  • Data: 2012-08-10 10:01:35
    Temat: Re: Poczekam? Nie, nie poczekam...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gotfryd,

    Friday, August 10, 2012, 12:11:24 AM, you wrote:

    [........]

    NIE! Stanowcze i zdecydowanie NIE!

    Podchodząc w ten sposób do sprawy doprowadzimy do całkowitego zakazu
    wyprzedzania i np. zakazu skrętu w lewo na skrzyżowaniach z
    sygnalizacją, gdzie nie ma wydzieelonych świateł do skrętu.

    Są sytuacje na drodze, że nie mamy pewności, że manewr da się
    ukończyć. I pomijając całą resztę PoRD - w takich sytuacjach
    POZOSTAŁYCH uczestników ruchu obowiązuje art. 3 PoRD.

    Popatrz na ten film uważniej. To jest chamskie zachowanie TIRmana, który
    postanowił dać wyprzedzajcemu nauczkę z sobie tylko znanych powodów. I
    omal w ten sposób nie doprowadził do tragedii.

    Wyprzedzający ma prawo zakładać, że TIRman pozostawił odstęp zgodny z
    przepisami. Nie ma radaru w oczach i nie prześwietli TIRa, żeby
    sprawdzić, czy aby na pewno nie jedzi przed nim ktoś przyspawany do
    prawego marginesu. Bo tak też się zdarza, że poprzedzający pojazd
    staje się widoczny dopiero, gdy zrównujemy się z kabiną TIRa.
    Sam miałem kilka razy niespodziankę, gdy zamiast widocznej wcześniej
    luki pojawiał mi się kaszlak z ciężko przestraszonym kierowcą.

    Wyprzedzanie pojazdów po jednym nie jest zakazane. Jest to normalny,
    dozowlony prawem manewr. Jest miejsce na wyprzedzenie jednego pojazdu
    - wyprzedzam.

    Wracając do meritum: są manewry, których zgodnie z prawem nie dałoby
    się w ogóle wykonać - jak choćby skręt w lewo na skrzyżowaniu z
    sygnalizacja bez ekstra sygnałów do skrętu. W ciężkim ruchu - zgodnie
    z literą prawa - nie wolno mi wjechać na skrzyżowanie, bo mam pewność,
    że nie zdołam go opuścić przed zmianą swiateł. I co - zakaz skrętu?

    --
    Best regards,
    RoMan