  • 71. Data: 2012-07-16 23:38:44
    Temat: Re: Podwyżka mandatów drogowych.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > W Niemczech jest ponizej 4000 ofiar smiertelnych, czyli podobnie jak u
    > nas. A ludzi tam ze 3 razy wiecej, samochodow jeszcze wiecej i srednie
    > przebiegi smiem twierdzic ze jednak wyzsze niz u nas (ale to nie
    > dlatego ze tam kazdy 30 tys przejezdza).
    >
    > W UK jest ok 2000 ofiar, a ludzi tam jednak 60 mln.

    bedziemy udawać, że bezpieczenstwo ruchu nie ma nic wspólnego z poruszaniem
    się bo bezkolizyjnych drogach, autostradach w szczególności?

  • 72. Data: 2012-07-16 23:38:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PK k...@n...pl ...

    > Zamiast się ciekawić, sprawdź :). Z samochodokilometrem może być
    > problem, ale darmowych danych w internecie nie brakuje. Moim ulubionym
    > źródłem jest UNECE:
    > http://tiny.pl/h4p5z
    >
    > Przykład. We Francji jest mniej więcej 2 razy więcej jeżdżacych
    > pojazdów niż w Polsce. Mają jedne z najostrzejszych kar za wykroczenia
    > drogowe na świecie (choć nie tak skrajne jak w Skandynawii czy
    > Szwajcarii).
    >
    > Zabitych w terenie zabudowanym mają około 2-krotnie mniej niż my.

    z ciekawości - to jest bezkrytyczność czy demagogia?

  • 73. Data: 2012-07-16 23:56:37
    Temat: Re: Podwy?ka mandat?w drogowych.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 16.07.2012 anacron <a...@a...pl> napisał/a:

    > Np. wjazd do Skierniewic od strony Rawy Mazowieckiej. W zeszłym roku nie
    > przyjąłem mandatu tam o 4 nad ranem, bo znaku prawie nie było widać i
    > sprawę w sądzie wygrałem.

    Ja tą drogą regularnie jeżdżę. W zeszłym roku ten znak było bardzo
    dobrze widać.

    > Tak o 4 w nocy, na drodze na której o tej
    > porze nie widziałem żadnego innego samochodu stali za krzakami i czekali
    > na jelenia.

    Bardzo często tam stoją.

    > Jechałem tam ostatnio jakiś miesiąc temu i teraz znak już
    > bardzo ładnie widać, ale nadal za nim jest kilka kilometrów lasu i znów
    > w tym lesie stał sobie policjant z Iskrą.

    Lasu to tam jest kilkaset metrów (i na tych kilkuset metrach jest teren
    niezabudowany) Wcześniej i później są chałupy, piesi i wyjazdy z
    posesji.

    > Ot idealne miejsce, aby
    > zapłacić te 1000 zł za poruszanie się z prędkością 100km/h w terenie
    > zabudowanym (drzewami).

    100km/h jest zabronione nawet w niezabudowanym.

    > Mam wymieniać dalej? :) Takich miejsc to ja znam dużo więcej.

    Dawaj, może trafisz jakieś miejsce, którego nikt nie zna.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 74. Data: 2012-07-17 00:04:31
    Temat: Re: Podwy?ka mandatów drogowych.
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 16.07.2012 23:34, Budzik pisze:
    > Użytkownik PK k...@n...pl ...

    > da się, tylko, że:
    > - kto ma na to czas?
    > - kto ma tyle cierpliwości?
    czy wyobrażasz sobie życie bez auta? Normalnie tak, z buta wszędzie?
    > - jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, że koncentracja mi
    > spada i najczęsciej wtedy dostaję mandat przez przypadek...
    W 100% Cię rozumiem. Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, że może jako
    kierowca rajdowy byłbyś mistrzem, ale jako użytkownik naszych dróg, nie
    bardzo się spełniasz? Może na rowerze spróbuj
    > - policja poluje na ciebie zamiast dbać o twoje bezpieczeństwo.
    w 100% się zgadza. Zróbmy im na złość i Wszyscy jeździjmy zgodnie z
    przepisami. słyszałem że są takie miejsca gdzie się da. Za Odrą podobno.
    Dawno nie byłem, nie wiem.

    ToMasz

  • 75. Data: 2012-07-17 00:08:37
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Ja tą drogą regularnie jeżdżę. W zeszłym roku ten znak było bardzo
    > dobrze widać.

    Sąd był innego zdania. Jak znajdę na dysku zdjęcie zrobione 30 min po
    pomiarze to je wrzucę.

    > Bardzo często tam stoją.

    Po co? Od roku bywam na tej drodze dwa razy w tygodniu, zazwyczaj nocą,
    zazwyczaj nie widzę ani jednego samochodu, lub kilka. Nigdy nie
    widziałem tam pieszego w porach, kiedy tamtędy jadę. Więc po co?

    > Lasu to tam jest kilkaset metrów (i na tych kilkuset metrach jest teren
    > niezabudowany) Wcześniej i później są chałupy, piesi i wyjazdy z
    > posesji.

    Mówimy chyba nie o tym samym odcinku, wrzucę nagranie z VR to się wtedy
    ustosunkujesz.

    90 + 10 tolerancji. Wiec jak nie jest?

  • 76. Data: 2012-07-17 00:10:20
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 23:29, J.F. pisze:

    > A tam co - maja stabilizowane gniazdka zapalniczek ?

    Nie używają Rapidów i nie używają Iskier. W przypadku FR jest fotka, z
    której da się określić kąt pomiaru oraz czy pojazd był jedynym w zasięgu
    urządzenia.

  • 77. Data: 2012-07-17 00:11:52
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 23:38, Budzik pisze:
    > z ciekawości - to jest bezkrytyczność czy demagogia?

    Bezkrytyczność. Moim skromnym zdaniem.

  • 78. Data: 2012-07-17 00:14:38
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 16.07.2012 23:34, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Ale jak to porówywać?
    > Trochę jezdziłem ostatnio po Europie.
    > Niemcy - wjezdzam i jade 1.000 km autostrada.
    > Włochy - drogie autostrady ale jednak wszedzie autostrada, obwodnica
    > Mediolanu - 4-5 pasów...
    > Francja - wszedzie poruszasz się autostradami.
    >
    > Jak to porównać z naszą rzeczywistością?
    w każdym liście nawijasz o drogach w Polsce. Czy zastanowiłeś się
    dlaczego u nas jest tak jak jest? Czy myślisz że politycy nie wiedzą jak
    porozwiązywać nasze - w tym z drogami - problemy? Oczywiście że wiedzą,
    do tego wystarczy móżdżek nie leniwego licealisty+ kalkulator. problem
    jest w tym, że tego się nieda zrobić bez poparcia społecznego, a tego
    poparcia niema. niema bo nieroby musiałby iść do pracy, chorzy leczyć
    się swoje pieniądze, a emeryci żyć za to co odłożyli. Ilu polaków na to
    zarabia? 20%? trochę za małe poparcie.....

    ToMasz

  • 79. Data: 2012-07-17 00:14:49
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 23:09, PK pisze:

    > Zamiast się ciekawić, sprawdź :). Z samochodokilometrem może być
    > problem, ale darmowych danych w internecie nie brakuje. Moim ulubionym
    > źródłem jest UNECE:
    > http://tiny.pl/h4p5z

    Ot przykład po Słowacji robię mniej więcej połowę tego co po Polsce i
    policmajstrów z suszarkami widuję tam sporadycznie. W zeszłym tygodniu
    po Słowacji zrobiłem około 700 km i nie widziałem żadnego. Jak
    przekroczyłem granicę na odcinku niespełna 500km widziałem co najmniej
    10 patroli z radarami. Teraz pod powyższy obrazek podstaw dane ze swojej
    ulubionej strony i wyciągnij wnioski.

  • 80. Data: 2012-07-17 00:18:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-17 00:14, ToMasz pisze:
> [...]
    > się swoje pieniądze, a emeryci żyć za to co odłożyli. Ilu polaków na to
    > zarabia? 20%? trochę za małe poparcie.....

    Ale jak zlikwidują socjal to przegrają wybory, bo tych nierobów jest
    więcej niż tych pracujących. Chcą być przy korycie, muszą utrzymywać
    stan obecny udając, że coś robią...