  • 31. Data: 2018-12-19 10:30:43
    Temat: Re: Podatek od EV-paliwa
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 21:54, T. pisze:

    > Dlatego przyszłość jest przed autami na sprężone powietrze -

    Właśnie dlatego między innymi nie maja przyszłości.

  • 32. Data: 2018-12-19 10:35:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 00:54, LordBluzg(R) pisze:

    > OK, ale OC/AC płaci się samo :)

    > Mogą tylko spierdalać. Zarejestruję auto tam gdzie nie sięgają i mogo
    > mnie cmoknąć w chubek czuja :)

    Mamy już kraje "tanich bander", pojawią się kraje "tanich rejestracji"
    :-) Cos na kształt rajów podatkowych...

    Ps. Słyszałem, że jakaś gmina pobiera 10 razy mniejsze opłaty za
    zarejestrowanie samochodów ciężarowych i dlatego 20% takich aut w Polsce
    jest tam zarejestrowanych. Nic tak nie działa na wyobraźnię jak
    możliwość oszczędności... :-)

    T.

  • 33. Data: 2018-12-19 10:40:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    http://www.astar05.pl/wind/ :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 34. Data: 2018-12-19 10:49:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I bedziesz tam jezdzil zatankowac pradem auto?

  • 35. Data: 2018-12-19 10:50:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Dec 2018 11:12:07 -0800 (PST), s...@g...com

    > Uwaga obwieszczam przyszlosc:
    > Mozna bedzie ladowac gdzie sie bedzie chcialo
    > ale akcyze sie bedzie doplacac osobno.

    Prąd już jest objęty akcyzą w momencie jak wychodzi z elektrowni. Produkcja
    własna pośrednio też, bo prosument pożera 20%. Jedyne co tu będą chcieli
    doliczać, to podatek drogowy.To można zrealizować na wiele sposobów.
    Oczywiście najbardziej sprawiedliwy jest w zależności od ilości
    przejechanych km i pewnie będą musiały być czipowane winiety na bazie
    jakiegoś vjatola.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2018-12-19 11:01:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 10:11:13 +0100, LEPEK napisał(a):

    > No, to jak jeszcze oddasz licznik elektryczny wraz z prądem, to będziesz
    > osobiście tą wodę pedałował do domu ;)

    Moze sobie panel na dachu ustawic ... ale od produkcji pradu tez jest
    podatek :-)

    J.

  • 37. Data: 2018-12-19 11:07:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-19 o 11:01, J.F. pisze:

    > Moze sobie panel na dachu ustawic ... ale od produkcji pradu tez jest
    > podatek :-)

    Jak go sprzedajesz. Jak masz na własne użycie to podatku nie ma.

  • 38. Data: 2018-12-19 11:08:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest jeszcze akcyza od paliw silnikowych. Chwilowo prad nie jest objety tego typu
    podatkiem. Ale jak kiedys bedzie to naladowanie akumulatora z gniazdka w ktorym nie
    bedzie akcyzy bedzie powodowalo koniecznosc doplacenia akcyzy od pradu do samochodow.
    Technicznie proste do zrobienia. Proba obejscia bedzie przestepstwem karno skarbowym.
    Wylapanie unikajacych placenia podatku bedzie banalnie proste.

  • 39. Data: 2018-12-19 11:26:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Moze sobie panel na dachu ustawic ... ale od produkcji pradu tez jest
    > podatek :-)

    Generalnie, to na działce warzywnej mam takie 2 panele 40W i akumulator
    64AH. Do studni mam 50m (publiczna) ale w tym roku kopię swoją. Pompa z
    Allegro za 100zł 250W + wąż w ciągu 2 godzin wypełnia mi plastikowy
    zbiornik zbiornik 1m3 stojący na wysokości 2m. Akumulator ładuje się w
    tygodniu a na działce jestem w weekend. Taki proste rozwiązanie działa
    już 2 lata. Zbiornik wystarcza na podlanie całej działki 2-3x.

    W tym roku chcę sobie postawić turbinę HAWT bo załatwiłem sobie kilka
    akumulatorów żelowych z demobilu. Cel to 230v i używanie narzędzi
    elektrycznych, które są znacznie tańsze niż spalinowe. Takie hobby.
    Gdyby przyszło mi kupić samochód elektryczny to spokojnie mógłbym
    pomysleć o rozbudowie systemu i jego ładowaniu, jeśli jakąś gupiznę z
    podatkami wymyśli rząd. Idealną sprawą, byłoby, gdyby istniała
    bezproblemowa podmianka akumulatora w samochodzie. Jeden się ładuje a
    drugi jeździ. Kosztów nie podaję ale już dawno obliczyłem, że produkacja
    pradu z paneli czy z wiatru nie opłaca się obecnie w porównaniu z
    zakupem prądu od energetyki. Jeśli ceny wzrosną, to zacznie się opłacać.

  • 40. Data: 2018-12-19 11:31:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 02:08:21 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Jest jeszcze akcyza od paliw silnikowych.
    >Chwilowo prad nie jest objety tego typu podatkiem.

    Alez jest. Twoj ukochany minister sie wlasnie zastanawial, czy jej nie
    zlikwidowac, ale zapomnial, ze to nie on decyduje.

    P.S.
    https://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/1040109,fis
    kus-akcyza-na-prad.html

    https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/akcyza/30744
    0,Akcyza-od-energii-elektrycznej-probne-uruchomienie
    -generatorow-nieopodatkowane.html

    J.