    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Polaczenie raspberry po GPIO
    Date: Wed, 19 Aug 2020 11:44:00 +0200

    W dniu 2020-08-19 o 01:48, s...@g...com pisze:

    > Tak, calosc bedzie jechac na powerbanku. Pojedyncza malina bierze okolo 1W.
    > Powerbank mam 10000mAh. Czyli starczy na jakies 2-5h w zaleznosci od ilosci malin.

    Robiłem kiedyś urządzenie, które działało mniej więcej tak:
    - było wybudzane (przyciskiem) statystycznie 10 razy na dobę,
    - wtedy było aktywne przez 1..3 minuty,
    - w czasie aktywności:
    - czytało karty RFID,
    - kręciło (kilka sekund) silniczkami 12V,
    - zeznawało po RS485 'centrali' co zrobiło.
    - w czasie niektywnym nie mogło być całkiem wyłączone, bo musiało:
    - kilka razy na sekundę sprawdzać stan 'tamperów',
    - zerkać czasem na RS485 - czy 'centrala' czegoś nie chce (centrala
    'wiedziała', że urządzenia włączają podgląd RS485 tylko na chwilę co
    kilka minut)

    Założenie było, że 50 takich urządzeń + centrala ma w razie zaniku
    zasilanie działać w pełnym przyjętym zakresie przez 48h na akumulatorze.
    A ja sobie postawiłem dodatkowe wymaganie, że nie będzie to bateria
    akumulatorów samochodowych, tylko jeden mały 7Ah i że te 48h ma być
    zapewnione nawet jak akumulator będzie już o połowę słabszy. Czyli te 50
    urządzeń (+ centrala) miało się razem zadowolić 3,5Ah przez 48h.

    Najwięcej czasu zeszło mi wtedy na wyszukaniu stabilizatora 5V, który by
    nie marnował prądu dla samego siebie bo to było główne marnotrawstwo w
    czasie niekatywnym.

    Wydaje mi się, że z 10Ah powerbanku to takie zadanie - przekazanie do np
    5 odbiorników informacji 'pstryknij teraz' powinno dać się realizować
    przez miesiąc.
    A gdyby można było zapewnić, że przed 'pstryknij teraz' przyjdzie
    informacja 'bądź przez minutę gotów do pstryknij teraz' to przez lata.
    P.G.