  • 51. Data: 2009-09-27 10:40:26
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 27.09.2009 Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com> napisał/a:

    > a jak w umowie jest "do ileśtam", albo "operator gwarantuje okreslona
    > predkosc wyłacznie po swoim szkielecie" to co ?

    To sprzedaje dostęp do sieci lokalnej, a nie do internetu.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 52. Data: 2009-09-27 13:45:31
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > To sprzedaje dostęp do sieci lokalnej, a nie do internetu.

    Dosłownie ROTFL.... kupujesz łącze bez gwarancji z określonymi parametrami i
    ŻĄDASZ aby było z gwarancją. Daj palec a wezmą całe przedramie.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 53. Data: 2009-09-27 13:51:01
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 27.09.2009 Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>
    napisał/a:

    > Dosłownie ROTFL.... kupujesz łącze bez gwarancji z określonymi parametrami i
    > ŻĄDASZ aby było z gwarancją. Daj palec a wezmą całe przedramie.

    Czyli dla Ciebie można dowolnie robić w balona klienta wciskając mu
    usługę która nie ma prawa zadziałać zgodnie z umową, bo użyło się
    magicznego sformułowanie " do ileśtam" ? Gwarantowanej przepustowości
    nikt nie oczekuje od łącza domowego, ale nie powinno takie łącze odbiegać
    drastycznie od parametrów które oferuje dostawca w umowie. Czyli jak
    rozumiem, w godzinach "szczytu" nie uzyskam pełnego pasma, ale też
    rozumiem, że godziny "szczytu" nie trwają 24h/dobę.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 54. Data: 2009-09-27 14:48:16
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Sun, 27 Sep 2009 10:40:26 +0000 (UTC), Łukasz Jagiełło
    <L...@p...in.heaven> wrote:

    > To sprzedaje dostęp do sieci lokalnej, a nie do internetu.

    widziałeś umowe z ATManem na łacze operatorskie za pare tysi ?

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/ Demokracja jest wtedy,kiedy 2 wilki

  • 55. Data: 2009-09-27 15:26:29
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    > widziałeś umowe z ATManem na łacze operatorskie za pare tysi ?

    Tak i na kolokacje i kilka innych, a co to ma wspólnego do rzeczy ?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 56. Data: 2009-09-27 16:26:41
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 13:51:01 +0000, Łukasz Jagiełło napisał(a):
    /..../
> [...]
    > Czyli jak rozumiem, w godzinach "szczytu" nie uzyskam pełnego pasma, ale
    > też rozumiem, że godziny "szczytu" nie trwają 24h/dobę.

    Wg mnie można. Jak nie chcesz być robiony w balona to zamów łącze z
    odpowiednimi gwarancjami za 10000/mc.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 57. Data: 2009-09-27 17:42:03
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > To, że coś jest "tanie" nie znaczy, że można oszukiwać klienta. Bo takie
    > rozumowanie prowadzi do sytuacji gdzie klientowi sprzedaje się kota w
    > worku i można go dowolnie oszukiwać. Ja tylko oczekuje w przypadku
    > podpisania umowy o pełnej jasności jaką usługę mi sprzedaje dostawca
    > internetu i do czego się zobowiązuje. Tak samo jak ja zobowiązuje się
    > postępować zgodnie z podpisaną umową.

    Na dzisiaj nie ma specyfikacji według której usługodawca opisywał by
    parametry sprzedawanych łącz dla klientów indywidualnych.
    Dla biznesu istnieje SLA.

    czego nie rozumiesz?

    Paweł

  • 58. Data: 2009-09-27 17:44:19
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Smok Eustachy pisze:

    > Testował to ktoś przed sądem?

    Naprawdę wystarcza umowa SLA między operatorami.
    Jeśli ktoś jest poważny i ją zawiera to jej przestrzega.
    Testowane na Futuro, GTS, Netii, Perfekt NET

    Paweł

  • 59. Data: 2009-09-27 17:45:19
    Temat: Re: Pocz^(1)tki internetu optycznego w PL
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Smok Eustachy pisze:

    > A jak se kupi router z WiFi to ma tylko 54

    Lub 11 jeśli ma przedpotopowego laptopa/kartę

    Paweł

  • 60. Data: 2009-09-27 17:46:19
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Robek pisze:

    > Jakie musi? Może admin tego ftp'a ustawi 10Kbit/s dla zalogowanego
    > klienta i co mu zrobisz?

    Dojdzie z nożem i obrzeza - takie myślenie

    PAWEŁ