  • 41. Data: 2009-09-26 17:29:41
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 26.09.2009 Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl> napisał/a:

    > No NIE DLA MNIE NIE JEST TO LOGICZNE.
    > Logiczne myślenie mówi mi że z ftp.task.gda.pl MOŻE być najlepszy
    > transfer ale nie MUSI.

    MUSI. Bo jak nie jest (zakładając oczywiście jakiś tam procent błędu) to
    znaczy, że dostawca internetu mnie oszukuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 42. Data: 2009-09-26 17:57:29
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 26.09.2009, Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven> wroted:

    > Jak kupuje łącze symetryczne, to oczekuje łącza symetrycznego.
    > W wypadku połączenia domowego łącze symetryczne nie jest mi do
    > niczego potrzebne.

    Asymetria to jedno, overbooking to drugie. Megabit łącza domowego
    kosztuje znacznie mniej niż megabit łącza operatorskiego także
    dlatego, że jeśli będziesz konsekwentnie wykorzystywał domowe
    łącze UPC do maksimum, to ci je odetną za naruszanie warunków
    korzystania z usługi. A jeśli nie będziesz w stanie konsekwentnie
    wykorzystywać do maksimum tej samej przepływności łącza operatorskiego,
    to ty będziesz mógł je reklamować i ew. dostawca zapłaci ci karę
    za naruszanie warunków korzystania z usługi.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 43. Data: 2009-09-26 18:42:09
    Temat: Re: Pocz^(1)tki internetu optycznego w PL
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 00:00:47 +0200, Przemysław Gubernat napisał(a):
    /..../
    > Przeciętny "klient", sprawdza tak.
    > No bo ... speedtest na stronie pokazuje że mam 1Mbit.... No bo ... z
    > serwera w Kongu idzie mi 1-6 kB/s.... i tak w kółko......
    >
    > Chociaż miałem klientów co reklamowali że mają 100MBit, a przecież miało
    > być 768MBit (wykupili pakiet 768kbit) :D

    A jak se kupi router z WiFi to ma tylko 54

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 44. Data: 2009-09-26 18:45:06
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 17:57:29 +0000, Grzegorz Staniak napisał(a):
    /..../
> [...]
    > że jeśli będziesz konsekwentnie wykorzystywał domowe łącze UPC do
    > maksimum, to ci je odetną za naruszanie warunków korzystania z usługi.

    Testował to ktoś przed sądem?

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 45. Data: 2009-09-26 19:18:10
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > MUSI. Bo jak nie jest (zakładając oczywiście jakiś tam procent błędu) to
    > znaczy, że dostawca internetu mnie oszukuje.

    Jakie musi? Może admin tego ftp'a ustawi 10Kbit/s dla zalogowanego
    klienta i co mu zrobisz?

    Rob

  • 46. Data: 2009-09-26 21:02:21
    Temat: Re: Poczatki internetu optycznego w PL
    Od: Cezary Przywuski (konto polip) <p...@c...waw.pl>

    On Sat, 26 Sep 2009 17:29:41 +0000 (UTC), Łukasz Jagiełło
    <L...@p...in.heaven> wrote:

    > MUSI. Bo jak nie jest (zakładając oczywiście jakiś tam procent
    błędu)
    > znaczy, że dostawca internetu mnie oszukuje.

    W każdym razie , musi istnieć gdzies rozsadna granica overbookingu
    bo za moment kazdy dostawca sprzeda klientowi 1 gbit po miedzi , ktory
    bedzie istnial tylko miedzy modemem klienta , a jego komputerem a pozniej
    to juz moze 10 mbit .. przy dobrych wiatrach .

    Z czasem takie oferty weryfikowal rynek , pewno i tu to zadziala .
    Tylko to wymaga czasu i rzeszy niezadowolonych klientow , a szkoda zeby sie
    ludziska meczyly

  • 47. Data: 2009-09-26 21:19:40
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 22:02:56 +0200, Paweł Rohde napisał(a):

    > Ok, załóżmy hipotetycznie że sprzedaję ci równo 100Mbit.
    > Mam łącza w chuj tyle że mogę, mam technologię dochodzę do ciebie
    > światełkiem (dla ułatwienia 100 bo nie wiem czy masz gigową kartę w
    > komputrze). No i teraz ty mi udowodnij że nie ma tych 100Mbit.
    > Jak to zrobisz?

    Bardzo prosto, sprawdzam wszędzie gdzie mogę, np. iperfem. Jeśli wyniki
    nie są po mojej myśli, zgłaszam awarię łącza i przybyły technik musi mi
    wykazać, że jednak działa prawidłowo. Jeśli to się nie uda (speedtest,
    testy z ftpami, etc.), to zabiera ze sobą pięknie podpisany papier o
    awarii łącza polegającym na niemożności uzyskania prędkości określonej w
    umowie. Trzeba pisać, co będzie dalej?
    Jak operator nadal będzie rżnąć głupa, to się zgłasza sprawy np. do
    UOKiK.

    P.S. Nie wstyd Ci, że rzucasz łaciną bez potrzeby?

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 48. Data: 2009-09-26 22:55:49
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:02:21 +0200, Cezary Przywuski (konto polip)
    napisał(a):
    /..../
> [...]
    >
    > Z czasem takie oferty weryfikowal rynek , pewno i tu to zadziala . Tylko
    > to wymaga czasu i rzeszy niezadowolonych klientow , a szkoda zeby sie

    Przecież nikt tego jeszcze praktycznie nie ma.
    Więc nie wiadomo, że nie będzie działać.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 49. Data: 2009-09-27 05:57:23
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Sat, 26 Sep 2009 23:19:40 +0200, Sylwester Zarębski
    <kenjiro_usun@spam_irc.pl> wrote:

    > awarii łącza polegającym na niemożności uzyskania prędkości określonej w
    > umowie. Trzeba pisać, co będzie dalej?

    a jak w umowie jest "do ileśtam", albo "operator gwarantuje okreslona
    predkosc wyłacznie po swoim szkielecie" to co ?

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/ Demokracja jest wtedy,kiedy 2 wilki

  • 50. Data: 2009-09-27 06:00:37
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Sat, 26 Sep 2009 18:45:06 +0000 (UTC), Smok Eustachy
    <S...@E...pl> wrote:

    > Testował to ktoś przed sądem?

    obawiam się, że sądy w Polsce działają gorzej jak Internet z radiówek