  • 21. Data: 2016-11-28 12:16:36
    Temat: Re: Podwyżka OC - rekord?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-28 o 11:40, r...@k...pl pisze:
    > Mon, 28 Nov 2016 10:52:56 +0100, w
    > <583bfe7a$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    > Trafiłem ostatnio na takie wyliczenie w necie -- nie wiem czy jest prawdzwie,
    > ale nie mam czasu posprawdzać, więc poddaje po osąd grupie.
    >
    > W ciągu ost. 4 lat TU miały na OC stratę łączną 4 mld zł (czyli jakiś 1mld
    > rocznie).
    > Przy zarejestrowanych 20mln aut tę stratę powinna zrekompensować podwyżka OC o
    > 27 (czy 37zł - nie pamiętam).
    >
    > Jest chyba więcej :)

    Prosta matematyka pozwala określić, że zrekompensowanie miliarda strat
    przy 20 mln samochodów to podwyżka składki rocznej o 50zł (co i tak
    wygenerowałoby kolejne straty w przyszłości), więc już z tego samego
    faktu wynika, że to twoje wyliczenie, to jakiś biullshit, a tym sam
    jesteś człowiekiem, który czyta wszystko bezrefleksyjnie, nie zadając
    sobie nawet minimalnego trudu na zastanowienie się...

    Po drugie - samochodów nie ma 20 mln:

    "W związku z tym, IBRM Samar przeprowadził własne badania szacunkowe. W
    oparciu o dane CEPiK stworzono listę pojazdów, na której znalazły się
    tylko auta z ubezpieczeniem OC wykupionym przynajmniej jeden raz od 2007
    roku. Rezultat? Okazało się, że takich samochodów osobowych jest niecałe
    15 mln, a ich średnia wiek wynosi nieco ponad 14 lat. Tymczasem
    oficjalne dane CEPiK mówią, że w naszym kraju zarejestrowanych jest 19,3
    mln samochodów."

    http://www.motofakty.pl/artykul/ile-aut-jezdzi-po-po
    lskich-drogach.html

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-11-28 12:30:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 28 Nov 2016 12:16:36 +0100, w <o1h3mn$n1l$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > 15 mln, a ich średnia wiek wynosi nieco ponad 14 lat. Tymczasem
    > oficjalne dane CEPiK mówią, że w naszym kraju zarejestrowanych jest 19,3

    Dlatego poddałem pod osąd grupie, zaznaczając że nie weryfikowałem -- kłopoty z
    czytaniem?

    Strata techniczna to ok. 1,02mld rocznie.
    Polisy sprzedano za 8,2mld, a wypłacono 6,8mld odszkodowań.
    To jak z zysku 1,4mld zrobiono 1mld zł strat?
    Ano wydatki związane z wypłatą odszkodowań to ponad 2mld zł.

    Biorąc to pod uwagę podwyżki powinny wynieść ok. 12% (aby z 8,2mld przychodu
    zrobić 9,2mld).

    Jakoś moje 100% nie chce być blisko 12%.

  • 23. Data: 2016-11-28 12:34:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-28 o 12:30, r...@k...pl pisze:

    > Dlatego poddałem pod osąd grupie, zaznaczając że nie weryfikowałem -- kłopoty z
    > czytaniem?

    Ależ nie, ale co można myśleć o człowieku, który czytając o tym, że
    2+2=5, będzie się chciał tym dzielić na grupie, zamiast wykonać
    elementarną ocenę?

    > Jakoś moje 100% nie chce być blisko 12%.

    Weź pod uwagę, że wysokości wypłacanych odszkodowań są w zwiększającym
    się trendzie i składki to muszą uwzględniać. Ponadto ubezpieczyciel ma
    za zadanie zarabiać, a nie cieszyć się, że się zbilansują składki z
    odszkodowaniami.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2016-11-28 12:39:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Prosta matematyka pozwala określić, że zrekompensowanie miliarda
    >strat przy 20 mln samochodów to podwyżka składki rocznej o 50zł (co i
    >tak

    No owszem - cos Radkowi kalkulator sie popsul.

    Jesli wierzyc w te 4 mld (ciekawe czy zawieraja koszty reklam), to by
    wychodzilo ok 200 zl na auto ... i jakos tak wychodzi z tych podwyzek
    :-)

> [...]
    >Tymczasem oficjalne dane CEPiK mówią, że w naszym kraju
    >zarejestrowanych jest 19,3 mln samochodów."

    Artykul z 2014 ... bo juz roczny raport wypadkow opublikowany w maju
    2016, mowi, ze w 2014 bylo zarejestrowanych 26 mln pojazdow.
    20 mln osobowych, 3 mln ciezarowych, 1.1 mln motocykli.
    A w 2013 bylo ich 25.6 mln (w tym 19.39 mln osobowych).

    Ta liczba zarejestrowanych zawsze mi sie wydawala podejrzana, ciekawe
    co z reszta - ok 5 mln pojazdow juz nie ma, bo zostaly rozebrane i
    niezgloszone ?
    M.in z braku OC niezgloszone ?

    Z kolei metodologia z w/w artykulu uwzglednia takze auta oficjalnie
    zezlomowane ... no i ciekawe - grupowali po VIN, czy po numerze
    rejestracyjnym ...
    Cos mi tez smierdzi ten sredni wiek - skoro jezdza po kraju nowsze
    pojazdy, to musza tez jezdzic starsze od sredniej.
    To gdzie te 20 letnie zlomy na ulicach ? A tym razem mowa o pojazdach,
    ktore maja OC, wiec chyba jezdza.

    No chyba, ze jeszcze inaczej - znalezli auto z polisa z 2007r, auto
    dawno na zlomie, ale w statystyce sie liczy jako np juz 25 letnie ...

    J.

  • 25. Data: 2016-11-28 13:00:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 28 Nov 2016 12:34:43 +0100, w <o1h4ok$nru$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Ależ nie, ale co można myśleć o człowieku, który czytając o tym, że
    > 2+2=5, będzie się chciał tym dzielić na grupie, zamiast wykonać
    > elementarną ocenę?

    Cóż sądzić o człowieku, który nie zauważa, iż właśnie pisałem, że nie
    weryfikowałem czy 2 na pewno jest 2?

> [...]
    > się trendzie i składki to muszą uwzględniać. Ponadto ubezpieczyciel ma
    > za zadanie zarabiać, a nie cieszyć się, że się zbilansują składki z

    To, że nie zmaleją wypłaty, to ja wiem. Ale też wątpię, że tak nagle skokowo
    przyrosną.

  • 27. Data: 2016-11-28 13:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > 30% razy 5 ... powod do leciutkiej paniki

    Ano własnie, to sie robią spore kwoty zwłaszcza ze mowia ze to dopiero
    poczatek podwyzek.

    > Byc moze zawazyla ta jedna szkoda na innym aucie.
    > I w tym momencie twoje zalozenie moze byc zle :-)

    Te auta nie maja ze soba nic wspolnego wiec na pewno nie.
    rózni własciciele ;-)

    > Dostalem i ja propozycje z Proamy - bylo 1200, jest 1400.
    > Z tym, ze to jest OC+AC, wiec samo oc moglo podrozec o 200 zl.
    > Z powiedzmy 600 na 800 ... no, 30%.
    >
    > Co ciekawe - auto jest w/g nich warte ciut wiecej niz rok temu, wiec
    > ciekaw jestem - skutek spadku wartosci zlotowki, czy i tu chca mnie
    > oskubac.
    >
    > Druga propozycja z Avivy - z 530 skoczylo na 792. Chyba im wypowiem, w
    > imie, **, zasad :-)

    Maja zniwa, to sie takimi klientami nie przejmuja.
    Dostali błogosławienstwo na zmowe cenowa to wiedza, ze i tak zarobią.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 26. Data: 2016-11-28 13:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

> [...]
    > 1mld rocznie).
    > Przy zarejestrowanych 20mln aut tę stratę powinna zrekompensować
    > podwyżka OC o 27 (czy 37zł - nie pamiętam).

    Dziwisz się? Zmowa cenowa w majestacie prawa - to jest to!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 28. Data: 2016-11-28 13:02:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 28 Nov 2016 12:39:11 +0100, w
    <583c1760$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No owszem - cos Radkowi kalkulator sie popsul.

    Się nie popsuł -- straty w poprzednich latach były niższe i te 4mld pokrywałoby
    więcej niż 4 lata.

  • 29. Data: 2016-11-28 13:13:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    0.0.1...
    > Użytkownik Scobowski s...@t...pl ...
    >
    > 30% razy 5 ... powod do leciutkiej paniki

    no masz. 150% podwyżki :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 30. Data: 2016-11-28 13:19:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości
    Mon, 28 Nov 2016 12:39:11 +0100, w "J.F."
> [...]

    A przepraszam, faktycznie nie doczytalem, ze to 4 mld w 4 lata, czyli
    ok 1mld rocznie.
    To przy 26 mld pojazdow zaczyna byc ok 37 zl ...

    Ale ... ceny przez 3 z tych 4 lat rosly znikomo, to moze jednak
    potrzebna jest wieksza podwyzka.

    Szczegolnie, ze i sytuacja prawna sie klaruje, i coraz wyzsze te
    odszkodowania ..

    J.