  • 41. Data: 2018-12-19 11:44:28
    Temat: Re: Podatek od EV-paliwa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bazujesz na tym ze w tej chwili nie ma w Polsce akcyzy od pradu do ladowania
    akumulatorow w samochodach elekrycznych. Jesli byla by taka kategoria pradu inaczej
    opodatkowana niz prad nie do samochodow to uzytkownik ladujac z gniazdka w przypadku
    gdy akcyza w pradzie do samochodow byla wy wyzsza musialby doplacic do US roznice.
    Musialby rowniez zaplacic akcyze gdyby uzyl pradu ktory by sam wytworzyl. Wynika to z
    przepisu ktory brzmi mniej wiecej tak " kto posiada wyrob akcyzowy bez zaplaconej
    akcyzy ma obowiazek zaplacic od niego akcyze". Na tym przepisie przejechaly sie firmy
    kupujace paliwo z przemytu. Mieli w nich faktury na paliwo z watem, akcyza. Jak
    sprzedajacy okazal sie slupem czy oszustem to firmy dostaly z US wezwanie do zaplaty
    ww podatkow.

  • 42. Data: 2018-12-19 11:50:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeczytales zanim dales linki? Twoje linki z akcyza od paliw do srodkow transportu
    maja tyle wspolnego co barwa na kurierze z kurwa na barierze.

  • 43. Data: 2018-12-19 11:55:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 02:44:28 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > sam wytworzyl. Wynika to z przepisu ktory brzmi mniej wiecej tak "
    > kto posiada wyrob akcyzowy bez zaplaconej akcyzy ma obowiazek

    Trudno posiadac prąd.

    > Na tym przepisie przejechaly sie firmy
    > kupujace paliwo z przemytu. Mieli w nich faktury na paliwo z watem,
    > akcyza. Jak sprzedajacy okazal sie slupem czy oszustem to firmy
    > dostaly z US wezwanie do zaplaty ww podatkow.

    Ale to nie na posiadaniu, bo olej dawno sprzedany i spalony,
    tylko na tym, ze sprzedajac ma obowiazek naliczyc akcyze, ale moze
    sobie odliczyc te zaplacona przy zakupie (podobnie jak VAT).
    A jak nie mial prawidlowej faktury zakupu, od rzetelnego kontrahenta,
    to odliczenie okazywalo sie bezpodstawne.

    Tak czy inaczej - trzeba bedzie doplacic.

    https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/podatki-osobiste
    /podatnik-w-urzedzie/231049,Zlodziej-pradu-podatniki
    em-akcyzy-teraz-i-w-przyszlosci.html

    Ale czemu bez VAT ?

    J.

  • 44. Data: 2018-12-19 12:36:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    sprzedajacy okazal sie slupem czy oszustem to firmy dostaly z US wezwanie do zaplaty

    Bredzisz. Akcyzę czy podatek, płacisz dopiero wtedy, jeśli obracasz
    (kupujesz/sprzedajesz) i uzyskujesz dochód. Czy to będzie wino,
    papierosy/tytoń, samogon, prąd, olej rzepakowy, itp i używany jest na
    własny użytek, nie ma od tego ani akcyzy ani podatku bo nie ma obrotu
    towarem.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 45. Data: 2018-12-19 12:54:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 02:50:14 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Przeczytales zanim dales linki? Twoje linki z akcyza od paliw do srodkow transportu
    maja tyle wspolnego co barwa na kurierze z kurwa na barierze.

    O przyklady chodzi - jak to czasem smiesznie dziala.

    A gdzie ty tam widziales paliwa do srodkow transportu ?

    J.

  • 46. Data: 2018-12-19 13:21:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > I bedziesz tam jezdzil zatankowac pradem auto?

    Sam se ten prąd zrobię. Pioruny będę ściągał z Bangladeszu :)

  • 47. Data: 2018-12-19 13:37:16
    Od: z <...@...pl>

    Tak mnie właśnie w kontekście nie ekologiczności elektryków zaciekawiło
    jak obecnie ma się napęd na sprężone powietrze.
    Pewnie nadal jest małoefektywny ale w porównaniu z całą otoczką
    elektryczną, bateriami, rzadkimi metalami, drogimi patentami...
    Może w Polskich warunkach (CENA) taka bezemisyjność by się sprawdziła?

  • 48. Data: 2018-12-19 14:23:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 13:37:16 +0100, z napisał(a):
> [...]
    > Pewnie nadal jest małoefektywny ale w porównaniu z całą otoczką
    > elektryczną, bateriami, rzadkimi metalami, drogimi patentami...

    Nadal bardzo malo efektywny i co gorsza - bardzo malo zasiegowy.

    Choc ... taki np zbiornik 1m^3 przy cisnieniu 700 bar zawiera jesli
    dobrze licze 127kWh ... to moze by sie dalo z takim 200l i tankowanie
    co 100km.

    > Może w Polskich warunkach (CENA) taka bezemisyjność by się sprawdziła?

    No jak, skoro sprezanie do 700 bar mnostwo energii w postaci ciepla
    odpadowego produkuje, a potem w czasie jazdy trzeba to ciaplo
    dostarczyc.
    Zima zatankowac na stacji jeszcze ciepla wode do grzania silnika ?

    J.

  • 49. Data: 2018-12-19 15:42:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 12:36:01 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    > papierosy/tytoń, samogon, prąd, olej rzepakowy, itp i używany jest na
    > własny użytek, nie ma od tego ani akcyzy ani podatku bo nie ma obrotu

    Art. 8. 1. Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
    1) produkcja wyrobów akcyzowych;
    2) wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
    3) import wyrobów akcyzowych, z [...]

    A dalej to szukaj sam.

    Albo
    Art. 9. 1. W przypadku energii elektrycznej przedmiotem opodatkowania
    akcyzą jest:
    2) sprzedaż energii elektrycznej nabywcy końcowemu na terytorium
    kraju, w tym przez podmiot nieposiadający koncesji na wytwarzanie,
    przesyłanie, dystrybucję lub obrót energią elektryczną w rozumieniu
    przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne,
    który wyprodukował tę energię;
    3) zużycie energii elektrycznej przez podmiot posiadający koncesję, o
    której mowa w pkt 2;

    4) zużycie energii elektrycznej przez podmiot nieposiadający koncesji,
    o której mowa w pkt 2, który wyprodukował tę energię;

    6) zużycie energii elektrycznej przez nabywcę końcowego, jeżeli nie
    została od niej zapłacona akcyza w należnej wysokości i nie można
    ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tej energii elektrycznej
    nabywcy końcowemu.

    J.

  • 50. Data: 2018-12-19 17:25:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-19 o 15:42, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Art. 8. 1. Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
    > 1) produkcja wyrobów akcyzowych;
    > 2) wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;

    Art 31 A
    1. Zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których
    przedmiotem są wyroby węglowe przeznaczone do celów opałowych:
    1) w procesie produkcji energii elektrycznej;
    2) w procesie produkcji wyrobów energetycznych;
    3) przez gospodarstwo domowe,

    https://www.arslege.pl/zwolnienia-od-akcyzy/k77/a576
    87/ masz na tacy,
    resztę sobie doczytaj.

    Albo:

    Produkcja wyrobów akcyzowych z reguły odbywa się w składzie podatkowym
    (wyjątkiem jest np. domowy wyrób wina lub piwa na własny użytek), czyli
    miejscu posiadającym autoryzację odpowiednich władz podatkowych danego
    kraju. W takiej sytuacji pobór akcyzy podlega zawieszeniu. Zawieszenie
    poboru akcyzy może być stosowane również w odniesieniu do
    przemieszczania oraz magazynowania produktów akcyzowych. Podatek staje
    się wymagalny w momencie zakończenia procedury zawieszenia poboru
    akcyzy, przez co zasadniczo rozumie się wyprowadzenie towarów na rynek.

> [...]
    > została od niej zapłacona akcyza w należnej wysokości i nie można
    > ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tej energii elektrycznej

    Przecież wkleiłeś tu bzdury o obrocie :>