-
21. Data: 2010-04-16 01:11:12
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio wrote:
>W dniu 2010-04-15 13:23, J.F. pisze:
>> co wiecej, a ewentualne odejscie moze zawdzieczac tylko reduktorowi -
>> normalny samochod tak wolno nie pojedzie zeby kondukt pieszy nadazyl.
>
>Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo.
No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia.
Inne diesle tez raczej nie wyrobia.
J.
-
22. Data: 2010-04-16 13:01:53
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: Miecio <m...@w...pl>
W dniu 2010-04-15 15:49, Borys Pogoreło pisze:
> Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:15:52 +0200, Miecio napisał(a):
>
>> Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo. A jak masz ASB
>> to już w ogóle bajka.
>
> Bo ja wiem czy bezproblemowo? Na jedynce "bez gazu" to jest raczej
> prędkosć szybkiego marszu. Chyba musieliby często sprzęgła zmieniać.
>
Da rady, gwarantuje. Nie raz sprzedawałem przykładowo Citroena Jumpy
(karawan) z manualną skrzynią, przebiegiem ponad 200kkm i fabrycznym
sprzęgłem
-
23. Data: 2010-04-16 13:04:48
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: Miecio <m...@w...pl>
W dniu 2010-04-16 01:11, J.F. pisze:
>> Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo.
>
> No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia.
> Inne diesle tez raczej nie wyrobia.
Daje rade bezproblemowo. Z automatem to wogole bajka.
PS. W Polsce znam 3 firmy robiące karawany Bautex, Bella i jakaś na
pomorzu. Żadna nie stosuje modyfikacji w przełożeniach. ŻADNA
A w większości to są Vito2 z dieslami i manualną skrzynią.
-
24. Data: 2010-04-16 13:17:34
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 16 Apr 2010 13:04:48 +0200, Miecio wrote:
>W dniu 2010-04-16 01:11, J.F. pisze:
>>> Prędkość marszową uzyskasz w zwykłym aucie bezproblemowo.
>> No nie wiem. moje Mondeo tak wolno nie wyrabia.
>> Inne diesle tez raczej nie wyrobia.
>Daje rade bezproblemowo. Z automatem to wogole bajka.
>PS. W Polsce znam 3 firmy robiące karawany Bautex, Bella i jakaś na
>pomorzu. Żadna nie stosuje modyfikacji w przełożeniach. ŻADNA
>A w większości to są Vito2 z dieslami i manualną skrzynią.
I one sluza do wozenia w pieszym kondukcie ?
Bo tak 3.14*drzwi - typowe przelozenia skrzyni na 1 biegu to okolo
4:1. Na 5-ce 1:0.8.
Jesli samochod rozwija 180km/h na 5 biegu przy obrotach silnika
powiedzmy 4200, to na 1-ce przy 850 rpm wyjdzie 7.3 km/h.
I w moim GPS to potwierdza.
Vito .. one nie maja przypadkiem specjalnego biegu do ruszania pod
gore z ladunkiem ? Stary dostawczak merca tak wlasnie mial, normalnie
ruszalo sie z dwojki, ktora zreszta wrzucalo sie tak jak osobowych
jedynke - w lewo i do siebie. Kolejne biegi tez zreszta ulozone tak
samo jak w osobowym, tylko numeracja przesunieta o 1.
J.
-
25. Data: 2010-04-16 13:33:02
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
J.F. pisze:
(...)
> No, Otwock to prawie Warszawa, moze tylko tam zarejestrowany, a w firmie
> jak najbardziej stolecznej.
Prawie sprawia wielką różnicę - firma ta jak najbardziej jest
zarejestrowana w Otwocku - ma dodatkowe biura w DC i Mińsku Mazowieckim.
Mają chyba 12 karawanów.
> Statystyka mowi ze w Warszawie powinno byc ok 80 pogrzebow dziennie,
> odejmujac swieta i dodajac fluktuacje to moze trzeba liczyc na 120 .. to
> tak troche tych karawanow trzeba, wydaje mi sie ze 20-30 minimum.
20-30 na obsługę DC i okolic? Wolne żarty. Jak to policzyłeś?
> Ogolocic calej stolicy nie mozna, skoro beda transportowane do miejsca
> docelowego to moze byl sens zamowic karawan z innego miasta.
> Ciekawe jak to zrobili, tak bez przetargu ? :-)
Zwróć się z tym zapytaniem do Rządu.
Dziennik podawczy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
00-582 Warszawa,
al. J.Ch. Szucha 14
(od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 - 16.15)
-
26. Data: 2010-04-16 13:41:55
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 16 Apr 2010 13:33:02 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
>J.F. pisze:
>(...)
>> Statystyka mowi ze w Warszawie powinno byc ok 80 pogrzebow dziennie,
>> odejmujac swieta i dodajac fluktuacje to moze trzeba liczyc na 120 .. to
>> tak troche tych karawanow trzeba, wydaje mi sie ze 20-30 minimum.
>
>20-30 na obsługę DC i okolic? Wolne żarty. Jak to policzyłeś?
Tak mi sie wydaje ze jeden karawan obsluzy kilku zmarlych dziennie,
ale moze nie doceniam problemu.
Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.
J.
-
27. Data: 2010-04-16 13:49:43
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
J.F. pisze:
> On Fri, 16 Apr 2010 13:33:02 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
>> J.F. pisze:
>> (...)
>>> Statystyka mowi ze w Warszawie powinno byc ok 80 pogrzebow dziennie,
>>> odejmujac swieta i dodajac fluktuacje to moze trzeba liczyc na 120 .. to
>>> tak troche tych karawanow trzeba, wydaje mi sie ze 20-30 minimum.
>> 20-30 na obsługę DC i okolic? Wolne żarty. Jak to policzyłeś?
>
> Tak mi sie wydaje ze jeden karawan obsluzy kilku zmarlych dziennie,
> ale moze nie doceniam problemu.
Zapytam jeszcze raz - jak to policzyłeś?
> Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.
Tanie? A co to znaczy? Autobusy też są tanie (wiele firm takowe
posiada)? Zapomniałeś pewnie również o takim drobiazgu, że ludzie
często wybierają czym ma zmarły jechać w ostatnią drogę. To jest
wolny rynek - nie będziesz miał np. jasnego VAN-a, to pójdą gdzie
indziej.
-
28. Data: 2010-04-16 13:55:26
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: Miecio <m...@w...pl>
W dniu 2010-04-16 13:17, J.F. pisze:
> Vito .. one nie maja przypadkiem specjalnego biegu do ruszania pod
> gore z ladunkiem ? Stary dostawczak merca tak wlasnie mial, normalnie
> ruszalo sie z dwojki, ktora zreszta wrzucalo sie tak jak osobowych
> jedynke - w lewo i do siebie. Kolejne biegi tez zreszta ulozone tak
> samo jak w osobowym, tylko numeracja przesunieta o 1.
Jazda w kondukcie wymaga użycia sprzęgła - to oczywiste. Prędkość
konduktowa to 3,5-4km/h
System wspomagania ruszania pod górę (w Vito2) zabiega staczaniu się
samochodu. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane jeszcze
chwile po zwolnieniu pedału hamulca. Nie ma ingerencji w przełożenia.
System ten jest dodatkowo płatny. Z ekonomicznego punktu widzenia
nieopłacalny (lepiej dopłacić do ASB).
Poza tym większość przerabianych pojazdów w Polsce to kilku (kilkunasto)
letnie samochody.
-
29. Data: 2010-04-16 14:09:29
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: Miecio <m...@w...pl>
W dniu 2010-04-16 13:41, J.F. pisze:
> On Fri, 16 Apr 2010 13:33:02 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
>> J.F. pisze:
>> (...)
>>> Statystyka mowi ze w Warszawie powinno byc ok 80 pogrzebow dziennie,
>>> odejmujac swieta i dodajac fluktuacje to moze trzeba liczyc na 120 .. to
>>> tak troche tych karawanow trzeba, wydaje mi sie ze 20-30 minimum.
>>
>> 20-30 na obsługę DC i okolic? Wolne żarty. Jak to policzyłeś?
>
> Tak mi sie wydaje ze jeden karawan obsluzy kilku zmarlych dziennie,
> ale moze nie doceniam problemu.
> Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.
Karawany nie obsługują tylko pogrzebów. Zwożą zmarłych z domów,
szpitali, domów opieki itp. (z całej europy).
-
30. Data: 2010-04-16 16:11:40
Temat: Re: Pogrzebowo
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 16 Apr 2010 14:09:29 +0200, Miecio wrote:
>W dniu 2010-04-16 13:41, J.F. pisze:
>>> 20-30 na obsługę DC i okolic? Wolne żarty. Jak to policzyłeś?
>> Tak mi sie wydaje ze jeden karawan obsluzy kilku zmarlych dziennie,
>> ale moze nie doceniam problemu.
>> Moze po prostu na tyle tanie sa, ze mozna sobie pozwolic na kilka.
>
>Karawany nie obsługują tylko pogrzebów. Zwożą zmarłych z domów,
>szpitali, domów opieki itp. (z całej europy).
Ale to nadal tylko dwie podroze na klienta, z czego jedna dosc krotka.
J.