-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
Date: Thu, 12 May 2022 17:56:11 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <t5jamr$cef$1@news.icm.edu.pl>
References: <t5bs1q$tmo$1@news.icm.edu.pl> <t5c5kp$c9f$1@gioia.aioe.org>
<t5da1v$7to$1@news.icm.edu.pl> <t5hhsp$dg2$1@gioia.aioe.org>
<t5imq3$cgl$1@news.icm.edu.pl>
<1c7pbzvg6lpdm.18kzhaq60s1h2$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 12 May 2022 15:56:12 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="12751"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.9.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1c7pbzvg6lpdm.18kzhaq60s1h2$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703633
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.05.2022 o 15:00, J.F pisze:
> On Thu, 12 May 2022 12:16:35 +0200, ii wrote:
>> W dniu 12.05.2022 o 01:46, Poldek pisze:
>>> W dniu 2022-05-10 o 11:08, ii pisze:
>>>> W dniu 10.05.2022 o 00:46, Poldek pisze:
>>>>> W dniu 2022-05-09 o 22:02, ii pisze:
>>>>>>
>>>>>> Tak se pojechałem koleją znowu przez Polskę.
>>>>>>
>>>>>> Zamiast 500zł za paliwo zapłaciłem 77zł. Plus oczywiście
>>>>>> eksploatację. Będę wracał to znowu oszczędzę. A jak powtórzę to
>>>>>> jeszcze raz to oszczędzę około 2kzł czyli tyle co chcą ode mnie za
>>>>>> przekroczenie o 69. Pozostaną punkty. O ile oczywiście nie
>>>>>> zakwestionuję metrologii policyjnej. Ale zostawmy to.
>>>>>>
>>>>>> Bardziej interesujące jest to, że ja za Wasze pieniądze jadę. Unia
>>>>>> dofinansowuje koleje do 2030 a Wy na tę Unię płacicie podatki.
>>>>>> Jestem takim samym pasożytem jak policjant. Płacicie mi za pracę,
>>>>>> emeryturę a teraz jeszcze za przejazdy :-) Pokorne cielę :-)
>>>>>
>>>>> Drogi dla samochodów są sponsorowane od zawsze przez całe
>>>>> społeczeństwo, jeżdżące i niejeżdżące), a paliwo do lokomotyw jest
>>>>> obłożone opłatą drogową (na asfaltozę).
>>>>
>>>> Co chcesz przez to powiedzieć?
>>>
>>> Ze rzeczywiste koszty budowy, utrzymania dróg nie są pokrywane nawet w
>>> znaczącej części przez kierowców. I to mimo opłaty paliwowej, akcyzy,
>>> VATu i czego tam jeszcze, co jest zawarte w cenie sprzedaży paliwa. Aby
>>> panicz sobie jechał po asfaltozie bezpłatnie (tzn. nie płacąc realnej
>>> ceny w postaci opłaty za przejechanie każdego kilometra "publicznej"
>>> drogi), to na to się składają WSZYSCY - ci co nie jeżdżą, co jeżdżą i ci
>>> co nienawidzą samochodów ze względu na hałas, spaliny i degradację
>>> samochodozą obejmującą systematycznie coraz większą część otoczenia - ci
>>> też się składają.
>>
>> No tak, ale przez to mamy normalną gospodarkę. Babcia ma dekoder itp
>> itd. Natomiast .. ja pisałem o tym, że więcej dokłada się do kolei niż
>> do dróg. Bo jeśli bilet kosztuje 77 a paliwo 500 to chyba czujesz kto do
>> czego dokłada.
>
> Paliwo do samochodu osobowego.
> Ile kosztuje paliwa do kolei, to nie wiemy.
>
> Ale bilet autousowy tez tani, widac autobus pali duzo mniej ....
W samym podatku jest co najwyżej 38:250 :-)
>
>>> Chcę powiedzieć, że młotoryzacja, jako całość opiera się na układzie o
>>> mafijnym charakterze. Ten układ zawarty jest pomiędzy branżą
>>> młotoryzacyną: producentami samochodów, części zamiennych, akcesorów,
>>> obsługi, firmami budującymi drogi, parkingi, stacje benzynowe, garaże,
>>> mosty, myjnie, opony, ubezpieczenia, wydobywającymi ropę,
>>> przetwarzającymi i transportującymi i sprzedającymi paliwa, smary i
>>> stal, plastik, beton, asfalt, lakiery, znaki i sygnalizatory i co tam
>>> jeszcze, a władzą, która na przestrzeni ponad stu lat od rozpoczęcia
>>> młotoryzacji została kupiona przy pomocy doskonale zorganizowanego,
>>> ciężko opłacanego lobbingu, propagandy, prania mózgu i przekonywania
>>> przy pomocy kalkulacji przekazywanych pod stołem, że opłaca się
>>> młotoryzować, bo władza będzie miała z czego czerpać podatki, a
>>> rzeczywiste koszty będą ponosić inni - największe planeta jako całość,
>>> ci co nie kochają młotoryzacji i zamiast smrodu, hałasu, zagrożenia
>>> wypadkami i degradacji otoczenia zniszczonego nadmierną rozbudową
>>> infastruktury, woleliby ciszę, czyste powietrze i móc bez strachu
>>> puszczać dzieci na dwór.
>>
>> Kolej nie opiera się o taki układ? Nie jeszcze bardziej?
>
> Nie bedzie podatku od samochodow, to bedzie od koni i rowerów.
> Albo od samolotow :-)
>
> Nie bedzie samochodow, to nie trzeba bedzie na drogi wydawac.
>
> A mafia byla ... w USA.
> Wykupili linie tramwajowe ... i zlikwidowali.
Że też nie pomyślałem by tramwajem przejechać przez Polskę :-) Ale w
sumie ... Twizy to taki trochę tramwaj :-)
>
>>> Nie bez powodu zalew świata młotoryzacją rozpoczął się w kraju, który od
>>> swojego fundamentu opiera się na kradzieży (ziemi Indian), oszustwie
>>> (podsuwanie umów sprzedaży ziemi Indianom wcześniej spajanym alkoholem),
>>> ludobójstwie (eksterminacja Indian), niewolnictwie (sprowadzanie i
>>> eksploatacja murzynów z Afryki). To w USA niejawny układ koncernów
>>> młotoryzacyjnych wykupił działające sieci tramwajowe w miastach, żeby je
>>> zlikwidować i w ten sposób odebrać ludziom wybór/zmusić do korzystania z
>>> samochodów. Drugim krajem, na którym oparła się masowa młotoryzacja są
>>> faszystowskie Niemcy - Hitler używając więźniów wprowadził plan budowy
>>> autostrad
>
> To wiezniowie budowali ?
>
>>> i Hitler rozkazał produkcję pierwszego masowego samochodu
>>> osobowego w Europie, którego nazwał Volkswagen :-)
>
> Ale oprocz tego, ze Hitler kazal, to Niemcy chcieli miec samochod.
> Nie ludowy, ale wlasny, tzn rodzinny, a nie "niemiecki".
>
> Hitler naród zresztą oszukał, i samochodow nie dostali ...
>
>> No ale to, że w przeszłości nakradziono nie przesądza o tym czy dzisiaj
>> jest dobre. Ludzie raczej z własnej woli korzystają z prywatnych
>> samochodów mimo wysokiej ceny przejazdu. Nie widzę tutaj wpływu lobbingu
>> tylko rzeczywiste korzyści. Jakoś nie korzystamy z pojazdów komunikacji
>> publicznej których nie brakuje. A kolej to już w ogóle ... główna
>> działka to cargo a nie przewozy osób.
>>
>> Ogólny wniosek z twojego gadania byłby że powinniśmy do ciągnięcia
>> koniami wrócić.
>
> Jak sie ropa skonczy, to moze wrocimy :-)
A te ... żagle? Panele?
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.22 15:55 ToMasz
- 15.05.22 21:07 ii
- 16.05.22 10:16 Mateusz Bogusz
- 16.05.22 13:05 J.F
- 18.05.22 10:02 Akarm
- 18.05.22 12:25 RadoslawF
- 18.05.22 14:21 Akarm
- 18.05.22 18:19 ii
- 19.05.22 00:45 RadoslawF
- 19.05.22 14:19 Akarm
- 19.05.22 15:05 RadoslawF
- 19.05.22 17:33 Akarm
- 19.05.22 18:08 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=