  • 71. Data: 2009-09-27 20:01:27
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl> writes:

    > Właśnie uważam że dzisiaj łącza powyżej 10Mbit są łączami które trudno
    > przetestować.
    > Powiedzmy że operator ma 5 styków 1Gbit.
    > Tak się nieszczęśliwie składa, że wszystkie twoje iperfy wychodzą
    > jedną ścieżką, operator ma cały czas nadmiar łącza. Mimo to twoje
    > testy są dla ciebie nie pomyślne.

    Przesadzasz, 10 Mb/s bez trudu mozna wysycic pojedynczym transferem
    "ze swiata". Obojetnie z jakiego kierunku.

    > Bo mnie coś trafia jak czytam ciągle tą samą nagonkę.
    > Jeśli klient ma 1Mbit i ciągnie średnio 800kbit to jest dobrze.
    > Jak klient ma 10Mbit i ciągnie mu średnio 6Mbit to jest dobrze.
    > Jak klient będzie miał 100Mbit to ile średnio będzie mógł ciągnąć?

    Tu nie chodzi o "srednio". Srednią moze okreslic operator na podstawie
    np. statystyk, po fakcie.

    > jest pytanie z natury teoretycznej, bo zależy to od wielu czynników.
    > Np wydajności pakietowej tego jego łącza (wszyscy wiemy o wydajności
    > pakietowej biznesowych łącz np. DSL), kto wie co będzie założone?

    A co specjalnego jest w wydajnosci "łącz DSL"? Czy masz na mysli typowe
    routery (dla klientow) raczej?

    Bo sam normalny ADSL to wiesz, AAL5, wydajnosc pakietowa dosc latwo
    policzyc. Inna sprawa ze to bez znaczenia, srednia dlugosc pakietu
    w normalnej sytuacji jest duzo wieksza niz np. ethernetowe 64 B.

    > Powtarzam: NIE MA SPECYFIKACJI ŁĄCZA ABONENCKIEGO, NIE MA TEŻ JAK
    > NALEŻY PRZEPROWADZAĆ TESTY.

    Oprocz specyfikacji jest jeszcze "common sense".

    > Mało tego wiele umów SLA ma zawarte klauzury "do routera brzegowego"
    > niewielu mają "w paśmie wychodzącym operatora".
    > Co dopiero łącza abonenckie?

    I co z tego? Jesli ktos kupi link 20 Mb/s, i bedzie dostawal z tego
    polowe, to to nie bedzie ok, niezaleznie od rodzaju linku. SLA czy nie
    SLA maja znaczenie w przypadku np. awarii.

    Oczywiscie userzy moga przeprowadzac wadliwe pomiary, ale to nie znaczy
    ze jest jakis problem z przeprowadzeniem poprawnego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 72. Data: 2009-09-27 20:02:28
    Temat: Re: Początki internetu optycznego w PL
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl> writes:

    > P.S. Chciałbym by sprawa była jasna, prędkości rzędu 100Mbit do klientów
    > domowych to pieśń przyszłości

    To kwestia oplat i potrzeb.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 73. Data: 2009-09-27 20:04:17
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 21:33:43 +0200, Sylwester Zarębski napisał(a):
    /..../

    > Nic, bo podobne zapisy są w większości umów, natomiast każdy operator
    > musi odpowiedzieć na zgłoszenie i jeśli nie potrafi ani wypełnić swojej
    > części umowy (nie daje się osiągnąć maksymalnej prędkości w moich
    > testach wg zapisów umowy)

    Nie masz prędkości do 120 Mbit?

    oraz nie potrafi wykazać przez swojego
    > technika, że jednak ma rację, to są środki prawne na rozwiązanie
    > problemu.

    Próbuj.

    > Mimo to część operatorów potrafi tak rozłożyć swój ruch, aby klienci nie
    > czuli się robieni w bambuko.
    >
    > P.S. Chciałbym by sprawa była jasna, prędkości rzędu 100Mbit do klientów
    > domowych to pieśń przyszłości

    Przecież już są w ofercie w Polsce.
    /.../

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 74. Data: 2009-09-27 20:17:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > Nawet, by mi do głowy nie przyszło reklamować, że gdzies w świecie nie
    > mam odpowiedniej prędkości. Natomiast jak mi łącze z GTS-u będzie
    > chodziło np. o połowę wolniej ściagając http://noc.gts.pl/100mb.gts niż
    > to przewiduje umowa to z pewnością reklamację zgłoszę.

    nie jestem przekonany, czy przy łączu 200Mbps jesteś w stanie ściągnąć
    ten plik z prędkością 22 MB/s ... mała szansa. Może by się udało przy
    założeniu, że jesteś jedynym testującym i dyski mają odczyt liniowy
    zarezerwowany jedynie dla ciebie ... też mała szansa :)

    Poza tym ściąganie z noc.gts.pl mając łącze z GTS to jest to dokładnie
    to, przeciwko czemu protestowałeś - czyli "przepustowość jest liczona
    wewnątrz sieci operatora". Czy wg wcześniejszej wypowiedzi nie jest to
    internet, ale sieć lokalna ...

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 75. Data: 2009-09-27 21:18:35
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 27.09.2009 crazy bejbi <t...@n...ma> napisał/a:

> [...]
    > założeniu, że jesteś jedynym testującym i dyski mają odczyt liniowy
    > zarezerwowany jedynie dla ciebie ... też mała szansa :)

    Chwilowo nie rozmawiamy o łączu 200Mbit/s, ale to też można zrobić,
    można kilka razy można z wielu miejsc itd. To nie jest jakieś
    skomplikowane do sprawdzenia. Żeby było jasne 10Gbit też da radę
    sprawdzić, ot tylko innej klasy sprzęt trzeba użyć.

> [...]
    > to, przeciwko czemu protestowałeś - czyli "przepustowość jest liczona
    > wewnątrz sieci operatora". Czy wg wcześniejszej wypowiedzi nie jest to

    Tylko wtedy rozmawialiśmy o jakiejś średniej sieci osiedlowej jak dobrze
    pamiętam. Anyway to może być coś podobnego, zawsze można przetestować
    czy łącze jest przycięte czy nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 76. Data: 2009-09-27 22:14:08
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    crazy bejbi pisze:
    [..]
> [...]
    > to, przeciwko czemu protestowałeś - czyli "przepustowość jest liczona
    > wewnątrz sieci operatora". Czy wg wcześniejszej wypowiedzi nie jest to

    Na noc.gts.pl nie udało mi się uzyskać więcej niż 100Mbit...
    łącze do GTS ma więcej ;-)

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 77. Data: 2009-09-27 22:30:27
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 00:14:08 +0200, Przemysław Gubernat napisał(a):
    /..../

    > Na noc.gts.pl nie udało mi się uzyskać więcej niż 100Mbit... łącze do
    > GTS ma więcej ;-)

    Wezwij technika
    Niech sobie bryka
    bo trzeba Ci pakietów przewodnika

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 78. Data: 2009-09-28 06:53:27
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > MUSI. Bo jak nie jest (zakładając oczywiście jakiś tam procent błędu) to
    > znaczy, że dostawca internetu mnie oszukuje.

    nie oszukuje - w umowie masz jak byc "do np 10mbit" - 1mbit to tyz do
    10 mbit
    sieci komorkowe stawiajac BTS'a do ktorego moze zalogowac sie 10 000 osob
    tez nie daja mozliwosci dzwonienia 10 000 ludzi

    tez Cie oszukuja ?

    i z energia masz to samo
    i z gazem

    --
    Mateo

  • 79. Data: 2009-09-28 07:51:56
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 28.09.2009 Mateo <m...@i...pl> napisał/a:
    > nie oszukuje - w umowie masz jak byc "do np 10mbit" - 1mbit to tyz do
    > 10 mbit

    Nie no oczywiste, sprzedaje Ci ktoś łącze które ma teoretycznie działać
    jak 10Mbit, ale chodzi nie więcej niż 1Mbit przez cały, ale to
    oczywiście oszustwo nie jest. W takim razie mamy odmienne definicje
    oszustwa.

    > sieci komorkowe stawiajac BTS'a do ktorego moze zalogowac sie 10 000 osob
    > tez nie daja mozliwosci dzwonienia 10 000 ludzi

    No i ? Może się 10k ludzi nie loguje jednoczasowo więc nie ma problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 80. Data: 2009-09-28 09:13:11
    Temat: Re: Poczatki internetu optycznego w PL
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Cezary Przywuski (konto polip) wrote:

    > W każdym razie , musi istnieć gdzies rozsadna granica overbookingu
    > bo za moment kazdy dostawca sprzeda klientowi 1 gbit po miedzi , ktory
    > bedzie istnial tylko miedzy modemem klienta , a jego komputerem a pozniej
    > to juz moze 10 mbit .. przy dobrych wiatrach.

    Zasadniczo, to wydaje mi sie, że przeciętny komputer domowy będzie miał już
    lekki problem z przetworzeniem pełnego strumienia 100Mb/s, o 1Gb/s nie
    wspomnę.

    --
    Ślązak