    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Polaczenie raspberry po GPIO
    Date: Tue, 18 Aug 2020 21:44:40 +0200

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > Chciałbym połączyć ze sobą dwie-trzy maliny ale nie za pomocą Wifi czy
    > ethernetu.
    > Pomyslałem że można by sprobowac po GPIO. Mi tam wielka szybkosc nie
    > potrzebna odleglosci tez beda raczej "zapałkowe".
    > Czy komus sie rzuciło w oczy jakieś rozwiązanie w postaci modułu jądra
    > który by realizował taki link sieciowy (preferowane tcp) po GPIO?
    > Chce uniknąć ethernetu bo rozwiązanie ma być przenośne a wifi bym chciał
    > unikąć bo żre prąd i trza by bylo kombinować ze skryptowaniem jak juz z
    > sprzetem wroce do domu.
> [...]

    Czy te maliny będziesz zasilać z baterii, że pobór prądu przez WiFi ma
    znaczenie?
    Oprócz WiFi masz też na pokładzie Bluetooth Low Energy, może pójść w tę
    stronę jeśli prąd jest problemem?
    Co masz na myśli pisząc o przenośności, tak że Ethernet jest zły ale kabelki
    na GPIO już są dobre?
    Jeśli naprawdę musi być GPIO, to możesz skorzystać ze SLIP. Jest to protokół
    przesyłający pakiety IP po porcie szeregowym i Linux jak najbardziej go
    obsługuje. Kartę sieciową tworzysz sobie poleceniem slattach:

    slattach -p cslip -s 19200 /dev/ttyS0

    Dostaniesz interfejs sl0, który możesz potem włączyć za pomocą ifconfig:

    /etc/ifconfig sl0 $IPADDR pointopoint $REMADDR up

    Na koniec ewentualnie routing:

    /etc/route add default gw $REMADDR

    Jedyny problem jest taki, że SLIP tworzy połączenia point-to-point, więc
    jeśli maliny mają być trzy, to na jednej będą potrzebne dwa porty szeregowe
    i ewentualnie jakiś routing.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/