-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą
Date: Mon, 28 Jan 2013 15:55:22 +0100
Organization: Squadack
Lines: 42
Message-ID: <5023756388$20130128155522@squadack.com>
References: <5103b14e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<51068844$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-37-109-20-133.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: somewhere.invalid 1359384923 21443 37.109.20.133 (28 Jan 2013 14:55:23 GMT)
X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Jan 2013 14:55:23 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <51068844$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-Priority: 3 (Normal)
X-Authenticated-User: squadack
X-Comment-To: ToMasz
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641407
[ ukryj nagłówki ]Hello ToMasz,
Monday, January 28, 2013, 3:22:07 PM, you wrote:
>> Postawiono mnie przed takim oto problemem: W samochodzie OSP (diesel
>> star 266), z racji specyfiki, używanym sporadycznie, występują cięgłe
>> problemy z akumulatorem, zwłaszcza zimą. Auto stoi w nieogrzewanym
>> garażu, jak wspomniałem, sporadycznie jest odpalane, co zaskutkowało
>> tym, że po wystąpieniu niewielkich mrozów nie można go już odpalić.
>> Wiem, że trzymanie aku na prostowniku nie jest dobrym pomysłem,
>> poszukuję więc lepszego rozwiązania.
>> Znalazłem w sieci taką stronkę:
>> http://bc107.republika.pl/html/akumulator.html
>> w której autor poleca trzymać aku na małym zasilaczu. Czy ktoś z
>> szanownych forumowiczów stosował podobne rozwiązanie? A może możecie
>> polecić coś z własnego doświadczenia?
>> Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
> Dziwne. Normalne auta strażackie są podłączone do sieci 24 godziny cały
> rok. prąd podgrzewa miskę olejową, podładowuje akumulator, a w razie
> spadku ciśnienia włącza się taki malutki kompresorek. W momencie
> "przekręcenia stacyjki" wtyczka jest samoczynnie odrzucana i auto można
> palić i jechać. zrobisz coś takiego sam?
> Jak lubisz się bawić, to zamontuj gniazdo zapalniczki służące do
> ładowania pojazdu - żeby się nie bawić z klemami itp. ZAsilacz zrób z
> transformatora, mostka z 4 diod i żarówki. żarówka ma ograniczać prąd.
> nawet jak zrobisz zwarcie - nic złego się nie stanie. układ prosty i
> bezawaryjny. jeżeli akumulator ma 120 Ah, to prąd 1.2A na pewno mu nie
> zaszkodzi....
Też tak myślałem i wysuszyłem akumulator 72Ah przez 2 tygodnie jak
zapomnialem odłączyć ładowarkę :( Ładowało prądem mniejszym - jakieś
0.5A. I wystarczyło.
Bezpiecznym rozwiązaniem jest utrzymywanie napięcia buforowego. I to
według obecnych a nie starych zasad czyli ledwie 2.3V/ogniwo (27.6V
dla instalacji 24V).
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.13 17:38 yabba
- 28.01.13 20:00 Cezary Grądys
- 28.01.13 22:18 DJ
- 28.01.13 22:26 Cezary Grądys
- 28.01.13 23:53 Grzegorz
- 18.07.13 18:20 Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
- 18.07.13 19:43 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz