  • 51. Data: 2021-02-20 11:24:02
    Temat: Re: Podwyżka opłat na A2
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.02.2021 o 02:13, Poldek pisze:

    > Oczywiście w Dojczlandzie autostrady budowali w ochotnicy w czynie
    > społecznym gratis i materiały budowlane były gratisowe i grunty pod
    > autostrady były darmowe i nadal są nic nie warte...

    Początki infrastruktury drogowej i całej otoczki pod obecne niemieckie
    autostrady budowali więźniowie obozów koncentracyjnych.
    Na ile byli ochotnikami i robili to w czynie społecznym, to nie mam pojęcia.

    > Jeżeli jest gratis dla jeżdżących, to znaczy, że całe społeczeństwo -
    > ci, którzy mają samochody i ci co nie mają - robi ściepę na darmowe
    > przejazdy dla biednych kierowców.

    Ponad 60% ceny paliwa, to podatki, a sama akcyza z nich, to jakieś 45%
    łącznych dochodów naszego państwa. Potem w kolejności jest akcyza z
    wyrobów tytoniowych i alkoholu. Więc nie pierdol, że ktoś robi ściepę na
    biednych kierowców.

    > Nie ma nic za darmo, ktoś musi zapłacić. Uczciwie jest, jak płaci ten,
    > który korzysta.

    Takie mamy czasy, że z dróg pośrednio lub bezpośrednio korzystają
    wszyscy. Nawet babcia Tosia, która nigdy prawa jazdy nie miała, a leki
    na demencję kupuje w pobliskiej aptece.

  • 52. Data: 2021-02-20 11:30:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.02.2021 o 20:18, Poldek pisze:

    > Chleb do sklepów przywozili na długo przed pierwszym samochodem, nie
    > wspominając o pierwszej autostradzie.

    Nikt przed erą automobilizmu nie przywoził chleba dalej niż z sąsiedniej
    wioski.

    > Przy okazji - autostrady to jest pomysł hitlerowski.

    A to akurat gówno prawda. Pierwsza autostrada powstała we Włoszech i to
    w czasach gdy Hitler siedział w więzieniu i pisał swoje wiekopomne dzieło.

  • 53. Data: 2021-02-20 12:48:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello adam,

    Friday, February 19, 2021, 6:36:58 PM, you wrote:

    > Co? Roczna winietka to koszt to nieco ponad 400 zł. Jak się czujesz
    > ogolonym to jeździj po A2.

    Pojedź do Szwajcarii na Sylwestra i zapłać za dwie roczne winietki i
    nie czuj się ogolony.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2021-02-20 14:27:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    >>> turyści. I system jest zrobiony tak, żeby ich dokładnie i do zera

    > Pojedź do Szwajcarii na Sylwestra i zapłać za dwie roczne winietki i
    > nie czuj się ogolony.

    Kulą w płot.

    Szwajcarska winietka jest ważna 14 miesięcy, przykładowo od 1 grudnia
    2020 do 31 stycznia 2022.

    Możesz dwa razy pojechać na Sylwestra na jednej winietce.

    MJ

  • 55. Data: 2021-02-20 17:27:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-02-20 o 11:30, nadir pisze:

    > Nikt przed erą automobilizmu nie przywoził chleba dalej niż z sąsiedniej
    > wioski.

    Pomysł, żeby wozić chleb i wszystko inne na tysiące kilometrów w te i we
    wte jest tak samo absurdalny, jak młotoryzacja wszstkiego.

    > A to akurat gówno prawda. Pierwsza autostrada powstała we Włoszech i to
    > w czasach gdy Hitler siedział w więzieniu i pisał swoje wiekopomne dzieło.

    "Pierwszy system autostrad powstał w Niemczech. Jego budowa stała się
    jednym z haseł wyborczych Adolfa Hitlera, więc po dojściu NSDAP do
    władzy (1933) doczekała się szybkiej realizacji. W założeniach plan miał
    trzy cele: likwidację bezrobocia, stymulację produkcji samochodów,
    względy typowo militarne. "

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada

    https://www.newsweek.pl/wiedza/historia/henry-ford-i
    -wspolpraca-z-nazistami-podczas-ii-wojny-swiatowej/2
    rly8v4

  • 56. Data: 2021-02-20 21:24:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.02.2021 o 17:27, Poldek pisze:

    > Pomysł, żeby wozić chleb i wszystko inne na tysiące kilometrów w te i we
    > wte jest tak samo absurdalny

    No i co ja poradzę, że jest/został zrealizowany.

    > jak młotoryzacja wszstkiego.

    No póki co jeszcze wszystkiego nie zmotoryzowano.

> [...]
    > władzy (1933) doczekała się szybkiej realizacji. W założeniach plan miał
    > trzy cele: likwidację bezrobocia, stymulację produkcji samochodów,

    Pod tym samym linkiem, masz jak byk:
    "Pierwsza autostrada publiczna - Autostrada dei Laghi (pol. Autostrada
    Jeziorowa) powstała w latach 1922-1924 we Włoszech, a łączyła Mediolan z
    Como i Varese (obecne autostrady A8 i A9). Oddana do użytku 21 września
    1924 miała ułatwić dojazd do dwóch znanych alpejskich akwenów: jeziora
    Como i jeziora Maggiore. Jej projektantem był Piero Puricelli, który w
    kolejnych latach promował rozwój tego typu dróg w różnych państwach Europy."

  • 57. Data: 2021-02-22 01:03:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2021 17:27:23 +0100, Poldek napisał(a):

    > Pomysł, żeby wozić chleb i wszystko inne na tysiące kilometrów w te i we
    > wte jest tak samo absurdalny, jak młotoryzacja wszstkiego.

    Ale banany i pomarancze smakuja ?

> [...]
    > władzy (1933) doczekała się szybkiej realizacji. W założeniach plan miał
    > trzy cele: likwidację bezrobocia, stymulację produkcji samochodów,

    Ale "Autostrada" to po wlosku :-)

    J.

  • 58. Data: 2021-02-22 01:16:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 20:18:48 +0100, Poldek napisał(a):

    > Chleb do sklepów przywozili na długo przed pierwszym samochodem, nie
    > wspominając o pierwszej autostradzie.

    Ale drogi do tego tez byly potrzebne.

    > Przy okazji - autostrady to jest pomysł hitlerowski. Masowa młotoryzacja
    > wszystkiego, to był pomysł Hitlera, którego wsparł jego wielki fan,
    > Herny Ford, który rozbił świetne interesy z Hitlerem jeszcze długo po
    > rozpoczęciu wojny.

    A nie odwrotnie? Ford juz zmotoryzowal USA, potem czas na Europe ...

    J.

  • 59. Data: 2021-02-22 21:15:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-02-22 o 01:16, J.F. pisze:

    > Ale drogi do tego tez byly potrzebne.

    > A nie odwrotnie? Ford juz zmotoryzowal USA, potem czas na Europe ...

    Autostrady w USA zaczął budować prezydent Eisenhower w latach 50-tych
    pod wpływem tego, co amerykanie podpatrzyli w okupowanych Niemczech.
    W tym czasie grupa korporacji motoryzacyjnych i paliwowych zajęła się
    niszczeniem rozbudowanej w owych czasach sieci tramwajowej w USA, żeby
    nie dało się nigdzie dojechać bez samochodu.

  • 60. Data: 2021-02-22 21:20:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-02-20 o 11:24, nadir pisze:

> [...]
    > łącznych dochodów naszego państwa. Potem w kolejności jest akcyza z
    > wyrobów tytoniowych i alkoholu. Więc nie pierdol, że ktoś robi ściepę na

    A i tak z budżetu państwa - z podatków PIT, CIT, VAT akcyzy od alkoholu
    itp. idą co roku miliardy na drogi.

    > Takie mamy czasy, że z dróg pośrednio lub bezpośrednio korzystają
    > wszyscy. Nawet babcia Tosia, która nigdy prawa jazdy nie miała, a leki
    > na demencję kupuje w pobliskiej aptece.

    Problemy ze zdrowiem ma dzięki długotrwałemu przebywaniu w środowisku
    zanieczyszczonym hałasem i spalinami. A jej wnuczki mają krzywe
    kręgosłupy, bo spędzają całe życie w domach przed ekranami, gdyż dzieci
    nie bawią się w dzisiejszych czasach na dworze, bo wszędzie zapierdalają
    jakieś samochody, całe otoczenie jest zasrane poustawianymi samochodami,
    wszędzie jest hałas i smród spalin.