    From: Korban <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Podwyzka cen Canon i Nikon
    Date: Thu, 22 Jan 2009 23:34:13 -0800 (PST)

    On 23 Sty, 07:59, j...@a...at wrote:

    > no widzisz  -w POlsce mimo zlotowki wzrosly w ostatnich dwoch latach
    > ceny  i to miejscami b , znacznie.
    > zlotowka wiec nie gwarantuje  stalosci cen - zadna waluta nie
    > gwarantuje.
    > Skoro ceny wzrosly mimo obowiazujacej zlotowki  to uzywanie
    > arumenetu ,  ze nie nalezy wymieniac waluty ze zlotowki na euro gdyz
    > ceny beda rosly jest nonsensem.  Jest grupa cwaniakow i to ustawionych
    > dosyc wysoko , ktorzy robia kokosy na roznicach kursowych - oni sa
    > zainteresowani sianiem strachu.
    >
    > Jest to doklanie takie samo straszenie jak przed wejsciem do uni.
> [...]

    Fakt, dzięki wejściu do UE spadło bezrobocie, ale to na skutek
    zwiększonej emigracji zarobkowej, a nie działań rządu (niestety).
    Teraz gdy nastąpił kryzys i praca w Irlandii czy UK stała się mniej
    opłacalna, ludzie wracają do Polski, czyli znowu wzrosła liczba
    poszukujących pracy. Jak widać wejście do UE niczego nie rozwiązało.
    Jeżeli państwo samo nie zadba o swoje interesy to UE nam w niczym nie
    pomoże, raczej będzie lobbować na rzecz przedsiębiorstw ze "starej
    Unii" ze szkodą dla nas (i tak się dzieje). Zresztą dla mnie to nie
    jest tylko kwestia finansów, ale również kraju w którym żyję i tego
    kim się czuję. Ale to już jest cholernie nie na temat grupy (sumie sam
    zacząłem :)).

    A co do aparatów. Aparat z kitem kupiłem pod koniec zeszłego roku, do
    tego na początku tego roku zafundowałem sobie obiektyw sigmy. Niestety
    jakiś Japończyk w fabryce wymaćkał jedną z wewnętrznych soczewek i
    teraz obiektyw jedzie do serwisu. Skok cen sprzętu foto akurat mnie
    tak nie boli, nie kupuję tego codziennie, nawet co miesiąc. A jak już
    kupię to będzie mi to służyć lata, więc cenami tych zabawek tak bardzo
    bym się nie przejmował. No chyba, że ktoś za długo się zastanawiał i
    nie zdążył.

    pozdrawiam