-
21. Data: 2011-07-04 19:38:24
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:iurv7j$5r0$1@news.onet.pl...
>> Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala
>> się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z
>> dpf tak ma. Od nowości.
>>
> No to zdecydowanie *nie* normalne :)
Nie wiem, skąd czerpiesz wiedzę. (Nie kwestionuję tu jej fachowości). Z mojej
wiedzy mondeo z dpf tak właśnie się zachowują.
> Rzeczywiście oleju może przybywać, ale tylko w przypadku wielokrotnego
> przerywania podjętej przez sterownik próby wypalenia filtra.
Wtedy to przybywa bardzo szybko. Miałem i taką sytuację, zanim przeczyściłem
filtr. Potrafił dorobić litr oleju w 500 kilometrów (cykl miejski
krótkodystansowy)
> Wtedy dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra spływa do miski olejowej i powoduje
> rozcieńczenie oleju i wzrost jego poziomu.
> Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie po
> mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często - czasami
> nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju poza przeglądami,
Jakie auto?
> ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.
A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że właśnie
zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym, jak niewielu o
tym w ogóle wie.
--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl
-
22. Data: 2011-07-05 15:14:54
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-07-04 19:38, *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie
>> po mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często
>> - czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju
>> poza przeglądami,
>
> Jakie auto?
Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy
by mi się włączyło wypalanie w mieście.
>
>> ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.
>
> A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
> właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
> jak niewielu o tym w ogóle wie.
Rozpoznanie jest dość łatwe - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na
poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na światłach, lub pod domem. Drugi
objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy
silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie
2000 rpm min.). Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na
osiedlu to po prostu robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.
W trasie z kolei zawsze się staram jechać jakiś odcinek (mam blisko
autostradę :) ) na wysokich obrotach, żeby dokładnie filtr "przedmuchać".
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
23. Data: 2011-07-05 16:41:50
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:iuv2oe$6gn$1@news.onet.pl...
> Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy by mi
> się włączyło wypalanie w mieście.
Nie wiem, jak mają ople, ale kiedyś coś o jakiejś zafirze czytałem, co straszne
problemy z DPF miała, a serwis twierdził, że auto jest OK, tylko kierowca ma za
blisko do pracy.
>> A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
>> właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
>> jak niewielu o tym w ogóle wie.
>
> Rozpoznanie jest dość łatwe
Dla przeciętnego kierowcy? nie żartuj...
> - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na
> światłach, lub pod domem.
Chyba, że ktoś nie ma tej opcji, jak np. wszystkie mondeo mk3. Wiem, że trudno
uwierzyć, ale: tak! Nie ma tam wskazania chwilowego spalania. Tylko średnie.
Poza tym ja np. wolę temperaturę i nie będę jeździł na chwilowym spalaniu tylko
dlatego, żeby poznać procedurę.
> Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy
> silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000
> rpm min.).
W mondeo też się da to zauważyć, ale objaw jest tak dyskretny, że 90% go
przeoczy. Nie mówiąc o tym, że połowa z pozostałych 10% pojedzie do serwisu i
będzie się uskarżać na dziwną pracę silnika.
> Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na osiedlu to po prostu
> robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.
Co dla wypalania nie jest specjalnie znaczące. Powinno się utrzymywać stałą
prędkość obrotową.
Wszystko, co piszesz, to prawda. Jednak nie bierzesz pod uwagę, że znakomita
większość kierowców nie ma o niuansach technicznych pojęcia. I w sumie racja, bo
auto jest do jeżdżenia, a nie do obsługi. Nie mówiąc o całym ekologicznym
absurdzie tego (niestety już przymusowego) rozwiązania.
Tak więc dla przeciętnego kierowcy hasło DPF mówi mniej więcej tyle, co EGR,
ASR, ACC czy ABS. Co najwyżej wie, że takie coś ma. A i to nie zawsze.
--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl
-
24. Data: 2011-08-12 16:12:01
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: Madoniowie <m...@w...go2.pl>
W dniu i godzinie 2011-06-30 18:07, *Madoniowie* napisał(a):
> Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
> wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
> czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
> niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
> Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
> pozbycie się bez efektów ubocznych?)
No to po diagnozach. Wtryski sprawdzone ponownie - OK. Korekcja na
pierwszym wtrysku nie najlepsza, ale w normie. Opory toczenia w normie
(hamulce, łożyska). Kodów błędów brak. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Niestety ciągle lipa. Jeszcze jakieś pomysły?
--
Pozdrawiam, Przemek
http://dag-pol.republika.pl
-
25. Data: 2011-08-12 16:27:10
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
wiadomości news:j23cct$43q$4@mx1.internetia.pl...
>W dniu i godzinie 2011-06-30 18:07, *Madoniowie* napisał(a):
>> Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
>> wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
>> czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
>> niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
>> Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
>> pozbycie się bez efektów ubocznych?)
>
> No to po diagnozach. Wtryski sprawdzone ponownie - OK. Korekcja na
> pierwszym wtrysku nie najlepsza, ale w normie. Opory toczenia w normie
> (hamulce, łożyska). Kodów błędów brak. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
> Niestety ciągle lipa. Jeszcze jakieś pomysły?
>
> --
> Pozdrawiam, Przemek
> http://dag-pol.republika.pl
Ciśnienie doładowania, przepływomierz, czujnik temperatury?
--
Pozdrawiam,
yabba