  • 1. Data: 2014-03-27 00:50:30
    Temat: Podtrzymanie chwilowego przycisku 220V na 5-10 sekund
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jest sobie przycisk uruchamiający elektromagnes 220VAC bramy wejściowej.

    Jest jakieś proste urządzenie (gotowe, do kupienia nie do robienia),
    które po wciśnięciu przycisku podtrzyma obwód zamknięty dla
    elektromagnesu na tyle czasu ile użytkownik trzyma przycisk
    plus dodatkowe 5-10s dodane po jego puszczeniu?

    Najchętniej aby było to małe i można było schować do puszki razem
    z chwilowym przyciskiem...

  • 2. Data: 2014-03-27 01:08:31
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 marca 2014 00:50:30 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >
    > plus dodatkowe 5-10s dodane po jego puszczeniu?
    >

    > Najchętniej aby było to małe i można było schować do puszki razem

    W Rosji kupisz. Przycisk ma przyssawkę i można ustawić czas po którym przyssawka
    puszcza.

  • 3. Data: 2014-03-27 01:19:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Jest sobie przycisk uruchamiający elektromagnes 220VAC bramy wejściowej.

    Elektromagnes?! A fe! To nienowoczesne. Trzeba zrobić Półprzewodnikowy
    Otwieracz Bramy (bo ja wiem, można na przykład przez dziurę w krzemie
    wychodzić).

> [...]
    > elektromagnesu na tyle czasu ile użytkownik trzyma przycisk
    > plus dodatkowe 5-10s dodane po jego puszczeniu?

    Kiedyś w czasie malowania przycisk zafajdał mi się farbą. Działał w
    sposób wyżej opisany. Ale nie wiem czy gdzieś sprzedają już zafajdane.

    > Najchętniej aby było to małe i można było schować do puszki razem
    > z chwilowym przyciskiem...

    U znajowmych niedawno zamontowali nową bramę w kamienicy. Gdy się od
    nich wychodzi, trzeba nadusić przycisk na klatce schodowej, wtedy
    można dojść do bramy odległej o jakieś dziesięć metrów -- jest cały
    czas odblokowana. Nie sądzę, by ktoś to specjalnie jednostkowo tam
    robił. Raczej wygląda mi to na funkcję systemu domofonowego. Zresztą
    sam system otwierania bramy też tam jest ciekawy. Nie ma elektomagnesu
    AC, który robi "bzzzz" i odchyla jakiś rygiel. Wygląda to tak, jakby
    stalowa brama trzymana była przez silny magnes -- przy zamykaniu nie
    słychać, by coś się zatrzaskiwało. Podobnie przy otwieraniu nie słychać
    nic -- tak, jakby magnes był neutralizowany przez elektromagnes. Sam
    zamek jest też nie tam gdzie zwykle, tylko na samej górze trzymetrowych
    wrót. I dioda tam jest, co się zapala gdy blokada jest zdjęta.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2014-03-27 02:18:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kiedyś w czasie malowania przycisk zafajdał mi się farbą. Działał w
    > sposób wyżej opisany. Ale nie wiem czy gdzieś sprzedają już zafajdane.

    L0L!

> [...]
    > czas odblokowana. Nie sądzę, by ktoś to specjalnie jednostkowo tam
    > robił. Raczej wygląda mi to na funkcję systemu domofonowego.

    Właśnie o takie zastosowanie chodzi...
    Z tym, że nie mają rodzice domofonu...

    Trzeba kluczem otworzyć drzwi drewniane, podejść do ogródka
    i kluczem Yeti otworzyć bramkę ogrodzenia, która ma również
    elektromagetyczny zamek wyzwalany z przycisku za drzwiami,
    wewnątrz domu - guzi służy do wpuszczania gości przez bramkę.
    Idealnie byłoby usprawnić wychodzenie z domu właśnie przez
    dodanie opóźnienia wyłączania przycisku do wpuszczania gości
    i używania go dla otwierania bramki ogrodowej dla siebie :-)

    Chyba znalazłem coś takiego jakie mi potrzebne:
    http://www.crouzet.com/documents/pdf_syrelec/q-timer
    s.pdf
    Strona 2 pdfa, "Function C", czyli "delay on break"...
    Wersja ze stałym czasem 20 sekund jest dostępna za $21 USD tu:
    http://www.digikey.com/product-detail/en/QCS20S220AL
    /966-1525-ND/3945440
    Niestety jest to spore: kostka 5x5cm i ponad 3cm grube :-(
    Trzeba będzie wymienić przycisk na coś większego aby się zmieściło.

    Nie wiem czy ktoś wie o istnieniu czegoś mniejszego?

  • 5. Data: 2014-03-27 02:33:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > plus dodatkowe 5-10s dodane po jego puszczeniu?
    >
    > Najchętniej aby było to małe i można było schować do puszki razem

    Tu znalazłem coś innego... i nie wiem jak to ma niby działać, ktoś wie?
    http://www.rakuten.com/prod/diversitech-corporation-
    adb1-adjustable-delay-on-break-timer/262685929.html

    Jak to niby ma podtrzymać zasilanie urządzenia skoro ma tylko dwa
    zaciski i ze schematu na obudowie wynika, że podłącza się to w szereg
    z wyłącznikiem (przyciskiem). Czego ja tu nie rozumiem?

  • 6. Data: 2014-03-27 06:31:15
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-27 02:33, Pszemol pisze:
> [...]
    > zaciski i ze schematu na obudowie wynika, że podłącza się to w szereg
    > z wyłącznikiem (przyciskiem). Czego ja tu nie rozumiem?

    To raczej służy do ograniczania czasu zadziałania elektrozaczepu.
    Ty natomiast potrzebujesz przekaźnika czasowego z funkcją opóźnionego
    wyłączenia.
    Ale istnieje jeszcze inne rozwiązanie o wiele łatwiejsze do wykonania i
    tańsze. Można wymienić elektrozaczep na taki z pamięcią.
    Działa to w taki sposób, że po naciśnięciu i zwolnieniu przycisku, w
    elektrozaczepie przeskakuje specjalna zapadka i jest on otwarty do
    czasu, kiedy ktoś otworzy furtkę i ją ponownie zamknie.

  • 7. Data: 2014-03-27 08:21:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > plus dodatkowe 5-10s dodane po jego puszczeniu?
    >
    > Najchętniej aby było to małe i można było schować do puszki razem

    do puszki sie nie zmiesci ale cos takiego
    http://www.fif.com.pl/produkt/36/528

    b.

  • 8. Data: 2014-03-27 10:01:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Budyń"
    > do puszki sie nie zmiesci ale cos takiego
    > http://www.fif.com.pl/produkt/36/528

    Ale one potrzebują zasilania.

    RObert

  • 9. Data: 2014-03-27 11:01:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
    [..]

    > Właśnie o takie zastosowanie chodzi...
    > Z tym, że nie mają rodzice domofonu...

    A może na pilota? Trochę więcej zabawy ale otwieranie bez wyciągania
    klucza lub podchodzenia do wlącznika ma swoje zalety.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 10. Data: 2014-03-27 11:06:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > plus dodatkowe 5-10s dodane po jego puszczeniu?
    >
    > Najchętniej aby było to małe i można było schować do puszki razem

    http://www.zamel.pl/pl,48,47,przekaznik_czasowy_pcp0
    4.html

    http://www.elektrobock.cz/pl/multifunkcyjny-wy----cz
    nik-czasowy/product.html?id=53

    Nie wczytywałem się dokładnie w specyfikację, więc może będziesz potrzebował
    inne wersje tych urządzeń.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba