  • 21. Data: 2009-11-27 15:19:45
    Temat: Re: Podlaczenie LCD do netbooka (HDMI > DVI)???
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Marcin pisze:
    > Nie ma. To jest sygnal cyfrowy. Albo masz
    > obraz albo nie masz. Nie ma stanow posrednich.

    Są. Mogą się pojawiać zakłócenia w postaci latających
    prostokątów, pasków, chwilowego zacinania się obrazu.

    > Dlatego nie daj sobie wcisnac hiper, super kabli HDMI
    > z pozlacanymi wtyczkami itp bo efekt bedzie taki sam
    > jak na najprostyszym kablu:)

    Wcale nie. Kabel jest *zawsze* analogowy, tylko interpreta-
    cja jest cyfrowa. Owszem, kodowanie zawsze uwzględnia nadmia-
    rowość, ale w pewnym momencie szum analogowy uniemożliwia
    odtworzenie sygnału cyfrowego i zaczynają pojawiać się całe
    sekwencje przekłamanych, nieodtwarzalnych informacji. A za
    chwilę znowu jest lepiej i udaje się podratować nieco sytu-
    ację.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 22. Data: 2009-11-27 18:25:07
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sekwencje przekłamanych, nieodtwarzalnych informacji. A za
    > chwilę znowu jest lepiej i udaje się podratować nieco sytu-

    Bardzo dobrze ujete... chociaz TosLink to tez kabel (swiatlowodowy dla
    potomnych) a tam nie uswiadczymy przeklamania spowodowanego wplywem
    srodowiskowym-analogowym ;)

    --
    doom3

  • 23. Data: 2009-11-27 18:54:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    doom3 pisze:
    > Bardzo dobrze ujete... chociaz TosLink to tez kabel (swiatlowodowy dla
    > potomnych) a tam nie uswiadczymy przeklamania spowodowanego wplywem
    > srodowiskowym-analogowym ;)

    1) Włącz MIME, bo śmiecisz w cytatach.

    2) Światłowód *też* może przekłamywać. Wystarczy zagiąć go
    na tyle mocno, by tłumienie mocno wzrosło, lecz jeszcze
    nie sięgnęło wartości krytycznej. Teraz każde ruszenie
    kabla może spowodować chwilowe przerwy w transmisji i w
    efekcie pojawianie się zakłóceń.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 24. Data: 2009-11-27 19:23:00
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > nie sięgnęło wartości krytycznej. Teraz każde ruszenie
    > kabla może spowodować chwilowe przerwy w transmisji i w

    Dopiero po wyslaniu zorientowalem sie, ze pewnie "wyweszysz" kwestie
    promienia giecia i zwiazanego z tym nieprawidlowego odbicia wiazki swiatla
    (to juz tak w uproszczeniu).
    Aczkolwiek, tlumienie spowodowane przez czynniki "zaklocajace"
    elektromagnetyczne sa zupelnie obojetne dla "szkielka".

    --
    doom3

  • 25. Data: 2009-11-28 10:16:02
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 08:29:29 +0100, quent napisał(a):

    > Użytkownik "Baranek" <b...@h...invalid> napisał w wiadomości
    >
    > Oczywiscie, ze maja.

    Czy tą liczbą mnogą chciałeś podkreslić, że HDMI będę miał w każdym Dellu
    Mini 10 bez względu na kolor obudowy? ;-)
    Na wszelki wypadek zajrzałem do Komputronika i w dziale "netbooki"
    znalazłem 53 fiszki, w tym 2 z napisem HDMI. Były przylepione do bardzo
    klasycznych netbooków z ekranami 11,6 i 12,1 cala. :-)
    Ja wiem, że wszyscy chcą je sprzedawać i kupować i w zasadzie to one prawie
    już są, ale jeszcze nie przyszła ich pora... (może jutro)

    > Poza tym nie podejrzewam Kuby o to, ze nie odroznilby dsub od hdmi :-)

    Ja też nie. Chciałem mu tylko zwrócić uwagę, że koncepcja, która mu się
    wstępnie spodobała, ma feler techniczny w innym miejscu niż się tego
    spodziewa.

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 26. Data: 2009-11-28 10:25:46
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Co ciekawe, w ten sposób "podsłuchuje" się światłowody - część energii świetlnej
    ucieka wtedy poza kabel.
    Oczywiśnie nadawca i odbiorca mają z kolei swoje środki antysabotażowe i do
    lokalizacji miejsca przecieku.
    JaC

    -----

  • 27. Data: 2009-11-28 15:31:47
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kabel HDMI 3m marki NoName za 19zł w trybie 720p (1280x720x60Hz) działa
    > bardzo dobrze (karta matrox millenium G450) na plaźmie 42". W trybie 1080p
    > nie udało mi się uzyskać stabilnego obrazu, latają czerwone pionowe
    > kreseczki,

    No to taki kabel oddajesz do sklepu jako niedzialajacy. Chyba, ze wyraznie
    napisali ze dziala tylko dla 720.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 28. Data: 2009-11-28 15:34:43
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Są. Mogą się pojawiać zakłócenia w postaci latających
    > prostokątów, pasków, chwilowego zacinania się obrazu.

    Dla mnie wtedy taki kabel nie dziala. Oddajesz go do sklepu
    i tyle. Albo oddaja pieniadze albo daja dobry kabel.

> [...]
    > sekwencje przekłamanych, nieodtwarzalnych informacji. A za
    > chwilę znowu jest lepiej i udaje się podratować nieco sytu-

    Masz racje Ale dla mnie sytuacja opisana wyzej oznacza,
    ze kabel jest zly i taki kabel oddajesz do skelpu i go sie
    nie uzywa.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 29. Data: 2009-11-28 15:47:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Ale jaki miales kabel?
    > hdmi-hdmi czy dvi-hdmi?

    Mam kabel DVI->HDMI. Testowałem jeszcze obraz z karty ATI Radeon 9250 i
    przez chwilę udało mi się uzyskać stabilny obraz 1080p (50Hz), ale po chwili
    pojawiały się artefakty w postaci poziomych kreseczek. Ale u kumpla na
    Sharpie obraz z komputera w 1080p/50Hz jest idealny, więc to pewnie wina TV,
    albo może mam jakieś większe zakłócenia w pokoju u siebie. :-)

  • 30. Data: 2009-11-28 15:51:11
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...de> napisał w wiadomości

    > No to taki kabel oddajesz do sklepu jako niedzialajacy. Chyba, ze wyraznie
    > napisali ze dziala tylko dla 720.

    Za 19zł i tak nic lepszego nie kupię. Poza tym 720p w 100% mi wystarcza, bo
    mam TV HD (matryca 1024x768) i tak oglądam z komputera. Rozdzielczość 1080p
    włączyłem testowo, dałem też z komputera 1024x768 ale obraz jest amorficzny
    (rozciągnięty w poziomie).