  • 31. Data: 2016-11-28 13:28:15
    Temat: Re: Podwyżka OC - rekord?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsA6CE82332A329budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > 30% razy 5 ... powod do leciutkiej paniki
    >
    >Ano własnie, to sie robią spore kwoty zwłaszcza ze mowia ze to
    >dopiero
    >poczatek podwyzek.

    Czy takie spore ... skoro kolega ma 5 samochodow, to zakladam, ze go
    stac i nawet takie 300zl podwyzki na jednym go nie zaskoczy.

    No chyba, ze bedzie jak u Ciebie - jedna stluczka i 1500zl podwyzki na
    kazdym :-)

    >Te auta nie maja ze soba nic wspolnego wiec na pewno nie.
    >rózni własciciele ;-)

    A sprawcy ?

    >Maja zniwa, to sie takimi klientami nie przejmuja.
    >Dostali błogosławienstwo na zmowe cenowa to wiedza, ze i tak zarobią.

    Mozliwe, ze celowo propaguja plotke "wszyscy podnosza" i zniechecaja
    do szukania.
    Tylko jak widzisz - u mnie w Proama podwyzka moze nie symboliczna, ale
    daleka od Twojej.

    Cos sie musialo stac ... jesli nie szkoda, to moze jakias zmiana
    kategorii.

    300zl to IMO bardzo malo jak na OC, gdzies chyba na zadupiu
    rejestrowales - moze sie okazalo, ze szkodowe bardzo.
    Ale i tak cos za duza podwyzka - moze zadzwon i zapytaj o co chodzi ?

    J.

  • 32. Data: 2016-11-28 13:39:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    [...]
    >Dlatego poddałem pod osąd grupie, zaznaczając że nie weryfikowałem --
    >kłopoty z
    >czytaniem?

    Czasem warto i samemu cos przeliczyc ... choc przyznaje, ze blisko.

    >Strata techniczna to ok. 1,02mld rocznie.
    >Polisy sprzedano za 8,2mld, a wypłacono 6,8mld odszkodowań.
    >To jak z zysku 1,4mld zrobiono 1mld zł strat?
    >Ano wydatki związane z wypłatą odszkodowań to ponad 2mld zł.

    A nie ze sprzedaza polis ?
    Agenci pensje maja, premie od sprzedazy, brookerzy tez nie pracuja za
    darmo.
    No i reklamy w TV nie sa za darmo ..

    >Biorąc to pod uwagę podwyżki powinny wynieść ok. 12% (aby z 8,2mld
    >przychodu
    >zrobić 9,2mld).
    >Jakoś moje 100% nie chce być blisko 12%.

    Ale zysk powinien byc, wiec podwyzka o 20% wydaje sie uzasadniona.
    A teraz jeszcze mamy podatek bankowy i ubezpieczeniowy - to kolejne
    pare % ...

    J.

  • 33. Data: 2016-11-28 13:40:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 13:00:44 UTC+1 użytkownik r...@k...pl
    napisał:

    > To, że nie zmaleją wypłaty, to ja wiem. Ale też wątpię, że tak nagle >skokowo
    przyrosną.
    Przyrosną
    Coraz więcej szkód rodacy robią za granicami a tam średnia kwota szkody wychodzi
    drożej
    No i popatrz jak w ostatnich chyba 1-2 latach jak grzyby po deszczu namnożyło się
    "kancelarii" specjalizujących się w odszkodowaniach. Szukają osób które szkodę miały
    rozliczoną nawet 7(?) lat temu i domagają się zwiększenia kwoty wypłaty. Bardzo
    często wygrywają takie sprawy i ubezpieczyciele dopłacają z odsetkami zapewne

  • 34. Data: 2016-11-28 13:42:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 13:01:01 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Maja zniwa, to sie takimi klientami nie przejmuja.
    > Dostali błogosławienstwo na zmowe cenowa to wiedza, ze i tak zarobią.
    Chyba nawet dostali nakaz od KNfu urealnienia składek

  • 35. Data: 2016-11-28 14:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Strata techniczna to ok. 1,02mld rocznie.
    > Polisy sprzedano za 8,2mld, a wypłacono 6,8mld odszkodowań.
    > To jak z zysku 1,4mld zrobiono 1mld zł strat?

    Niezle, czyli koszty funkcjonowania to ponad 30%?
    Wow, no to nic dziwnego ze taka strata...
    To teraz podwyzki dla wszystkich, znowu strata 1mld i znowu podwyzki w
    przyszłym roku.

    Do czego to doszło - zmowa cenowa w białych rekawiczkach...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 36. Data: 2016-11-28 14:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No owszem - cos Radkowi kalkulator sie popsul.
    >
    > Jesli wierzyc w te 4 mld (ciekawe czy zawieraja koszty reklam), to by
    > wychodzilo ok 200 zl na auto ... i jakos tak wychodzi z tych podwyzek
    >:-)

    Czyli za rok beda mieli 4mld zysku? Sympatycznie...
    Ale pewnie wiecej bo mowia ze do poczatek podwyzek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 37. Data: 2016-11-28 14:13:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    >Niezle, czyli koszty funkcjonowania to ponad 30%?
    >Wow, no to nic dziwnego ze taka strata...

    Czy jest sie co dziwic ... dobry agent za darmo nie pracuje, brooker
    tez nie,
    a i rzeczoznawca nie ... no i programista tez nie ...

    J.

  • 38. Data: 2016-11-28 16:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Czy jest sie co dziwic ... dobry agent za darmo nie pracuje, brooker
    > tez nie,
    > a i rzeczoznawca nie ... no i programista tez nie ...

    Powiem wiecej - skoro firma nie moze przynosic strat bo wtedy cene podnosi
    sie urzedowo to nie ma tez cisnienia na to zeby ciąć koszty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 40. Data: 2016-11-28 16:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Czy takie spore ... skoro kolega ma 5 samochodow, to zakladam, ze go
    > stac i nawet takie 300zl podwyzki na jednym go nie zaskoczy.

    A cóż to za argument?
    Podwyżki sa dlatego ze nas stac?
    Hm...

    > No chyba, ze bedzie jak u Ciebie - jedna stluczka i 1500zl podwyzki na
    > kazdym :-)

    Bo to tez jest absurdalne, ze stłuczka na jednym aucie a wpływa na na
    wszystkie.

    > A sprawcy ?

    A sprawcy co?
    Sprawcy czego?
    Pytasz czy sprawca stłuczki w moim aucie jest właścicelem tego drugiego
    auta?
    Nie jest, 0 powiazania.

    Ale pytanie jest ciekawe - czy jak ktos jedzie czyims autem i ma słuczke to
    ta stłuczka wpływa na składke właściciela samochodu jak i sprawcy?

> [...]
    > daleka od Twojej.
    >
    > Cos sie musialo stac ... jesli nie szkoda, to moze jakias zmiana

    Mysle, ze kultura wymagałaby po prostu wytłumaczenia tego w piśmie.
    Ale to tylko moje idealistyczne podejscie do obsługi klienta.

    > 300zl to IMO bardzo malo jak na OC, gdzies chyba na zadupiu
    > rejestrowales - moze sie okazalo, ze szkodowe bardzo.

    Tak, na zadupiu... Poznań to takie zadupie w wielkopolsce.

    > Ale i tak cos za duza podwyzka - moze zadzwon i zapytaj o co chodzi ?

    IMO nalezy sie troche szanowac - nie chca klienta to sie pozegnamy i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 39. Data: 2016-11-28 16:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Chyba nawet dostali nakaz od KNfu urealnienia składek

    No to przeciez mowie ze błogosławieństwo na zmowe cenowa!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.