-
231. Data: 2016-11-08 09:10:11
Temat: "łącznik". Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "Dalok" <l...@o...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
news:80t22clttoanail0b8nhv1rmbqvvsal2s9@4ax.com...
Mon, 7 Nov 2016 14:57:24 +0100, w <nvq184$hma$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
<...@w...pl> napisał(-a):
> jest jasno napisane w rozporządzeniu, że jezdnia łącznika kończy
> się wraz z końcem rozbiegówki,
Co to jest "łącznik" (zgodnie z PoRD) ?
Może podasz nazwę tego rozporzadzenia i gdzie
ono jest opublikowane ?
-
232. Data: 2016-11-08 10:05:14
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:t1132c1iuusjphpgna3gi9jqkiummvo6p8@4ax.
com...
>"J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
>> Czyli co - przed skretem zrownoleglajacym nasza jazde do autostrady
>> nalezy sie upewnic, czy jadacy autostrada pojazd nie sygnalizuje
>> zamiaru skretu/zmiany pasa w prawo ?
>Po to się maluje ciągłą na początku, a dopiero potem przerywaną, aby
>takie
>sytuacje wykluczyć.
>> Bo moze to policja/straz/karetka, albo Prezydent chce w sposob
>> niedozwolony pojechac ?
>Ty dostaniesz mandat za nieustąpienie karetce, oni za spowodowanie
>wypadku.
Ale to ja mialem "ustap pierwszenstwa" :-)
Ktory po co postawiono, a wydaje sie, ze sensu nie ma :-)
J.
-
233. Data: 2016-11-08 10:17:12
Temat: Re: "łącznik". Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 8 Nov 2016 09:10:11 +0100, w <nvs19j$9re$1@news.mixmin.net>, "Dalok"
<l...@o...pl> napisał(-a):
> Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:80t22clttoanail0b8nhv1rmbqvvsal2s9@4ax.com...
> Mon, 7 Nov 2016 14:57:24 +0100, w <nvq184$hma$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
> <...@w...pl> napisał(-a):
>
> > jest jasno napisane w rozporządzeniu, że jezdnia łącznika kończy
> > się wraz z końcem rozbiegówki,
>
> Co to jest "łącznik" (zgodnie z PoRD) ?
> Może podasz nazwę tego rozporzadzenia i gdzie
> ono jest opublikowane ?
Rozporządzenie w/s warunków technicznych jakim powinny odp. drogi publiczne,
leży np. na orce.
Dodatkowo polecam wytyczne budowy skrzyżowań, wytyczne projektowania i budowy
autostrad itd.
-
234. Data: 2016-11-08 10:18:46
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 8 Nov 2016 10:05:14 +0100, w <5821954b$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:t1132c1iuusjphpgna3gi9jqkiummvo6p8@4ax.
com...
> >"J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> >> Czyli co - przed skretem zrownoleglajacym nasza jazde do autostrady
> >> nalezy sie upewnic, czy jadacy autostrada pojazd nie sygnalizuje
> >> zamiaru skretu/zmiany pasa w prawo ?
>
> >Po to się maluje ciągłą na początku, a dopiero potem przerywaną, aby
> >takie
> >sytuacje wykluczyć.
>
> >> Bo moze to policja/straz/karetka, albo Prezydent chce w sposob
> >> niedozwolony pojechac ?
>
> >Ty dostaniesz mandat za nieustąpienie karetce, oni za spowodowanie
> >wypadku.
>
> Ale to ja mialem "ustap pierwszenstwa" :-)
Ale póki co jedziesz łącznikiem.
> Ktory po co postawiono, a wydaje sie, ze sensu nie ma :-)
Po, abyś włączając się do ruchu na drodze głównej z łącznika, wiedział, że
musisz ustąpić wszystkim.
-
235. Data: 2016-11-08 10:21:30
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 08.11.2016 o 08:47, r...@k...pl pisze:
Drogi Radku z konta w Polsce.
Przeanalizowałeś dwa skrzyowania i wyszło ci że obowiązują tam dwie
zupełnie odmienne organizacje ruchu (i słusznie, aczkolwiek doszedłeś do
tego wniosku zupełnie nietrafionymi argumentami).
domysły swe poparłeś "faktami":
na pierwszym skrzyżowaniu
-linią zatrzymania (która ponoc nie ma znaczenia)
- trójkątami (które są tylko powtórzeniami i nie mają znaczenia)
- brakiem "grubej linii"
na drugim
-grubą linią.
Co ciekawe - jak usuniesz to co nie ma znaczenia, to zostaje "gruba"
linia, więc skrzyżowania w sposób istotny róznią się tylko nią (i tym,
że są lustrzanym odbiciem).
Po czym okazalo się, że:
linia zatrzymania, jest w istocie linią krawędziową,
Gruba linia, której nie ma na pierwszymn skrzyżowaniu jednak jest,
Grubej linii która ponoć jest na drugim skrzyżowaniu jednak nie ma,
Znaku D1 nie ma tylko jest A-6d (akurat bez znaczenia).
Jednym słowem okazalo się, że obydwa skrzyżowania są oznaczonee zupełnie
inaczej niż to widziałeś (a dokładniej rzecz biorąc na odwrót pierwsze z
drugim)... a mimo wszystko wszelkie twoje teorie są prawdziwe (choć na
logikę skoro skrzyżowania są oznaczone na odwrót niż myślałeś, to i
pierszeństwo powinno być na odwrót). Wniosek jest jeden - masz rację (w
swoim mniemaniu) niezależnie od tego co tam jest namalowane;) Z tego
wynika, że żadna siła cię nie przekona, że białe jest białe a czarne
jest czarne.
Co kończy dyskusję. Bo jednak istotne jest nie to, co się Radkowi z
Konta wydaje, a to co rzeczywiście jest namalowane na skrzyżowaniu.
EOT.
-
236. Data: 2016-11-08 11:37:27
Temat: Połączenie dróg. Re: Pierwszeństwo
Od: "Dalok" <l...@o...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
news:80t22clttoanail0b8nhv1rmbqvvsal2s9@4ax.com...
Mon, 7 Nov 2016 14:57:24 +0100, w <nvq184$hma$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
<...@w...pl> napisał(-a):
> Co prawda jest jasno napisane w rozporządzeniu, że jezdnia łącznika kończy
> się wraz z końcem rozbiegówki,
Ustawa definiuje skrzyżowanie, czyli w tym wątku jest
to połączenie dróg.
Połączenie dróg zachodzi w momencie, gdy nawierzchnia
jednej drogi łączy się fizycznie z nawierzchnią drugiej drogi,
czyli rozbiegówka już należy do autostrady.
Wyjaśnij, dlaczego uważasz, że łączenie dróg następuje
na całej długości rozbiegówki ?
-
237. Data: 2016-11-08 11:47:41
Temat: Re: Połączenie dróg. Re: Pierwszeństwo
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 8 Nov 2016 11:37:27 +0100, w <nvs9u5$1n0$1@news.mixmin.net>, "Dalok"
<l...@o...pl> napisał(-a):
> Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:80t22clttoanail0b8nhv1rmbqvvsal2s9@4ax.com...
> Mon, 7 Nov 2016 14:57:24 +0100, w <nvq184$hma$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
> <...@w...pl> napisał(-a):
>
> > Co prawda jest jasno napisane w rozporządzeniu, że jezdnia łącznika kończy
> > się wraz z końcem rozbiegówki,
>
> Ustawa definiuje skrzyżowanie, czyli w tym wątku jest
> to połączenie dróg.
> Połączenie dróg zachodzi w momencie, gdy nawierzchnia
> jednej drogi łączy się fizycznie z nawierzchnią drugiej drogi,
> czyli rozbiegówka już należy do autostrady.
>
> Wyjaśnij, dlaczego uważasz, że łączenie dróg następuje
> na całej długości rozbiegówki ?
Z definicji skrzyżowania (wszystkie powierzchnie).
Poza tym rozporządzenie jasno określa gdzie kończy się łącznik (wraz z końcem
pasa włączenia).
Ponadto:
[3]
Skrzyżowanie obejmuje wspólną część przecinających się lub łączących się dróg
oraz odcinki tych dróg, na których występują poszerzenia jezdni spowodowane
dodatkowymi pasami ruchu i/lub wyspami kanalizującymi [...]
-
238. Data: 2016-11-08 11:58:05
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 8 Nov 2016 10:21:30 +0100, w <nvs5eq$hi8$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
<...@w...pl> napisał(-a):
> W dniu 08.11.2016 o 08:47, r...@k...pl pisze:
>
>
> Drogi Radku z konta w Polsce.
> Przeanalizowałeś dwa skrzyowania i wyszło ci że obowiązują tam dwie
> zupełnie odmienne organizacje ruchu (i słusznie, aczkolwiek doszedłeś do
> tego wniosku zupełnie nietrafionymi argumentami).
>
> domysły swe poparłeś "faktami":
>
> na pierwszym skrzyżowaniu
> -linią zatrzymania (która ponoc nie ma znaczenia)
> - trójkątami (które są tylko powtórzeniami i nie mają znaczenia)
> - brakiem "grubej linii"
>
> na drugim
> -grubą linią.
>
> Co ciekawe - jak usuniesz to co nie ma znaczenia, to zostaje "gruba"
> linia, więc skrzyżowania w sposób istotny róznią się tylko nią (i tym,
> że są lustrzanym odbiciem).
>
> Po czym okazalo się, że:
>
> linia zatrzymania, jest w istocie linią krawędziową,
> Gruba linia, której nie ma na pierwszymn skrzyżowaniu jednak jest,
> Grubej linii która ponoć jest na drugim skrzyżowaniu jednak nie ma,
> Znaku D1 nie ma tylko jest A-6d (akurat bez znaczenia).
>
> Jednym słowem okazalo się, że obydwa skrzyżowania są oznaczonee zupełnie
> inaczej niż to widziałeś (a dokładniej rzecz biorąc na odwrót pierwsze z
> drugim)... a mimo wszystko wszelkie twoje teorie są prawdziwe (choć na
> logikę skoro skrzyżowania są oznaczone na odwrót niż myślałeś, to i
> pierszeństwo powinno być na odwrót). Wniosek jest jeden - masz rację (w
> swoim mniemaniu) niezależnie od tego co tam jest namalowane;) Z tego
> wynika, że żadna siła cię nie przekona, że białe jest białe a czarne
> jest czarne.
>
> Co kończy dyskusję. Bo jednak istotne jest nie to, co się Radkowi z
> Konta wydaje, a to co rzeczywiście jest namalowane na skrzyżowaniu.
Co ty za dziwolągi z braku argumentów zapodajesz.
Odniosę się tylko do tej bzdury:
"Gruba linia, której nie ma na pierwszym skrzyżowaniu jednak jest,"
Linię P-1c stosuje się także do oddzielenia pasów skręcających.
Pisałem -- przeczytaj sobie. Ty się chyba czytaniem nie skalałeś nigdy, za to
płodny jesteś niesamowicie. Dostajesz wszystko pod nos, a i tak nie rozumiesz.
Rzadki przypadek :). Zapisz się do PiS :))
W najlepszym przypadku nie odnosisz się wcale, natomiast cały czas wysuwasz
jakieś śmieszne teorie. Ogarnij się w końcu.
-
239. Data: 2016-11-08 13:58:10
Temat: Re: Połączenie dróg. Re: Pierwszeństwo
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 08.11.2016 o 11:37 Dalok <l...@o...pl> pisze:
> Ustawa definiuje skrzyżowanie
Chyba mają rację w niektórych krajach, że powierzchnię skrzyżowania
zamalowują żółtą kratką.
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
240. Data: 2016-11-08 14:02:46
Temat: Re: Połączenie dróg.
Od: "Dalok" <l...@o...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
news:c4b32ctruu1o6uhv1hlt0cu8bvfrnc2j6k@4ax.com...
Tue, 8 Nov 2016 11:37:27 +0100, w <nvs9u5$1n0$1@news.mixmin.net>, "Dalok"
<l...@o...pl> napisał(-a):
> Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:80t22clttoanail0b8nhv1rmbqvvsal2s9@4ax.com...
>
> Wyjaśnij, dlaczego uważasz, że łączenie dróg następuje
> na całej długości rozbiegówki ?
Z definicji skrzyżowania (wszystkie powierzchnie).
========================
Przy połaczeniu drogi z autostradą to nie widać
powierzchni połaczenia. Nawierzchnie łączą się,
praktycznie w linii prostopadłej do osi drogi
i zaczyna się autostrada.
Popatrze na to teoretycznie :
1. Połączenie pod kątem 90 st. - widać wyraźnie powierzchnię
połączenia.
2. Połączenie pod kątem 45 st. - widać wyraźnie powierzchnię
połączenia i prawa krawędź drogi wydłuża się, podczas gdy lewa
krawędż juz zniknęła.
3. Połączenie pod kątem 0 st. (równoległe) - nie widać powierzchni
połączenia, ale prawa krawędż wydłuża się, aż do zakończenia drogi
dochodzącej.
Wniosek : rozbiegówka należy do drogi dochodzacej
i nie należy do autostrady.
Tak jest bezpieczniej, niż gdyby pojazd mial nagle
znaleźć się na pasie autostrady.