  • 21. Data: 2010-04-16 01:11:12
    Temat: Re: Pogrzebowo
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio wrote:

    >Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo.

    No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia.
    Inne diesle tez raczej nie wyrobia.

    J.

  • 22. Data: 2010-04-16 13:01:53
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-15 15:49, Borys Pogoreło pisze:

    > Bo ja wiem czy bezproblemowo? Na jedynce "bez gazu" to jest raczej
    > prędkosć szybkiego marszu. Chyba musieliby często sprzęgła zmieniać.

    Da rady, gwarantuje. Nie raz sprzedawałem przykładowo Citroena Jumpy
    (karawan) z manualną skrzynią, przebiegiem ponad 200kkm i fabrycznym
    sprzęgłem

  • 23. Data: 2010-04-16 13:04:48
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-16 01:11, J.F. pisze:

    > No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia.
    > Inne diesle tez raczej nie wyrobia.

    Daje rade bezproblemowo. Z automatem to wogole bajka.

    PS. W Polsce znam 3 firmy robiące karawany Bautex, Bella i jakaś na
    pomorzu. Żadna nie stosuje modyfikacji w przełożeniach. ŻADNA
    A w większości to są Vito2 z dieslami i manualną skrzynią.

  • 24. Data: 2010-04-16 13:17:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2010 13:04:48 +0200, Miecio wrote:

> [...]
    >pomorzu. Żadna nie stosuje modyfikacji w przełożeniach. ŻADNA
    >A w większości to są Vito2 z dieslami i manualną skrzynią.

    I one sluza do wozenia w pieszym kondukcie ?

    Bo tak 3.14*drzwi - typowe przelozenia skrzyni na 1 biegu to okolo
    4:1. Na 5-ce 1:0.8.

    Jesli samochod rozwija 180km/h na 5 biegu przy obrotach silnika
    powiedzmy 4200, to na 1-ce przy 850 rpm wyjdzie 7.3 km/h.
    I w moim GPS to potwierdza.

    Vito .. one nie maja przypadkiem specjalnego biegu do ruszania pod
    gore z ladunkiem ? Stary dostawczak merca tak wlasnie mial, normalnie
    ruszalo sie z dwojki, ktora zreszta wrzucalo sie tak jak osobowych
    jedynke - w lewo i do siebie. Kolejne biegi tez zreszta ulozone tak
    samo jak w osobowym, tylko numeracja przesunieta o 1.

    J.

  • 25. Data: 2010-04-16 13:33:02
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
    > No, Otwock to prawie Warszawa, moze tylko tam zarejestrowany, a w firmie
    > jak najbardziej stolecznej.

    Prawie sprawia wielką różnicę - firma ta jak najbardziej jest
    zarejestrowana w Otwocku - ma dodatkowe biura w DC i Mińsku Mazowieckim.
    Mają chyba 12 karawanów.

    > Statystyka mowi ze w Warszawie powinno byc ok 80 pogrzebow dziennie,
    > odejmujac swieta i dodajac fluktuacje to moze trzeba liczyc na 120 .. to
    > tak troche tych karawanow trzeba, wydaje mi sie ze 20-30 minimum.

    20-30 na obsługę DC i okolic? Wolne żarty. Jak to policzyłeś?

    > Ogolocic calej stolicy nie mozna, skoro beda transportowane do miejsca
    > docelowego to moze byl sens zamowic karawan z innego miasta.
    > Ciekawe jak to zrobili, tak bez przetargu ? :-)

    Zwróć się z tym zapytaniem do Rządu.
    Dziennik podawczy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
    00-582 Warszawa,
    al. J.Ch. Szucha 14
    (od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 - 16.15)

  • 26. Data: 2010-04-16 13:41:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2010 13:33:02 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    >J.F. pisze:
    >(...)
    >
    >20-30 na obsługę DC i okolic? Wolne żarty. Jak to policzyłeś?

    Tak mi sie wydaje ze jeden karawan obsluzy kilku zmarlych dziennie,
    ale moze nie doceniam problemu.
    Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.

    J.

  • 27. Data: 2010-04-16 13:49:43
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:

    > Tak mi sie wydaje ze jeden karawan obsluzy kilku zmarlych dziennie,
    > ale moze nie doceniam problemu.

    Zapytam jeszcze raz - jak to policzyłeś?

    > Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.

    Tanie? A co to znaczy? Autobusy też są tanie (wiele firm takowe
    posiada)? Zapomniałeś pewnie również o takim drobiazgu, że ludzie
    często wybierają czym ma zmarły jechać w ostatnią drogę. To jest
    wolny rynek - nie będziesz miał np. jasnego VAN-a, to pójdą gdzie
    indziej.

  • 28. Data: 2010-04-16 13:55:26
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-16 13:17, J.F. pisze:
> [...]
    > jedynke - w lewo i do siebie. Kolejne biegi tez zreszta ulozone tak
    > samo jak w osobowym, tylko numeracja przesunieta o 1.

    Jazda w kondukcie wymaga użycia sprzęgła - to oczywiste. Prędkość
    konduktowa to 3,5-4km/h

    System wspomagania ruszania pod górę (w Vito2) zabiega staczaniu się
    samochodu. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane jeszcze
    chwile po zwolnieniu pedału hamulca. Nie ma ingerencji w przełożenia.
    System ten jest dodatkowo płatny. Z ekonomicznego punktu widzenia
    nieopłacalny (lepiej dopłacić do ASB).

    Poza tym większość przerabianych pojazdów w Polsce to kilku (kilkunasto)
    letnie samochody.

  • 29. Data: 2010-04-16 14:09:29
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-16 13:41, J.F. pisze:

    > Tak mi sie wydaje ze jeden karawan obsluzy kilku zmarlych dziennie,
    > ale moze nie doceniam problemu.
    > Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.

    Karawany nie obsługują tylko pogrzebów. Zwożą zmarłych z domów,
    szpitali, domów opieki itp. (z całej europy).

  • 30. Data: 2010-04-16 16:11:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2010 14:09:29 +0200, Miecio wrote:

    >Karawany nie obsługują tylko pogrzebów. Zwożą zmarłych z domów,
    >szpitali, domów opieki itp. (z całej europy).

    Ale to nadal tylko dwie podroze na klienta, z czego jedna dosc krotka.

    J.