  • 11. Data: 2010-04-16 19:39:42
    Temat: Re: Podział łącza niewidoczny dla providera?
    Od: Krzysztof Warunek <c...@v...pl>

    Netx napisał:
    > W związku z tym mam pytanie czy powyższą operację można tak
    > przeprowadzić aby operator nie zauważył że trzeci komputer
    > został zastąpiony "rozdzielaczem łącza" (jak sądzę access
    > pointem/routerem) i podłączono zamiast jednego komputera 2
    > telefony komórkowe i dwa komputery?

    zwykły NAT lub odpowiedni anonymous proxy

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek

  • 12. Data: 2010-04-16 20:24:24
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-04-16 20:59, GLaF pisze:

    > Jeśli router ma taką możliwość, to należy go tak ustawić, aby nie obniżał
    > TTL (standardowo obniża o 1) bez względu na to jakie TTL ma ustawione
    > dostawca.

    A jakie konkretnie routery to umożliwiają i jak to się będzie
    nazywać w menu - to może ściągnę jakieś instrukcje i
    poczytam? Bo na Allegro sprzedawcy nic nie piszą o takich
    funkcjach więc nie mam jak dokonać wyboru.

    Może polecilibyście coś wypasionego (nie najdroższego) co ma:
    - "nie obniżanie TTL"
    - klonowanie MAC
    - WAP2 (jak najwięcej opcji WAP2 i odmian - przewiduję różne
    urządzenia klienckie)
    - "wejście" Internetu przez RJ45
    - wyjście rozdzielonego Internetu po WIFI oraz RJ45 (switch
    lub hub 100Mb/s)
    - filtrowanie po MAC adresach klientów Wifi
    - regulację mocy nadawania WIFI tzn. aby nie nadawał z
    największą mocą (są tylko dwie cienkie ściany w poziomie do
    pokonania)

    Jak z tego wynika chciałbym coś wypasionego z powyższymi
    funkcjami i innymi przydatnymi o których nie wiem.
    Udostępnianie dysku USB nie jest potrzebne. Co moglibyście
    polecić?

  • 13. Data: 2010-04-16 20:35:43
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-04-16 21:39, Krzysztof Warunek pisze:

    > zwykły NAT lub odpowiedni anonymous proxy

    Nat to jest to samo co "ip masquerading" ?
    W każdym razie potrzebuję sprzętowy box i nie proxy bo różne
    usługi sieciowe są w użyciu.

  • 14. Data: 2010-04-16 21:16:12
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Netx pisze:

    > Może polecilibyście coś wypasionego (nie najdroższego)

    >ciach<

    Może klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 15. Data: 2010-04-17 06:02:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kuba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Może klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

    Też to chciałem napisać. :)

  • 16. Data: 2010-04-17 10:48:22
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 16.4.2010, Netx napisał(a):

    > A jakie konkretnie routery to umożliwiają i jak to się będzie
    > nazywać w menu - to może ściągnę jakieś instrukcje i
    > poczytam?

    Problem w tym, że oryginalny firmware rzadko to umożliwia (widziałem tylko
    w kilku NETGEAR i jakimś D-Link) i trzeba zastosować alternatywne by
    uzyskać taką możliwość.
    Jak już jest to coś ala "Change the TTL value [Enabled/Disabled]"
    ewentualnie z możliwością podania wartości o jaką ma być zmienione.
    Widziałem też "Block TTL change for packs with low TTL".
    Także panuje dowolność w nazewnictwie. ;D
    Można też przez telnet i pogrzebać w iptables. ;D

> [...]
    > - wyjście rozdzielonego Internetu po WIFI oraz RJ45 (switch
    > lub hub 100Mb/s)
    > - filtrowanie po MAC adresach klientów Wifi

    Powyższe będzie miał praktycznie każdy router ("kablowy", nie ADSL -
    zdarzają się hybrydy) jaki kupisz.

    > - regulację mocy nadawania WIFI tzn. aby nie nadawał z
    > największą mocą (są tylko dwie cienkie ściany w poziomie do
    > pokonania)

    Tu już gorzej, ale też jest w większości wyższych modeli.

    > - "nie obniżanie TTL"

    A tu polecam przejrzenie listy wspieranych ruterów przez alternatywne
    firmware jak OpenWRT i klony.

    > Jak z tego wynika chciałbym coś wypasionego z powyższymi
    > funkcjami i innymi przydatnymi o których nie wiem.
    > Udostępnianie dysku USB nie jest potrzebne. Co moglibyście
    > polecić?

    Konkretnie Ci nie polecę bo wypadłem z obiegu jakiś czas temu.
    Ale jak zapytasz na pl.comp.sieci to na pewno dostaniesz konkretną
    odpowiedź - przejrzyj tylko wcześniej archiwum czy przypadkiem niedawno
    ktoś o to nie pytał.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 17. Data: 2010-04-17 10:56:43
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Netx" napisał:

    > W związku z tym mam pytanie czy powyższą operację można tak przeprowadzić
    > aby operator nie zauważył że trzeci komputer został zastąpiony
    > "rozdzielaczem łącza"

    Postaw firewall w routerku, aby ISP nie mógł "podglądać".

    Remek

  • 18. Data: 2010-04-17 13:02:50
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.04.16 18:36, Netx pisze:
    > Mam 3 komputery podłączone do internetu modemem kablowym i hubem.
    > Chciałbym zamiast jednego z komputerów wstawić urządzenie udostępniające
    > internet po WiFi dla:

    Aster ?

> [...]
    > podłączono zamiast jednego komputera 2 telefony komórkowe i dwa
    > komputery? Albo aby operator nie zauważył tego "z automatu"?

    A po co ? Nie znam operatora który byłby w stanie prawnie zabronić
    "rozdzielania" internetu na własne potrzeby (w ramach lokalu).

    --
    Mar

  • 19. Data: 2010-04-17 13:05:47
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.04.16 23:16, Kuba pisze:

    > Może klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

    Drogo.

    Taniej: Ovislink WL1600GL.
    A nawet d-link dir-300.
    Do obu można wgrać alternatywny soft.

    --
    Mar

  • 20. Data: 2010-04-17 14:41:03
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-04-17 15:02, MAR pisze:

    > Aster ?
    Tak

    > A po co ? Nie znam operatora który byłby w stanie prawnie zabronić
    > "rozdzielania" internetu na własne potrzeby (w ramach lokalu).

    Nie chodzi o zabronienie tylko o to że dostawca a właściwie
    ich system automatycznie liczy sobie dodatkowo za każdy
    komputer za modemem (za "ip"). Aczkolwiek jak dam ten
    ruter/access point i klonowanie MAC-adresu to system dostawcy
    nie zauważy że zrobiło się więcej "komputerów" podłączonych
    do Internetu. Może do nich zadzwonię anonimowo z pytaniem czy
    oni to w ogóle kontrolują.