  • 11. Data: 2012-10-17 16:18:42
    Temat: Re: Podłoże do ogniw słonecznych.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Zbynek Ltd. napisał:

    > Tyż prowda. Co przed chwilą empirycznie sprawdziłem po raz kolejny.
    > Widać coś szwankowało z pamięcią.
    > Spadek jest rzeczywiście mały. Dopiero przy kącie ok. 45° spadek
    > prądu ładowania był o ok.30% - z 0,18 na 0,12A.
    > Niemniej w czasie marszu należy spodziewać się raczej jeszcze
    > gorszej wydajności. Chyba że po szosie, po płaskim i po prostym :-)

    Co za róźnica, czy po szosie, czy po kocich łbach lub -- dajmy na
    to -- po trawie?

    Jeszcze taka ciekawostka -- energia dociera nie tylko punktowo ze
    słońca, dla krótkofalowej części (np. światło niebieskie), to tylko
    połowa mocy. Reszta, to bezkierunkowe światło z całej półsfery nieba.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2012-10-17 17:50:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski napisał(a) :

    > Co za róźnica, czy po szosie, czy po kocich łbach lub -- dajmy na
    > to -- po trawie?

    Taka różnica, że idąc prosto po płaskim można nakierować panel w
    jedną stronę. Więc jego kołysanie na różne strony będzie skierowane
    wokół założonego punktu centralnego.
    Idąc po terenie nierównym (dla zobrazowania - takim, że nie
    zabrałbyś tam niemowlaka na wózku), czy pagórkowatym, i do tego
    kierując się raz w lewo, raz w prawo, nie po linii prostej, wahania
    ułożenia panelu będą mocno różniły się od tego założonego punktu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 13. Data: 2012-10-17 22:18:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Zbynek Ltd. napisał:

    > Taka różnica, że idąc prosto po płaskim można nakierować panel w
    > jedną stronę. Więc jego kołysanie na różne strony będzie skierowane
    > wokół założonego punktu centralnego.

    Czegoś nie rozumiem. To znaczy rozumiem, że gdy trzeba iść bokiem,
    albo zgoła tyłem, by nakierować plecak na słońce, to łatwiej robić
    to na szosie niż w wysokiej trawie lub na zaoranym polu. Ale chyba
    nikt tak nie chodzi.

> [...]
    > kierując się raz w lewo, raz w prawo, nie po linii prostej, wahania
    > ułożenia panelu będą mocno różniły się od tego założonego punktu.

    Nadal nie rozumiem. Poruszanie się po trajektorii, która nie mieści
    wewnątrz kąta prostego (czyli +/-45° dające +/-30% spadku) sugeruje
    raczej powrót z miejsc, w które nie zabiera się niemowlaków. Ale to
    i tak nie ma znaczenia, bo powroty takie odbywają się po ciemku, a
    w najlepszym razie bladym świtem. Realnym problemem może być najwyżej
    to, że w środku dnia trzeba iść na południe, i jakby się człowiek nie
    obrócił, to dupa wciąż z tyłu i w dodatku w cieniu. Tylko czy ktoś
    się takimi szczegółami przejmuje w pięknych okolicznościach przyrody?

    Jarek

    --
    Woli głupie bydle
    od trawy i chaszczy

  • 14. Data: 2012-10-18 09:14:55
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W tym celu daje się diody bocznikujące na ogniwa które mogą zostać
    > zasłonięte

    Jeżeli składane osobiście ogniwa to tak a jak za powłoką ochronną gotowiec
    to co zrobisz?

    Marek

  • 15. Data: 2012-10-18 13:53:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli składane osobiście ogniwa to tak a jak za powłoką ochronną
    > gotowiec to co zrobisz?

    Nie kupię.

    --
    AlexY