eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPodwyżka opłat na A2 › Re: Podwyżka opłat na A2
  • Data: 2021-02-17 09:45:59
    Temat: Re: Podwyżka opłat na A2
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2021-02-16 o 19:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:602c06f0$0$507$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-02-16 o 15:43, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    >
    >>>> No i druga sprawa - jak ktoś regularnie jeździ w kierunku Niemiec to
    >>>> też się cieszy? Co ciekawe mamy inne płatne autostrady - czy są
    >>>> dotowane, skoro są tańsze?
    >>
    >>> Trudno powiedziec.
    >>
    >>> Np A4 Wroclaw-Gliwice, "panstwowa", cena 10gr/km, i juz tam PiS
    >>> mowil, ze to jest cena promocyjna, i ze bedzie docelowe 20gr/km, ale
    >>> chyba Unia postraszyla i nie bedzie, przynajmniej na razie.
    >>
    >>> Biorac pod uwage, ze u nas koszt autostrady byl ponad 10mln$/km,
    >>> 40 mln zl/30 lat = 3600 zl/dobe = 152 zl/h za km.
    >>
    >>> A samochodow jezdzi ... cos 3000/h, ale to w szczycie, wiec te
    >>> 10gr/km moze byc dobra cena ... bo jeszcze utrzymanie, remonty itp.
    >>
    >>> Tyle ze  w paliwie ciagle jest akcyza i inne podatki, wiec nie tylko
    >>> na bramkach panstwowe autostrady zarabiaja.
    >>> A prywatne tylko.
    >>
    >
    >> Nawet jeśli będzie 20 gr za kilometr to nadal daleko do 48 gr za
    >> kilometr...
    >
    > ale zawsze podwyzka. Uzazadniona, czy nie uzasadniona ?
    >
    > No i panstwo ma podatki z paliwa, a Kulczyk nie ...
    >
    > J.
    >
    Tu masz rację. Tyle, że mając już wybudowaną drogę koszt jej utrzymania
    to w chyba większej części koszty osobowe. A u nas pensje jeszcze
    malutkie w porównaniu z zachodnimi...
    Co ciekawe - koszt na A4 między Krakowem a Katowicami to 39 gr, a więc
    też nie 48. To 23% różnicy. Sporo.
    Moim zdaniem prywatne autostrady powinny być budowane tak, aby w żadnym
    razie nie pokrywały się z jakąkolwiek istniejącą drogą. Prywaciarzę
    niech budują w nowym śladzie. Stalexport przejął już wybudowaną drogę, a
    drogi równoległe są tam zdecydowanie bardziej kręte. Wtedy widziałbym
    uzasadnienie wyższych kosztów. No i ten mechanizm wyrównywania strat w
    taki sposób, że taka droga zawsze jest na plusie to jakaś kpina z
    wolnego rynku. De facto płacimy zatem raz jadąc drogą i drugi raz z
    naszych podatków, jeśli ruch jest mniejszy od zakładanego.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: