    From: Adam Przybyla <a...@r...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Początki z Lisp
    Date: Mon, 16 Apr 2012 10:58:47 +0000 (UTC)
    Sender: Adam Przybyla <a...@s...ertel.com.pl>

    Lukasz <k...@a...pl[usun]> wrote:
    > Dzień dobry,
    >
    > chciałbym zasięgnąć rady osób, które miały lub mają doświadczenie z
    > Lisp. Programuję na codzień w C++, kiedyś(na studiach) miałem styczność
    > z językiem Prolog, a teraz chciałbym spróbować ugryźć Lisp. Przeczytałem
    > trochę na temat tego języka i póki co wybieram implementację. Clozure CL
    > jeśli dobrze wyczytałem chyba będzie dobre, ponieważ jest open source i
    > na licencji LGPL(zależy mi, by była możliwość tworzenia zamkniętych,
    > komercyjnych programów). Możecie polecić jakieś materiały, które
> [...]
    ... z perspektywy tego co chcialem kiedys osiagnac, wiele lat temu
    wchodzac w lispa moge powiedziec, ze teraz zapewani mi to w 99%
    Python+Django+tysiace bibliotek do pythona. Czesc nalecialosci z Lispa,
    np generatory bardzo latwo uzywa sie w Pythonie. BTW, rozszerzone
    w swojej funkcjonalnosci w ostatniej wersji 3.0. MIT przeszedl z Lispa na
    Pythona. Dlatego nie lisp? Jego glowna zaleta byla deklaratywnosc zamiast
    optymalnego algorytmu podanego przez programiste np. w jezykach imperatywnych.
    Problem z tym, ze teraz wiekszosc kompilatorow traktuje programy w jezykach
    impreratywnych jak deklaratywne - ukladajac sobie wszystko po swojemu.
    I przez to cecha nic nie daje. Garbage collector tez wystepuje juz w wielu
    jezykach. Z powazaniem
    Adam Przybyla