    Date: Wed, 21 May 2014 23:54:55 +0200
    From: mk <reverse_lp.pw@myzskm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii

    W dniu 2014-05-21 12:08, Atlantis pisze:

    > Z gdyby zaprząc do pracy przelotki ponad niepasującymi ścieżkami, albo
    > wręcz krzyżujące się połączenia kynarem bezpośrednio pomiędzy
    > konkretnymi pinami? Czy w przypadku połączenia pomiędzy MCU a PHY może
    > to mieć jakieś znaczenie? Pojemności montażowe i te sprawy... :)

    Da rade. Myślę że jakby dobrze pokombinować to dla RMII wystarczy kilka
    rezystorów 0R do przeskoczenia kilku ścieżek i da radę na jednej
    warstwie (nie liczę drugiej przeznaczonej na GND). (Oczywiście!) Kynaru
    do poprawek też używałem (z powodzeniem, bo czemu nie).
    Przy zachowaniu minimum zdrowego rozsądku (np. umieszczamy PHY w bliskim
    sąsiedztwie MCU), nie przejmowałbym się za bardzo połączeniem MCU-PHY --
    zwłaszcza jeśli masz gdzieś EMC i nie przejmujesz się pogorszonym
    odbiorem pobliskich odbiorników radiowych :)

    > Jednak do prostego telnetu się nada?
    > Niby pakietami UDP też się da przesyłać komendy do urządzenia, ale
    > czasem wolałbym wpiąć się za pomocą PuTTY, tak samo jak przez UART,
    > zamiast preparować pakiety PacketSenderem. Zresztą przecież jedno nie
    > wyklucza drugiego. ;)

    uIP do prostych rzeczy się nada i proste TCP obsłuży.
    Ja, mając już za sobą przegryzanie się przez lwIP (trochę potu to
    wymagało), nie mam zamiaru wracać do uIP nawet w najprostszych
    aplikacjach (jedynym uzasadnieniem byłoby jakieś koszmarne ograniczenie
    zasobów pamięciowych).

    > Rozumiem jednak, że to nie jest żadna czarna magia i przy przestrzeganiu
    > pewnych zasad można uzyskać dobry efekt w amatorskich warunkach, nawet
    > robiąc płytkę termotransferem? ;)

    Jak najbardziej temat jest do zrealizowania w warunkach amatorskich.
    Inaczej: powinno się udać.
    Ale: ryzyko, że coś się skopie nie jest też małe i nie należy go ignorować.

    Dołóż do tego ryzyko softwarowe: pewnie zaczniesz od jakichś przykładów,
    ale w tych też są błędy lub były przygotowane na hardware różniące się
    jakimś drobnym szczegółem, który przeoczyłeś lub trzeba coś przynajmniej
    pokonfigurować w nagłówkach lub w innym miejscu którego się nie
    spodziewasz...

    No i jeśli coś źle pójdzie, to zacznie się czarna magia, bo nawet nie
    wiadomo gdzie szukać.

    Zatem, gorąco sugeruje zacząć od starter kita (też bywają skopane, ale
    ryzyko jednak mniejsze)... i nie piszę, że musisz na nim kończyć.
    Starter kit pomoże uruchomić układ na własnej płytce.

    Co do zasad... chyba nie ma w praktyce takich, które dadzą Ci
    *gwarancję* sukcesu. Czarna magia w tym temacie czasami daje o sobie
    znać, a wina niekoniecznie musi leżeć po twojej stronie (o czym się
    dowiesz w przyszłości czytając erraty, których jeszcze nie opublikowano,
    ale może za jakiś czas ;-) ).
    Z drugiej strony nie ma co panikować -- podobno można z powodzeniem na
    niewielkiej odległości zastąpić skrętkę sznurem od żelazka... osobiście
    nie sprawdzałem, ale też wiele innych zbrodni bez ponoszenia
    konsekwencji popełniłem. Nie ma co za bardzo audiofilować :-)

    > Wszystkie moje konstrukcje są czysto amatorskie, na własny użytek. ;)

    Nie jeden biznes tak się zaczął!

    pzdr
    mk