    Date: Wed, 22 Aug 2012 13:54:39 +0200
    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Polactwo
    <k0jsg6$9i6$1@node2.news.atman.pl> <k0lnig$oqk$2@inews.gazeta.pl>
    <502e6247$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <50325568$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <50325644$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <50328d74$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <5032b148$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <503326f1$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lu9b2pq59xls$.1pdwroq8q3669$.dlg@40tude.net>
    <50338023$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <k107rv$g2p$1@node2.news.atman.pl>
    <5033a721$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <k10ak5$imt$1@node2.news.atman.pl>
    <5033af43$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <k10bfe$ro0$1@node1.news.atman.pl>
    <5033b39f$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <k10e3i$m3o$1@node2.news.atman.pl>
    <5033c084$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <50347769$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <k129e6$1lh$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 2012-08-22 11:40, trolling tone pisze:

    > To bardzo ciekawa teza. Mógłbyś rozwinąć? W szczególności - dlaczego
    > konkurencja państwowej służby zdrowia wymusza drogie usługi prywatnej?

    Najprościej jak to tylko umiem:
    Istnieją 2 kliniki - państwowa i prywatna.
    Żyjesz sobie nie myśląc o chorobie jednak jesteś *zmuszony płacić
    państwu miesięczną składkę* co jest kluczowe aby w państwowej klinice,
    gdy zachorujesz, ktoś Cię leczył... w końcu chorujesz i co robisz?
    Idziesz do państwowej kliniki gdzie dostaniesz usługę bez dodatkowych
    opłat czy do prywatnej płacąc?

    Zakładam, dla uproszczenia, że jakość usług jest identyczna.
    Pyt. oczywiście retoryczne.

    Czy jako szef takiej prywatnej kliniki byłbyś zadowolony gdybyś z okien
    widział ciągle, że chorzy trafiają w większości do sąsiedniej - państwowej?
    Zaczynasz więc bazować na niszy, jaką jest klient bogaty.

    To są naprawdę podstawy ekonomii.
    Przepraszam, za infantylność przykładu ale wręcz nie mieści mi się w
    głowie, że dla kogoś może to nie być oczywiste. A jednak jest i to dla
    wielu...

    Tak samo jest z edukacją i wszelkimi innymi usługami za które bierze się
    państwo...

    Jeszcze może aby obalić trochę mity związane z *dzisiejszą* ochroną
    zdrowia w USA, polecam obejrzeć (koniecznie 6 odcinków, jeśli już ktoś
    się zdecyduje) ten film:
    http://www.youtube.com/watch?v=LEsS19Rg3Mw
    Wnioski są dosyć ciekawe i zbieżne z tym co tu wypisuję.

    Polecam, bez ironii, na początek www.mises.pl - zbiór przystępnie
    napisanych art. na różne tematy. Dla bardziej zainteresowanych polecę
    także ciekawe książki.

    Śledzenie tego wątku zajmuje mi za dużo czasu.
    Gdyby jeszcze można było prowadzić rzeczową dyskusję a nie czytać
    idiotyzmy w stylu - wystrzel się gościu w kosmos najlepiej... poziom
    głupoty podobnych wpisów przekroczył Rubikon

    Teraz to już naprawdę dla mnie EOT.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info