  • 21. Data: 2018-12-19 00:54:02
    Temat: Re: Podatek od EV-paliwa
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-19 o 00:48, J.F. pisze:

> [...]
    bedzie chcialo ale akcyze sie bedzie doplacac osobno.

    > Albo bardzo proste - licznik w pojezdzie.
    > Zafiskalizowany i zaplombowany :-)

    OK, ale OC/AC płaci się samo :)

    > Mialoby to sens, ale ... opodatkowanie energii zacheca do jej
    > oszczednosci i bezpiecznej jazdy :-)

    Mogą tylko spierdalać. Zarejestruję auto tam gdzie nie sięgają i mogo
    mnie cmoknąć w chubek czuja :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 22. Data: 2018-12-19 01:32:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 00:48:41 +0100, J.F. napisał(a):

    bedzie chcialo ale akcyze sie bedzie doplacac osobno.

    > Albo bardzo proste - licznik w pojezdzie.
    > Zafiskalizowany i zaplombowany :-)

    To też jest podatne na oszustwa i trudne w kontroli.

    A GPS przynajmniej w kontroli jest prosty do weryfikacji.

    Sieć kamer (patrole ITD, fotoradary, monitoring) odczytująca numery
    rejestracyjne przejeżdżających pojazdów i sprawdzający czy lokalizatory w
    nich raportują pozycję zgodną z faktyczną.

    Prawdę mówiąc to niezmiernie dziwą mnie bramownice Viatoll w technologii z
    lat bodaj 70-tych - dlaczego zdecydowano się na taki patent zamiast właśnie
    lokalizatorów opartych o GPS.
    Jedyny argument jest taki że GPS jest systemem niegwarantowanym, który w
    każdej chwili może przestać działać, ale jednak jakoś bym się nie obawiał.

    > Mialoby to sens, ale ... opodatkowanie energii zacheca do jej
    > oszczednosci i bezpiecznej jazdy :-)

    Z elektrykami odwrotnie jak ze spalinowymi.

    O ile spalinowym w mieście trzeba było jeździć płynnie i spokojnie żeby
    mieć niskie zużycie paliwa, to elektrykiem można dowolnie szarpać, bo co
    zużyje na bezsensowne przyspieszanie, to odzyska hamując.

    Z kolei na trasie odwrotnie - o ile spalinowe na autostradzie są nadal dość
    oszczędne nawet przy całkiem sporych prędkościach, to elektrykiem
    ekonomiczna prędkość autostradowa to jakieś 60km/h, bo przy 90km/h zużycie
    prądu będzie znacznie wyższe ;)

  • 23. Data: 2018-12-19 09:19:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Mozesz teraz wyjebac licznik do wody ze zdalnym odczytem?

    Mogę go nie chcieć. Niech sobie zabierajo.

  • 24. Data: 2018-12-19 09:37:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oni go razem z wodo zabioro.

  • 25. Data: 2018-12-19 09:41:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Oni go razem z wodo zabioro.

    Mam studnię :P

  • 26. Data: 2018-12-19 09:52:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To musisz placic za oproznianie szamba.

  • 27. Data: 2018-12-19 09:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Mialoby to sens, ale ... opodatkowanie energii zacheca do jej
    > oszczednosci i bezpiecznej jazdy :-)

    Tak, tak, widze te tabuny oszczednych kierowców na drogach
    zapierdalajacych od swiateł do swiateł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 28. Data: 2018-12-19 10:09:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > To musisz placic za oproznianie szamba.

    Mam szambo biodegradowalne/ekologiczne :]

  • 29. Data: 2018-12-19 10:11:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.12.2018 o 09:41, LordBluzg(R) pisze:

    > Mam studnię :P

    No, to jak jeszcze oddasz licznik elektryczny wraz z prądem, to będziesz
    osobiście tą wodę pedałował do domu ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 30. Data: 2018-12-19 10:14:29
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.12.2018 o 00:54, LordBluzg(R) pisze:

    > Mogą tylko spierdalać. Zarejestruję auto tam gdzie nie sięgają i mogo
    > mnie cmoknąć w chubek czuja :)

    Teraz też tak możesz zrobić, tyle że ci nie wolno.

    Pozdr,