  • Data: 2017-03-03 12:22:53
    Temat: Re: Połączenie internetowe z TME
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Żeby to tylko o Netię chodziło. W tej materii nie ma instytucji bez
    > grzechu.

    Netię wymieniłem z racji bycia abonentam, co implikuje stan podwyższonej
    świadomości dotyczącej tego bałaganu. Ale wierzę, że inni potrafią
    dorównać.

    > To jest niestety nierealne, ponieważ... patrz wyżej.

    Ponieważ... jest sto innych powodów, że nie da się szybko i radykalnymi
    metodami. Ale co sobie pomarudzę, to moje.

    > To oczywiste, że jak już, to dodawać trzeba całe klasy (jak to w
    > przypadku wyżej wymienionej zostało uczynione).

    Oczywiste dla ludzi inteligentnych i znających swoją robotę (co tu akurat
    ma miejsce). Ale podejrzewam, że nie brak jest lamerii, co to nie wpadnie
    na pomysł sprawdzenia co do jakiej klasy należy i będzie ścibolić po
    kawałku, w miarę zgłaszania. Z administratorami DNS podobnie -- nie mogę
    się nadziwić temu, jak bardzo trzeba być leniwym i nierozgarniętym, by
    nie ogarnąć wygenerowania brakujących plików stref prostym skryptem.
    Oni to ręcznie robią? Klikają gdzieś każdy adres? Nawet w prostym LAN
    z jedną klasą i lokalnym DNS robi się narzędzie do jednoczesnej zmiany
    w obu plikach stref za jednym zamachem.

    A tak prywatnie, to poproszę o dodanie 148.81.0.0/16. Mam tam jakieś
    hosty, i nie że bardzo potrzebuję, bo serwer NNTP też jest dostępny.
    Ale to poniekąd najstarszy zakres adresów IP dany Polsce, więc tak
    dla uczczenia faktu i niedyskryminacji ze względu na wiek.

    --
    Jarek