  • Data: 2012-08-17 22:55:14
    Temat: Re: Polactwo
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-17 22:03, trolling tone wrote:

    > A co ma być? Pchamy taczki, każdy swoją.

    Czyli bankructwo...
    Za jakiś czas i tak będziemy zmuszeni sięgnąć po rozwiązania propagowane
    np. przez UPR.
    Państwo minimum.
    Tylko, że im dłużej tym będzie to bardziej bolesne.
    Tak więc, jak piszesz, pchajmy swoje taczki a sprawy państwa zostawmy
    złodziejom.

    > Dla mnie UPR to demagogia
    > w czystej postaci.

    Takie coś w USA przez 1913 r. spowodowało, iż tamtejsza gosp. rozwijała
    się najszybciej na świecie.
    Demagogia w czystej postaci to socjalizm, który głosi, że bogactwo
    bierze się z dotacji a nie z pracy.
    Jeśli masz swoją firmę jak piszesz, to coś powinieneś o tym wiedzieć.

    > Tytułem podsumowania - nawet, gdyby matematyka
    > przestała ściśle obowiązywać i udało się bilansować wszystko na ich
    > zasadach, całość rozbije się o czynnik ten sam, co zawsze: o człowieka.

    Każdy musiałby sam o siebie zadbać, na początku byłoby to może bolesne
    dla niektórych ale w dalszej perspektywie zbawienne.

    > Wizja gospodarki skrajnie liberalnej (powiedzmy, bo przywalenie
    > podatkiem obrotowym i katastralnym jakoś mi tu nie pasuje) wymaga
    > zupełnie innego społeczeństwa niż mamy. Gdyby każdy był młody,
    > rzutki, ekspansywny, kreatywny itp. itd. moglibyśmy dalej dyskutować.
    > Na tej zasadzie socjalizm to też była całkiem fajna teoria, nie udał
    > się tylko drobiazg - stworzenie nowego człowieka, któremu sama
    > świadomość socjalistyczna wystarczy za motywację do wydajnej pracy.

    Dziś ci rzutcy utrzymują resztę ale perspektywa demograficzna jest
    zatrważająca, warto o tym pamiętać już dziś.
    Socjalizm to zguba ludzkości a nie żadna fajna teoria.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info