  • Data: 2020-08-19 01:48:02
    Temat: Re: Polaczenie raspberry po GPIO
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2020 14:44:40 UTC-5 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > Czy te maliny będziesz zasilać z baterii, że pobór prądu przez WiFi ma
    > znaczenie?

    Tak, calosc bedzie jechac na powerbanku. Pojedyncza malina bierze okolo 1W.
    Powerbank mam 10000mAh. Czyli starczy na jakies 2-5h w zaleznosci od ilosci malin.

    > Oprócz WiFi masz też na pokładzie Bluetooth Low Energy, może pójść w tę
    > stronę jeśli prąd jest problemem?

    No wlasnie sobie to uzmyslowilem. Od biedy sie moze nadac. Ale nie wiem na ile
    stabilna bedzie taka PAN.

    > Co masz na myśli pisząc o przenośności, tak że Ethernet jest zły ale kabelki
    > na GPIO już są dobre?

    Tak. Bo zebym mial ethernet musze uzyc duzej maliny. I switcha.
    Jak dwie to jeszcze od biedy kabelkiem krosowym bym ogarnal ale jak trzy to juz sie
    nie da.
    A gpio to nie tylko mala malina ma ale i kabla mniej i calosc mozna w mniejsza
    skrzynke wsadzic.

> [...]
    > przesyłający pakiety IP po porcie szeregowym i Linux jak najbardziej go
    > obsługuje. Kartę sieciową tworzysz sobie poleceniem slattach:
    >
    > slattach -p cslip -s 19200 /dev/ttyS0
    >
    > Dostaniesz interfejs sl0, który możesz potem włączyć za pomocą ifconfig:
    >
    > /etc/ifconfig sl0 $IPADDR pointopoint $REMADDR up
    >
    > Na koniec ewentualnie routing:
    >
    > /etc/route add default gw $REMADDR
    >
    > Jedyny problem jest taki, że SLIP tworzy połączenia point-to-point, więc
    > jeśli maliny mają być trzy, to na jednej będą potrzebne dwa porty szeregowe

    Tak by sie dalo ogarnac. Ale nie znalazlem metod jak taki slip na GPIO postawic.