  • Data: 2013-04-18 12:43:14
    Temat: Re: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 02:04:18 -0700 po głębokim namyśle M.M. rzekł:

    > Ja raczej nie napiszę w ASM, większość dawno temu zapomniałem :) Czy
    > mógłbyś podrzuć mi wersję tej procedury w asmie, tak żebym mógł ją
    > skompilować GCC64 bity? Czyli musiałby to być jakiś asembler osadzony.

    Napisałem wersję AVX, powinna działać na i3:

    http://pastebin.com/PEDVihPP

    Wersja ze strony Intela wyrabiała się w 1.5s (rozsądna była 2.5s)
    czyli 60% czasu, ja dodatkowo zrównolegliłem a gcc wykonało jeszcze
    jakieś voodoo i jest 30% czasu rozsądnej:

    $ time ./mb1 1000 1000
    test = 1423724122.000000 iter = 1473998340.000000

    real 0m0.748s
    user 0m0.745s
    sys 0m0.000s

    Wynik jest prawdopodobnie ok, ale nie jest idealnie taki sam. Przez dobre
    10 minut szukałem błędu i mam nauczkę, żeby z assemblerem się
    ostrożnie obchodzić, bo nie wiem czy jest błąd czy nie. A jak w czymś
    tak prostym nie potrafię znaleźć błędu przez 10 minut to oznacza
    tylko jedno: system error, wrong language.

    Dodatkowo okazało się, że jakakolwiek logika branchy w pętli
    wewnętrznej strasznie "boli". Przypuszczam, że wektoryzacja gcc
    o ile dobrze potrafi radzić sobie ze zrównoleglanymi danymi,
    to nawet tak proste ify jak w mandalbrocie już te algorytmy
    analizujące przerastają.

    --
    Edek