesz sprawdzić czy masz za centralę - Alcatela S-12J podnieś
> słuchawkę i wybierz *40# (lub możesz *42#).
Małe sprostowanie - ten drugi kod to *41#.
:-)
--
Pozdrawiam
Piotr
-
5. Data: 2009-08-06 12:09:19
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości
news:h5e6p5$etb$1@news.onet.pl...
> Czy ktoś korzysta z połączenia trójstronnego w TP?
Swego czasu korzystalem bardzo czesto.
Przykladowe zastosowanie: posiadasz plan taryfowy z duza iloscia darmowych
minut (lub ryczalt) i laczysz ze soba dwie osoby posiadajace np. plan
socjalny :) dzieki czemu gadaja do woli a Twoje minuty czy ryczalt nie
marnuja sie.
Zateta dla Ciebie (a wada dla tych osob) jest to, ze podsluchujesz ich
rozmowe :)
Na ISDN mozesz zestawic dwa polaczenia trojstronne jednoczesnie na obu
kanalach.
Dodatkowo tez mozesz zestawic polaczenie konferencyjne z dwu rozmow
przychodzacych (z wykorzystaniem uslugi polaczenie oczekujace). Nie wiem jak
obecnie wyglada to dla zakonczen analogowych - da sie na jakichs centralach
czy nie.
Pozdrawiam
SDD
-
6. Data: 2009-08-06 12:19:58
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
> Małe sprostowanie - ten drugi kod to *41#.
> :-)
Tak, oczywiscie.
Dzięki Piotrek.
vari
-
7. Data: 2009-08-06 12:37:53
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: XYZ <j...@m...bin>
On 2009-08-06 14:06, PiotRek wrote:
> Użytkownik "vari"<v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h5efp7$840$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> Jeśli chcesz sprawdzić czy masz za centralę - Alcatela S-12J podnieś
>> słuchawkę i wybierz *40# (lub możesz *42#).
>
> Małe sprostowanie - ten drugi kod to *41#.
> :-)
>
*40# oraz *41# dają sygnał zajętości. To oznacza, że to jest Alcatel,
czy nie?
-
8. Data: 2009-08-06 12:40:30
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
> *40# oraz *41# dają sygnał zajętości. To oznacza, że to jest Alcatel, czy
> nie?
To znaczy że ejst to inna centrala niż Alcatel S-12J. Ale Alcatel może być
np Alcatel OCB.
vari
ps. Wtakim razie śmiało baw się usługą (o ile operator ją uaktywni bo jest
to usługa w TP bezpłatna ale na wyraźne życzenie abonenta jest uaktywniana).
Nic nie powinno się zawiesić skoro to nie S-12.
-
9. Data: 2009-08-06 13:08:12
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: XYZ <j...@m...bin>
On 2009-08-06 13:36, vari wrote:
>> Czy ktoś korzysta z połączenia trójstronnego w TP? Czy potrzeba do tego
>> specjalnego aparatu, jak przekonywała panienka na BL, czy wystarczy po
>> prostu flash na klawiaturze?
>
> Ja korzystam. To znaczy mam możliwość (usługa ukaktywniona przez operatora)
> ale raczej nie używam.
> Jeśli już to sporadycznie.
> Nie potrzeba do tego specjalnego aparatu (jeśli panienka by była ciekawa to
> mówi że masz odpowiedni aparat).
> Wysarczy zwykły aparat telefoniczny, nawet bardzo prosty (bez klawisza FLASH
> jeśli jest aparatem przewodowym i widełki fizycznie odłączają linię).
> U mnie działa to na zwykłym aparacie przewodowym bez wyświetlacza i FLASHa.
> Używam kłapania widełek.
> Ale mam też bezprzewodowego Siemensa i tam jest przycisk oznaczony jako R (w
> domyśle FLASH) i również tam można z tej usługi skorzystać.
> Ważne aby aparat wysyłał DTMF bo po przywołaniu rejestru klawiszem FLASH
> centrala poprawnie odbiera tylko wybieranie tonowe.
> Na różnych typach cenral różna jest funkcjonalność tej usługi.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. To pierwsze pytanie było testowym,
ponieważ usługę mam zamówioną i nie działa tak jak powinna. Zgłaszałem
reklamację i po raz kolejny usłyszałem, że potrzebuję specjalny aparat
do "telekonferencji", więc wolałem się upewnić. Dzisiaj dzownili, że
sprawdzili wpisy na centrali i wszystko jest w porządku i pytali się,
czy mają przysłać montera, żeby sprawdził telefon (u mnie nadal nie
działa). Na razie odwołałem, bo chciałem się tutaj spytać, jak poprawnie
korzystać z tej usługi.
Mam Siemensa Gigaset 4010. Właśnie sprawdziłem - długość flasha 100 ms.
Flash będę oznaczał tutaj przez R bo tak jest u mnie w telefonie i po
prostu krócej :).
> Np na Alcatelu S-12J można zestawić połączenie wychodzące, potem użyć FLASH,
> zestawiźć drugie wychodzące i połączyć je w konferencję.
> Na centrali 5ESS oprócz opisanej wyżej sytuacji można zestawiać połączenie
> konferencyjne także gdy jedno z połączeń (to pierwsze) jest przychodzące.
> Czyli dzwoni ktoś do nas a my użyamy FLASH dzwonimy jeszcze gdzieś i
> zestawiamy konferencję pzy czym jedno mamy przychodzące a drugie wychodzące.
> Tego na S-12J nie można.
> Nie wiem jak jest na EWSD (może Sławek zrobi próbę i nam napisze) i jak jest
> na DGT.
> Mogę jeszcze zrobić próbę przy okazji wizyty u znajomego majacego
> radiodostęp G4F (obsługuje to DSC firmy DGT) ale nie wiem czy ma domyślnie
> to aktywowane.
Mam zwykłą linię (nie radiodostęp) i na razie sam inicjuję obydwa
połączenia. Jak będzie działać to spróbuję i tego co można zrobić na 5ESS.
> Użycie usługi na pewno znasz ale dla pewnosci napiszę:
Właśnie to intresuje mnie najbardziej.
> Mamy zestawione połączenie i używamy FLASH (lub inaczej powodujemy chwilowe
> przerwanie pętli prądowe linii np klapiąc w widełki PROSTEGO aparatu).
> Wowczas u nas pojawia się sygnał ciągły a u drugiej strony specjalny
> przerywany sygnał (i ona ma czekać na "dalszy ciąg programu" :-).
> Mając ciągły sygnał wybieramy numer do drugiego abonenta.
> DOPIERO GDY ODBIERZE POŁĄCZENIE (ważne) informujemy go co i jak (że ma
> czekać na dziwnym sygnale), ponownie używamy FLASH i dostajemy znów ciągły
> sygnał. Teraz wybieramy cyfrę 3 i wszyscy razem się słyszymy.
Testuję wszystko na infoliniach 0800 i błękitnej linii (to znaczy
sprawdzam, czy będzie słychać wszytkie strony) - czy to może powodować
problemy?
> To wielkimi lieramijest ważne nie tylko z powodu, że ktoś mógłby być
> zaskoczony dziwnym sygnałem i się rozłączyć.
> Po prostu dopiero drugi abonent GDY SIE ZGŁOSI powoduje poprawne reagowanie
> centrali na następny FLASH i cyfrę 3.
> Gdy się nie zgłasza to FLASH zadziała ale wóczas nalezy (i tu nie pamiętam
> dokładnie więc zastrzegam że to może nie odpowadać do końca prawdzie) użyć
> cyfr 2 lub 1 aby powrócić do pierwotnej rozmowy.
> Moment, zaraz to sprawdzę...
> Już wiem. Jeśli się nie zgłasza to przynajmniej na 5ESS trzeba wybrać FLASH
> i cyfrę 1 by powrócić do poprzedniej rozmowy.
> Wybranie innej cyfry powoduje zajętość ale wtdy gdy odłożymy słuchawkę to
> centrala od razu oddzwania i mamy połączenie z pierwszym zawieszonym
> abonentem.
> Najgorzej to wybrać FLASH i bez wybierania żadnej cyfry odłożyć słuchawkę.
> Na 5ESS centrala oddzwoni.
U mnie cały czas oddzwania. Wybieram <numer1>R<numer2>, przełączanie
między rozmówcami 1 i 2 jest po wybraniu R2. Działa OK. W momencie gdy
rozmawiam z rozmówcą 2 i odłożę słuchawkę, centrala oddzwania
(identyfikuje się moim nr linii abonenckiej) i słyszę w słuchawcę
rozmówcę 1. Sytuacja jest analogiczna, gdy rozmawiam z osobą 1, odkładam
słuchawkę centrala oddzwania i słyszę osobę 2 - połączenie z osobą z
którą rozmawiałem przed odłożeniem słuchawki jest zakończone.
Gdy jestem połączony z którąś z osób i nacisnę R3 w słuchawce mam sygnał
zajętości. Odkładam słuchawkę i centrala oddzwania a ja słyszę tę samą
osobę, z którą rozmawiałem przed wciśnięciem R3 (druga osoba jest
rozłączana, bo nie mogę się przełączyć R2).
Z kolei gdy rozmawiam z jedną z osób i nacisnę R1 połączenie z tym
numerem jest zakańczane, a ja rozmawiam tylko z drugą osobą.
> Na pewnych sztukach S-12J jest błąd oprogramowania, który zawiesza portt
> PSTN.
> Ty dostajesz ciszę i nic nie możesz zrobić. Dopiero gdy wkurzony czekający
> (na Twój koszt) abonent zniecierpliwi się i odłoży sluchawkę to Twój port
> wraca do życia.
> Takjest gdy jest on komórkowcem lub ISDNowcem.
> Gdy czekający też ma linię analogową, to musi odłożyć słuchawkę i nie
> podnosić przez 20 sekund (temporyzacja musi zadziałać).
> Wyjątek: dzwoniłeś do niego przez operatora NOM - centrale tego operatora
> wykrywszy odłozenie (nawet nalogowej) linii abonenta B (do którego się
> dzwoni) - rozłączają w tył natychmiast.
> Jeśli chcesz sprawdzić czy masz za centralę - Alcatela S-12J podnieś
> słuchawkę i wybierz *40# (lub możesz *42#).
Napisałem w innym wątku, że *40# i *41# dają sygnał zajętości - na
resztę chciałem odpowiedzieć później i nie zuważyłem tego fragmentu.
Czyli nie mam Alcatela. A jak mogę sprawdzić inne typy central? Na słuch
nie wchodzi w grę :).
-
10. Data: 2009-08-06 14:17:50
Temat: Re: Połączenie trójstronne w TP
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
> Czyli nie mam Alcatela. A jak mogę sprawdzić inne typy central? Na słuch
> nie wchodzi w grę :).
Podaj nam numer telefonu bez ostatnich dwóch cyfr (a nawet bez trzech bo nie
jesteś podpiety do PABX).
Sprawdzimy i Ci odpowiemy jaki masz typ centrali.
Właśnie ze słuchu po sygnale wołania do jakiegoś losowo wybranego abonenta
(chyba się nie pogniewa).
To, czy nie masz Alcatela to nie jest pewne. Alcatel produkował dużo typów
central z czego u nas działają dwa typy (głównie) dużych central w sieci TP.
Nie masz Alcatela S-12J - to już ustaliliśmy dzięki Twym informacjom.
Z tego co piszesz to centrala zachowuje się jakby aktywowano Ci usługę
"zawieszenie połączenia" a nie "połączenie trójstronne.
Sprawdzanie na 0-800 jest dobrym postępowaniem.
Można też na 1 9393 (zawsze się zgłasza akutoamtyczna gadałka).
Spróbuj zrobić tak:
podnieś słuchawkę i wybierz #43#
to wyłączy usługę "zawieszenie połączenia".
Teraz zadzwoń na 1 9393 i sprawdź czy FLASH powoduje pojawienie się ciągłego
sygnału (oczywiscie dopiero wtedy gdy już odezwie się gadułka).
Jeśli teraz FLASH nie działa to znaczy że wcale nie uaktywniono Ci uslugi
"połączenie trójstronne" a jedynie usługę "zawieszenie połączenia".
Tę usługę na większości central mają do dyspozycji aboenci bez żadnych pism
do TP.
Wystarczy ją włączyć *43# i potem używać z FLASHem i przełączac pomiędzy
rozmówcami 1 i 2.
Może na niektorych typach central nie jest ona domyślnie dostępna (*43# nie
włączy jej) i trzeba napisac pismo. Tak zdaje się jest na niektórych
centralach.
Być może ktoś źle zrozumiał Twoje zlecenie (oni często prostych rzeczy nie
rozumieją - mam w swym archiwum pełno niedorzecznych odpowiedzi pisanych
przez kogoś kto się zna na teelkomunikacji MNIEJ niż przecietny abonent -
tak wynikało by z tych pism).
Może ktoś dostał zlecenie włączenia Ci z poziomu terminala CKU właśnie
"zawieszenie połączenia" (zrobił to co Ty sam mógłbyś poprzez *43# , no
chyba że akurat na Twojej centrali nie było to defaultowo dostępne).
Zatem wyłącz "zawieszenie połączenia" poprzez #43# i sprawdź czy po
połączeniu się z 1 9393 można na gadułce FLASHem uzyskać ciągły sygnał.
To nam wiele wyjaśni.
vari