  • 21. Data: 2017-03-02 14:13:34
    Temat: Re: Połączenie internetowe z TME
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Nic się od tego czasu nie zmieniło. Technicznie jest to wykonalne.

    A nietechnicznie?

    > W Chicago jest sporo Polonii. Dyskryminowanie tego środowiska wydaje się
    > być niewłaściwe, zwłaszcza w kontekście licznych zasług członków tegoż
    > na odcinku szeroko pojmowanego propagowania polskiej, hmm... kultury (
    > np. na grupie soc.culture.polish).

    Grupy soc.* są dostępne na wielu serwerach na całym świecie, na
    ich politykę w ogóle nie mamy wpływu. Piszącego z Chicago na pl.*
    mamy teraz jednego (też poniekąd zasłużony), tu też pisze i jakoś
    sobie radzi.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2017-03-02 14:13:56
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 02.03.2017 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:
    > Pan J.F. napisał:
    >
    > Nie wszędzie i nie całkiem odpuścili. Ale spamują wyłącznie z googla,
    > bo tam nie ma żadnej nad tym kontroli. I bardzo dobrze -- bo google
    > łatwo wyciąć w całości w killfile/scorefile, a kilka zagubionych osób,
    > co stamtąd ślą, można ewentualnie wciągnąć na białą listę.

    Spamować z serwerów googla jest niezwykle trudno. Z uwagi na niebotyczne
    restrykcje i limity dzienne na ilość wysłanych wiadomości poprzez smtp.
    100 wiadomości to nawet nie mikrospam tyle to dziennie wysyłają trolle
    na tutejszej grupie.

    Co innego Microsofciany outlook.com.
    Nie kto inny jak
    Nicholas Randall Forystek <n...@o...com>
    w ciągu 24h zaspamował cały usnet. Wysłał pingi badawcze na wszystkie
    grupy. Teraz może analizować.

  • 23. Data: 2017-03-02 14:24:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    http://42.pl/pl/ (sam już nie pamiętam jak takie rzeczy się robi).

    > Jest to jakis pomysl ... ale w zasadzie nic nie zmienia w kwestii
    > dyskryminacji. Przywrocisz wolnosc - przyjda spamerzy.

    Jacyś bardzo zdesperowani. Nie, nie sądzę, że przyjdą. Mają google
    i to im wystarcza.

    news.wit.edu.pl na przykład.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2017-03-02 14:31:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    grapeli23 pisze:

> [...]
    > restrykcje i limity dzienne na ilość wysłanych wiadomości poprzez smtp.
    > 100 wiadomości to nawet nie mikrospam tyle to dziennie wysyłają trolle

    Ale tu *NIE* chodzi o SMTP, tylko o spam usenetowy. Ten się trzyma
    wyłącznie dzięki istnieniu Gougle Groups. Musi to być niezwykle łatwe,
    bo chętni są. A sto widomości w Usenecie to już jest megaspam.

> [...]
    > Nicholas Randall Forystek <n...@o...com>
    > w ciągu 24h zaspamował cały usnet. Wysłał pingi badawcze na wszystkie

    Nie znam gościa. Ten jego spam widać nie taki wielki i nie tak groźny,
    bo go nie zauważyłem nawet.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2017-03-02 16:26:18
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    > Ale tu *NIE* chodzi o SMTP, tylko o spam usenetowy. Ten się trzyma
    > wyłącznie dzięki istnieniu Gougle Groups. Musi to być niezwykle łatwe,
    > bo chętni są. A sto widomości w Usenecie to już jest megaspam.

    Ten sam limit obowiązuje w Google Groups.

    > Nie znam gościa. Ten jego spam widać nie taki wielki i nie tak groźny,
    > bo go nie zauważyłem nawet.

    Jak ktoś ma klapki na oczach to nie zauważy. Wtedy twierdzi że
    jednoczesne wysłanie wiadomości na w-s-z-y-s-t-k-i-e grupy usnetowe jest
    nieszkodliwe, zaś megaspamem nazywa wysłanie 20 wiadomości na
    pl.comp.os.linux przez dowcipnisia wykonującego nisko płatne prace
    zlecone.

  • 26. Data: 2017-03-02 16:46:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    grapeli23 pisze:

    > Ten sam limit obowiązuje w Google Groups.

    Ale nie jest tak samo dotkliwy. Co wynika poniekąd z idei Usenetu, który
    to jest systemem spamowania wszystkich serwerów jedną wysłaną wiadomością.

    > Jak ktoś ma klapki na oczach to nie zauważy.

    Albo jak się ma killfajla na czytniku.

> [...]
    > grupy usnetowe jest nieszkodliwe, zaś megaspamem nazywa wysłanie 20
    > wiadomości na pl.comp.os.linux przez dowcipnisia wykonującego nisko

    Trudno mi się wyzbyć mojego utylitarnego spojrzenia na podobne rzeczy.
    Nie jestem w stanie dostrzec Bezmiaru Podłości, jaka tkwi w wysłaniu
    czegoś na wszystkie grupy na raz. Dla mnie to nawet lepiej, niż osobno
    na każdą, bo jak raz "przeczytam" coś takiego, to przecież już nie
    zobaczę tego na żadniej inne grupie. Zresztą rzadko coś takiego w ogóle
    widuję, wszystkie Baby Nagie niecytujące i Google Groupsy niełamiące
    linii mam od dawna wykillowane. A nowe zjawisko wymagające interwwncji
    w filtry pojawia się nie częściej niż raz na rok.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2017-03-02 16:58:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grapeli23" napisał w wiadomości grup
    ain...
    >>> 100 wiadomości to nawet nie mikrospam tyle to dziennie wysyłają

    >Ten sam limit obowiązuje w Google Groups.

    100 wiadomosci na newsy to calkiem sporo.
    A przeciez mozna miec duzo kont.

    >>> grupy. Teraz może analizować.

    Ale MS ma cokolwiek wspolnego z newsami ?
    Outlook (nie mylic z Express) ich nawet nie obsluguje).

> [...]
    >nieszkodliwe, zaś megaspamem nazywa wysłanie 20 wiadomości na
    >pl.comp.os.linux przez dowcipnisia wykonującego nisko płatne prace

    Jak czytasz te grupe, to 20 sie rzuca w oczy, a jedna nie :-)
    Jak czytas wiecej grup, to i ta jedna sie rzuca, bo powtarza.

    Jeden, pojedynczy raz jest nieszkodliwy, gorzej jak ich sie znajdzie
    na swiecie choc tysiac dziennie :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-03-02 17:06:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jak czytasz te grupe, to 20 sie rzuca w oczy, a jedna nie :-)
    > Jak czytas wiecej grup, to i ta jedna sie rzuca, bo powtarza.

    Czy czytniki takie jak Outlook albo Thunderbird traktują crosspost
    jako wiele osobnych wiadomości? Czyli wiadomość raz przeczytana na
    jednej grupie, na innych wciąż oferowana jest jako nowa, nieczytana?
    Hmm... mało to logiczne, ale może tak to ktoś wymyślił i zrobił.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2017-03-02 17:20:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-03-02 o 12:22, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Podeślij na adres usenet (at) news.neostrada.pl przykładowy adres, który
    > jest odrzucany (zapewne nie ma domeny odwrotnej).
    >
    > k.

    A czemu akurat tam?
    zacząłem sobie notować IP jaki mi przydziela i działa/nie działa
    wysyłanie newsów:

    odrzuca mi posty news.neostrada.pl z IP:

    78.9.137.80
    78.10.89.224
    78.10.252.230

    działa

    78.9.131.24
    78.9.140.253
    78.9.148.34

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2017-03-02 17:30:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez napisał:

    > A czemu akurat tam?

    A gdzie niby? Jak Pan Majster prosi, to trzeba słuchać i nie narzekać.

    > zacząłem sobie notować IP jaki mi przydziela i działa/nie działa
    > wysyłanie newsów:
    >
    > odrzuca mi posty news.neostrada.pl z IP:

> [...]

    No, faktycznie nie ma tego, co było mówione.

    Wężykiem, wężykiem.

    Jarek

    --
    -- Pójdziesz zatem na plac Zwycięstwa założyć do tej Kowalskiej, ona
    już pół roku czeka.