    Date: Sat, 26 Jan 2013 21:24:40 +0100
    From: szod <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą

    W dniu 26-01-2013 14:31, BartekK pisze:

    > Tam nie ma akumulatora 24V, tylko 2 akumulatory 12V w szereg. Potraktuj
    > je jako oddzielne i ładuj każdy osobną tanią ładowarką, i wyjdzie
    > prościej i taniej niż szukać ładowarki na 24v

    Może zależeć od modelu. W tych z którymi ja miałem do czynienia były
    owszem dwa akumulatory, ale instalacja szła zdaje się na 12V. 24V było
    tylko do rozruchu. Normalnie akumulatory nie były połączone ze sobą. Za
    kabiną kierowcy, po lewej stronie na skosie powinna być przykręcana
    skrzyneczka. Wystarczy odkręcić dekielek i dostępne są cztery śruby
    opisane + i -. Są połączone z akumulatorami i można sprawdzić czy tam
    rzeczywiście są połączone szeregowo. Jeżeli nie są, to trzeba je tam
    łączyć w szereg i ładować 24V, albo równolegle i 12V.